Avocado's voksende spire

Så flott du ser ut, Avocado:joyful:

Og så moro at mannen endelig har fått kjenne liv, det er en egen opplevelse for dem, og jeg tror nok det er er lite vendepunkt når de får kjenne den lille skapningen vi bærer på❤️ Mannen her er veldig fascinert i hvert fall, selv om han ikke er mye borte og tar på, men han ser alt som skjer da og ler litt av meg som skvetter til når sparkene kommer opp i ribbeina:p

Håper også at du slipper unna bekkenløsning! Jeg har ikke hatt det til nå, men siste behandling i går slo jeg ut på en test, og det er jeg ikke fornøyd med. Hatt veldig vondt den siste uken da, så burde ikke blitt overrasket.. Så ta timen hos fysio og forebygg som best kan! Jo lengre du slipper unna, dess bedre :)

Awww, takk vennen ❤️

Spark er überkoselig og veldig stort å endelig kunne dele det med han ❤️
I dag har jeg ikke kjent stort, men har vært på farta hele dagen, så får se om hun våkner nå som jeg endelig fant sofakroken ;)

Håper også å slippe bekkenløsning!! Har veldig trua på forebygging og øvelser da. Man må jo kunne påvirke en del med litt innsats.
Merker at en dag som i dag, med masse flying i butikker ikke var noe særlig for bekken og korsrygg, meeeen da har jeg fått testet grensene i det minste :p
Håper virkelig ikke du er i ferd med å få det nå! Unner ingen å måtte få så masse smerter og trøbbel underveis ❤️ Går du til behandling hver uke?
 
Alt bra her [emoji173] Omveltning selvfølgelig, og vært sliten etter fødselen.. Best med en liten jentebaby ja [emoji4]

Det er en enorm omveltning og livet blir aldri det samme etterpå, men o' så fantastisk da!!! ❤️❤️
 
Awww, takk vennen ❤️

Spark er überkoselig og veldig stort å endelig kunne dele det med han ❤️
I dag har jeg ikke kjent stort, men har vært på farta hele dagen, så får se om hun våkner nå som jeg endelig fant sofakroken ;)

Håper også å slippe bekkenløsning!! Har veldig trua på forebygging og øvelser da. Man må jo kunne påvirke en del med litt innsats.
Merker at en dag som i dag, med masse flying i butikker ikke var noe særlig for bekken og korsrygg, meeeen da har jeg fått testet grensene i det minste :p
Håper virkelig ikke du er i ferd med å få det nå! Unner ingen å måtte få så masse smerter og trøbbel underveis ❤️ Går du til behandling hver uke?
Åh. Husker den følelsen. Når jeg hadde holdt på hele dagen og ikke kunne huske om jeg hadde kjent noe. Men det er jo så vanlig i den perioden du er nå, og kun kjenne når du er i ro, siden baby ikke er så sterk og stor enda at du kjenner det når du holder på. Det kommer tidsnok, for det er ikke alltid de bevegelsene kommer på beleilige tidspunkt når du er i gang senere! Haha..

Jeg har også trua på forebyggende trening. Og fysio og disse ulike menneskene som holder på med dette, vet godt hva de driver på med. Så kjør på med timer og øvelser :)
Jeg har gått annenhver uke og noen ganger hver uke. Behandlingen om fredag gjorde underverker for meg, heldigvis! Føler meg bedre, går bedre og sover bedre. Skal gå meg en tur igjen i kveld og gjøre øvelsene mine, i håp om å opprettholde. Om ikke, så har jeg time igjen til fredag :)
 
19+5 og time hos jordmor :)

Alt er på stell med minien og meg når det kommer til vekst, verdier, hjertefrekvens osv :)
Herlig å høre hjertet igjen i dag og i tillegg kjenne sparkene som vi hørte :)
Hun målte symfyse fundus selv om det egentlig er litt tidlig. Jeg lå midt i snittet for uke 19, så happy med det! :happy:

