Avføring hos baby

T

Tjueattenunge

Guest
Har en gutt på 3mnd og 1 uke som ha siden han var 1 måned bæsjet alt fra 7 til 12 dager mellom. Han fullammes altså. Og han spiser ca hver andre-tredje time om dagen, og tredje-fjerde time om natten. Når det har gått 12 dager har han brukt et par dager der han har vært litt urolig og trykka ekstra. Og når han da har fått bæsja da, har det da kommet en halvfullbleie. Også kommer resten, altså MENGDEN, innen neste dag. Nå gikk dagene og på dag 14 (søndagen som var) kom den halvfulle bleia. Så vet jo at det er mer igjen inni der. Men han presser ikke nå om dagen siden han fikk tømt seg noe. Han fikk 3mnd vaksinen forrige torsdag, og vet ikke om den kan påvirke noe med magen, iogmed han ikke har tømt seg helt?.. men han fikk ikke reaksjon på vaksinen heller..
Ellers er han hele tiden en fornøyd og oppegående unge. Hadde tenkt til å ringe helsestasjonen på mandagen som var nå, men siden han fikk ut noe, og ble fornøyd i ettertid har jeg også tenkt det var greit. Men tenker litt på det at han ikke har fått ut alt som han var gjort tidligere.
 
Dette høres helt normalt ut. Fullammede babyer kan ha lange opphold mellom bæsjebleiene. Så lenge han ikke viser ubehag, er det nok ikke noe galt bare fordi det er et lite avvik i mønsteret. :)
 
Kanskje du kan pumpe deg og blande maltestrakt i melken og gi han det ?
Jeg blandet maltestrakt i melken til gutten min (han var flaskebarn og fikk maltestrakt i 1 flaske om dagen) siden han hadde treg avføring og det hjalp han.:happy:
 
Back
Topp