Avlastning fra familie

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvor mye avlastning får dere fra familien i forhold til barnet/barna?
 
Vi har frem til nå bodd et godt stykke fra både min familie og mannen min sin familie, så det er blitt lite med avlastning. Men de stiller mer en gjerne opp:) Så det har ikke blitt mye barnevakt siden han kom for 1 1/2 år siden.. Benyttes oss av å av og til spise ute eller dra på kino en kveld når vi først er på besøk over flere dager! Men i helga er vi faktisk på hotelltur i Sverige uten minstemann. Det føler rart, men også veldig godt;) Tror det er sunt å få et lite avbrekk fra en veldig hektisk hverdag..
 
Hvis det trengs stilles det opp :) besteforeldrene og tantene er supre og guttungen er der minst en gang i måneden. Med en samboer som jobber borte mandag-torsdag (noen ganger fredag) hender det noen ganger det skjer noe spesielt som gjør at jeg trenger litt hjelp og da er de alltid der :) bor ca 30 min unna
 
Får som regel pass vis vi spør. Både overnatting og noen timer på dagen. Men blir sjeldnere behov nå når de er så store. Så nå er det mest at barna ønsker og overnatte hos besteforeldrene. Det er koslig for alle :) varierer veldig hvor ofte. Kan bli 2 netter en mnd og mangen mnd til neste gang.
 
Så mye vi bare vil. Barna har 3 sett besteforeldre, 4 sett oldeforeldre og mange tanter og onkler som vil passe.
Vesla sover borte 2"-3 ganger i mndr. Og så blir hun ofte hentet etter barnehagen.
Begge blir hentet til gåturer, kino osv. Denne mnd skal de sove borte hver helg:oops:
 
Vi hadde null avlastning fram til gutten var 4 år. Da flytta vi nærmere svigerfamilie. Farmor passer og har han på overnatting ca en gang annenhver mnd. Onkel henger av og til på SFO, dersom det er krise. Er liksom noen som stiller opp, og andre som ikke helt har den interessen:p
 
Mamma vil være masse med barna. Ikke for å avlaste meg men for deres relasjon. Hun har tilbydd seg i perioder for å avlaste meg også, type ta med ungene ut et par-tre timer nå og da hvis jeg Trebger det. Det varierer veldig hvor mye/ofte. En gang annehver/hver tredje uke kanskje sånn gjennomsnittelig. Ofte er hun bare sammen med oss, men er til stor hjelp å ha henne med på skogtur feks ift bæring, matlaging osv. En sjelden gang har jeg bedt om barnevakt (type fem ganger på snart åtte år).
 
Så mye vi bare vil ;) vi er ganske så heldige ;)
 
Vi bor fire timer unna familie med bil, så begrenset. Min bror bor tre minutter unna oss, men ser han faktisk ikke så mye da han er opptatt med skole og kjæreste 6timer unna.

Men min mor og søster har til nå stilt kjempemye opp. Bodd her litt og jeg har vært der med lille i to uker. Deilig å få hjelp og avlastning :)
 
Veldig lite. De er alle opptatt med jobb selv, og min mor har sekv hjemmeboende barn som er yngre enn min eldste.
 
Vi har halve landet mellom oss og familiene våre, så avlastning er ikke så aktuelt. Men reiser dit så ofte vi kan, og da stiller de velvillig opp :)
 
Omtrent så mye avlasting jeg vil ha, og mer til :p
I perioder har hun vært mer hos besteforeldre enn hjemme, nesten..
 
Har ingen her vi bor, så ingen avlastning. De hadde nok mer enn gjerne stilt opp om vi bodde samme plass.
 
Med tre besteforeldre (to pensjonister) i umiddelbar nærhet får vi all hjelp vi måtte trenge:)
 
Vi er heldig å har avlastning så og si så mye vi vil :)

Svigermor og foreldrene mine er suverene og vil gjerne passe dattera vår så fort de får sjansen. Alle bor bare noen minutter unna :)
 
Vi får når vi ber om det. Svigers bor på andre siden av byen og stiller opp. Min familie bor for langt unna til å kunne regnes med, men stemoren min tok en ferieuke i sommer hos oss for å passe mini siste uken for bhgstart, så de gjør det de kan.
 
Mammaen min har akkurat flyttet til nær området. Og jeg merker at det er mye mer avlastning nå enn før. Svigermor har prøvd men hun jobber 100 %
 
Ingenting. Familiene våre bor hundrevis av mil unna nordover og sørover...
 
Back
Topp