Nå er jeg meldt opp til glukosebeklatning på sykehuset i begynnelsen av november, så da er det bare å begynne å grue seg, haha :p
Skal bli interessant å se om jeg kommer meg ut av huset fastende, jeg som til vanlig ikke kommer meg ut før jeg har spist frokost to ganger :hilarious:

Ble også satt opp til ammeforberedende kurs i starten av desember. Det blir spennende! :) Er gira på å få til amminga så håper å lære masse :D

Vi snakket litt om bekkenet mitt og da hun målte SF kjente hun litt ekstra på meg. Tydelig at jeg har noen svært smertefulle punkter særlig ved skambeinet :arghh: Hoppet til et par ganger mens hun presset. Hun mente jeg var i ferd med å løsne der nede... Skal jaggu bli godt å komme til fysio til uka og se om det er noe å få gjort!

Er det bare meg eller går tiden rasende fort nå?
Det er veldig snart oktober, og med julen og alt annet som er på tapetet fremover vil jo termin dukke opp snart :eek: Det går litt FOR fort nå altså :p
 
19+5 og time hos jordmor :)

Alt er på stell med minien og meg når det kommer til vekst, verdier, hjertefrekvens osv :)
Herlig å høre hjertet igjen i dag og i tillegg kjenne sparkene som vi hørte :)
Hun målte symfyse fundus selv om det egentlig er litt tidlig. Jeg lå midt i snittet for uke 19, så happy med det! :happy:

Nå er jeg meldt opp til glukosebeklatning på sykehuset i begynnelsen av november, så da er det bare å begynne å grue seg, haha [emoji14]
Skal bli interessant å se om jeg kommer meg ut av huset fastende, jeg som til vanlig ikke kommer meg ut før jeg har spist frokost to ganger :hilarious:

Ble også satt opp til ammeforberedende kurs i starten av desember. Det blir spennende! :) Er gira på å få til amminga så håper å lære masse :D

Vi snakket litt om bekkenet mitt og da hun målte SF kjente hun litt ekstra på meg. Tydelig at jeg har noen svært smertefulle punkter særlig ved skambeinet :arghh: Hoppet til et par ganger mens hun presset. Hun mente jeg var i ferd med å løsne der nede... Skal jaggu bli godt å komme til fysio til uka og se om det er noe å få gjort!

Er det bare meg eller går tiden rasende fort nå?
Det er veldig snart oktober, og med julen og alt annet som er på tapetet fremover vil jo termin dukke opp snart :eek: Det går litt FOR fort nå altså :p
For en herlig oppdatering [emoji1]
Virker som du har en dyktig jordmor [emoji108]
Jeg kjenner litt på den tiden selv. Før uke 12, og litt etter, gikk det fryktelig sent, dagene sneglet deg av gårde. Nå har tiden flydd! Før vi vet ordet av det sitter vi på julaften med hver vår gigantmage [emoji28]
Godt du skal til fysio snart, viktig å forebygge! Skulle nok gått selv, sliter med å gå skikkelig nå i ettermiddag [emoji26]
 
For en herlig oppdatering [emoji1]
Virker som du har en dyktig jordmor [emoji108]
Jeg kjenner litt på den tiden selv. Før uke 12, og litt etter, gikk det fryktelig sent, dagene sneglet deg av gårde. Nå har tiden flydd! Før vi vet ordet av det sitter vi på julaften med hver vår gigantmage [emoji28]
Godt du skal til fysio snart, viktig å forebygge! Skulle nok gått selv, sliter med å gå skikkelig nå i ettermiddag [emoji26]

Veldig dyktig og omsorgsfull jordmor, så heldig med henne ja :)

Oufff! Hørtes ikke særlig godt ut :(
Viktig å lytte til kroppen og skaffe hjelp om det trengs! ❤️
Her måtte jeg kaste inn håndkle etter 10 minutter med dugnad i nabolaget. Bare turen fra huset bort til lekeplassen var pain... Irriterende greier, men tåler det jo når premien blir så stor ❤️

Gleder meg til jul og til å se julekulene vi kommer til å ha ;)
 
Så mye fint å lese her du godeste Avocado [emoji173]

Lykke til på ammeforberedende kurs, og så vil jeg i samme slengen si at det beste rådet jeg fikk der var å være selektiv med hvilke råd du hører på fordi de kom til å sprike i alle retninger siden dette er noe alle, også fagfolka, har sine personlige meninger om. Det var et godt råd [emoji3]

Edit: Så nå det er ganske lenge til det kurset, men lykke til likevel [emoji51]
 
Så mye fint å lese her du godeste Avocado [emoji173]

Lykke til på ammeforberedende kurs, og så vil jeg i samme slengen si at det beste rådet jeg fikk der var å være selektiv med hvilke råd du hører på fordi de kom til å sprike i alle retninger siden dette er noe alle, også fagfolka, har sine personlige meninger om. Det var et godt råd [emoji3]

Edit: Så nå det er ganske lenge til det kurset, men lykke til likevel [emoji51]

Takk for godt tips! :D
 
Helt enig med Mjau. [emoji106] Jeg fikk ulike råd av hver eneste person som kom innom på barsel, og jeg var jo sliten og trøtt, så det ble litt tøft. Da vi kom hjem bestemte jeg meg for å gi litt f og bare lytte til mammahjertet og lillegutt og vips så gikk det som en drøm! Anbefaler også ammehjelpen fremfor mange andre som gir råd, jeg har brukt nettsidene deres til å finne mye informasjon og svar på spørsmål som dukker opp. [emoji4]
 
Helt enig med Mjau. [emoji106] Jeg fikk ulike råd av hver eneste person som kom innom på barsel, og jeg var jo sliten og trøtt, så det ble litt tøft. Da vi kom hjem bestemte jeg meg for å gi litt f og bare lytte til mammahjertet og lillegutt og vips så gikk det som en drøm! Anbefaler også ammehjelpen fremfor mange andre som gir råd, jeg har brukt nettsidene deres til å finne mye informasjon og svar på spørsmål som dukker opp. [emoji4]

Takk :)
Dere erfarne er jo gull verdt for en newbie som meg :)
Har også hørt mye bra om amnehjelpen, men har fortsatt til gode å lese på siden dems. Det skal jeg absolutt gjøre siden :)
 
Takk :)
Dere erfarne er jo gull verdt for en newbie som meg :)
Har også hørt mye bra om amnehjelpen, men har fortsatt til gode å lese på siden dems. Det skal jeg absolutt gjøre siden :)
Jeg leste vel egentlig bare på siden hver gang jeg lurte på noe, men veldig fint å vite at siden finnes (hvor lenge kan pumpet melk stå på kjøkkenbenken eller i kjøleskapet eller fryseren, hva er gode teknikker for håndpumping, hvordan intervallammer man for å få ned overproduksjon osv.) De kan også leie ut/låne bort utstyr, de har lokal-hjelpere man kan ringe og de har FB-side. Det er bare greit å vite om at det finnes tenker jeg. Forhåpentligvis går det greit for deg. [emoji4] Amming er jo sånn at man er newbie også plutselig er man ikke newbie lenger. [emoji23]
 
Så deilig å lese oppdateringen din. Varmer i hjerte og sjel. Det er så godt hvordan du kan nyte og kose deg og virkelig få være gravid etter alt strevet, Avocado.
 
Så deilig å lese oppdateringen din. Varmer i hjerte og sjel. Det er så godt hvordan du kan nyte og kose deg og virkelig få være gravid etter alt strevet, Avocado.

❤️❤️❤️
Nå ønsker jeg bare den samme for deg! Altfor mye strev har det blitt uten premie, så nå håper jeg du er neste i køen ❤️
 
❤️❤️❤️
Nå ønsker jeg bare den samme for deg! Altfor mye strev har det blitt uten premie, så nå håper jeg du er neste i køen ❤️
Tusen takk, gode du.
Synes Victoria og MiniMe og tigerbaby står før meg i køen da, men vi kan jo ta en ny sliter-booom......
 
Tusen takk, gode du.
Synes Victoria og MiniMe og tigerbaby står før meg i køen da, men vi kan jo ta en ny sliter-booom......

En ny babyboom høres ut som en knallbra idé ✌
 
20+2 og plutselig over halvveis i svangerskapet ✌:wideyed:

Mye plager den siste uken. Særlig bekken og magevondt. Antar en svak bekkenbunn og må virkelig skjerpe meg og gjøre knipeøvelser om jeg skal unngå lekkasje i den regionen i fremtiden...
Bekkenet håper jeg fysio kan hjelpe meg med når jeg har time på mandag :angelic:
Jeg vagger avsted i sneglefart, men kan ikke gå særlig langt før bekkenet sier nei. Høyrebeinet får det verst og utover kvelden blir det gjerne halting. Hjelper ikke stort at vi er uten bil frem til torsdag og at jeg derfor må vagge avsted til bussen hver gang jeg skal ut :p

Guuu så godt det skal bli å få bil igjen!! Vi har jo kjøpt ny (brukt)bil og solgt vår egen. Så da ble det en uke helt uten. Godt jeg har en mann som mer enn gjerne sykler på butikken :D
Det ble passat stasjonsvogn på oss denne gangen også. Vært veldig fornøyd før og gleder meg til en som er litt yngre ;)
Motorvarmer med fjernkontroll blir nok bra til vinteren når snuppa vår kommer ettersom vi ikke har fått bygget garasjen vår enda :D

Håper alle har en god lørdag! En hilsen fra hu i sofakroken ✌

IMG_1857.jpg
 
20+2 og plutselig over halvveis i svangerskapet [emoji111]:wideyed:

Mye plager den siste uken. Særlig bekken og magevondt. Antar en svak bekkenbunn og må virkelig skjerpe meg og gjøre knipeøvelser om jeg skal unngå lekkasje i den regionen i fremtiden...
Bekkenet håper jeg fysio kan hjelpe meg med når jeg har time på mandag :angelic:
Jeg vagger avsted i sneglefart, men kan ikke gå særlig langt før bekkenet sier nei. Høyrebeinet får det verst og utover kvelden blir det gjerne halting. Hjelper ikke stort at vi er uten bil frem til torsdag og at jeg derfor må vagge avsted til bussen hver gang jeg skal ut [emoji14]

Guuu så godt det skal bli å få bil igjen!! Vi har jo kjøpt ny (brukt)bil og solgt vår egen. Så da ble det en uke helt uten. Godt jeg har en mann som mer enn gjerne sykler på butikken :D
Det ble passat stasjonsvogn på oss denne gangen også. Vært veldig fornøyd før og gleder meg til en som er litt yngre ;)
Motorvarmer med fjernkontroll blir nok bra til vinteren når snuppa vår kommer ettersom vi ikke har fått bygget garasjen vår enda :D

Håper alle har en god lørdag! En hilsen fra hu i sofakroken [emoji111]

Vis vedlegget 232994

Holy moly, tenk at du er halvveis allerede!! Woop woop til det [emoji16]

Leit å høre om bekkenplagene og magevondten din [emoji53]
Høres veldig kjent ut, hatt mye av det samme dem siste tiden. Hvil mye og ikke press deg selv for hardt!
Og godt du har en mann som ordner med shoppingen [emoji4]
Nyt resten av kvelden på sofaen sjønne du [emoji177]
 
Gratulerer med over halvveis[emoji173] nå går det fort fremover vet du!! :D
 
Back
Topp