Au!

Mini88

Flørter med forumet
Jeg har så vondt på utsiden av underlivet. Skikkelig smerter som jeg kjenner hele tiden! Føles litt som et slags trykk! Tenkte det var åreknuter men kan ikke se noe på utsiden. Andre som har vært borti noe lignende? Dette er tredje barn- ikke hatt det tidligere.
 
Kan også være en type bekkenløsning som sitter i de beina på tissen? Spurt jordmor?
 
Ja, jeg tenker bekkenløsning. Dersom smertene er "forran" liksom, mot fundus.

Om det er mer på undersiden så tenker jeg at det er normalt at kjønnsorganene svulmer opp under svangerskapet. Det skjer visst pga økt blodtilførsel. Så da kan du jo bli sår eller få ubehag.

Men om det er smerter, ikke bare ubehagelig, så ville jeg tatt det opp med lege eller jordmor.
 
Kan også være en type bekkenløsning som sitter i de beina på tissen? Spurt jordmor?
Tusen takk for svar! Det kan faktisk kjennes ut som det sitter i de beina ja! Jeg skal ta det opp med jordmor/lege neste gang jeg skal der! Er så mye rart man skal oppleve som gravid:confused:
 
Jeg har åreknuter der og er hoven. Ikke vondt men et ubehagelig trykk om jeg står lenge eller når jeg sitter på do.
 
Det er bekkenløsning. Ganske sikkert. Jeg gjenkjenner smertene i beskrivelsene og har ikke visst hva det var selv, før jeg fikk det fortalt. Da gikk det opp et lys for meg.... :bored: men heldigvis ikke noe farlig.
 
Håper det! Takk for svar:) Er så mye rart man kan oppleve som gravid altså! Og vondt!
 
Jeg opplever noe lignende for tiden. Vondt på høyre side. Kjennes ut som et blodmerke på knoklene der, omtrent. Men ingenting å se eller kjenne på utsiden. Antar det kan være bekkenet.
 
Sniker fra april :) kan høres ut som mine plager. Jordmor sa i forrige svangerskap at det er symfyseløsning. Det er ikke så mye hjelp å få med det, må bare holde bena mest mulig samlet. Både ut av bil, når du reiser deg, snur deg i sengen osv.
Sist fikk jeg det i 3 trimester, nå kom det i uke 8[emoji19] kjennes ut som jeg revner i to på benet til tissen [emoji14]
 
Sniker fra april :) kan høres ut som mine plager. Jordmor sa i forrige svangerskap at det er symfyseløsning. Det er ikke så mye hjelp å få med det, må bare holde bena mest mulig samlet. Både ut av bil, når du reiser deg, snur deg i sengen osv.
Sist fikk jeg det i 3 trimester, nå kom det i uke 8[emoji19] kjennes ut som jeg revner i to på benet til tissen [emoji14]
Tusen takk for svar! Utrolig rart! Føles som blåmerker! Huff! Kjedelig altså! Varte det helt til fødsel?
 
Sniker fra april :) kan høres ut som mine plager. Jordmor sa i forrige svangerskap at det er symfyseløsning. Det er ikke så mye hjelp å få med det, må bare holde bena mest mulig samlet. Både ut av bil, når du reiser deg, snur deg i sengen osv.
Sist fikk jeg det i 3 trimester, nå kom det i uke 8[emoji19] kjennes ut som jeg revner i to på benet til tissen [emoji14]

Har akkurat det samme..Takk for oppklaring :) Er jo så sabla vondt... :/
 
Tusen takk for svar! Utrolig rart! Føles som blåmerker! Huff! Kjedelig altså! Varte det helt til fødsel?

Veldig kjedelig!! Ja det ble bare verre og verre jo større jeg ble. På slutten var det dødsvondt å snu seg i sengen :/
 
Jeg hadde det med nr 3. Super vondt!! Bekkenløsning sa legen.
 
Var hos fysioterapeuten i dag som også mente det var bekkenløsning og symfosesmerter så dere hadde helt rett. Takk for hjelpen:) Utrolig rart at bekkenløsning kan kjennes som blåmerker der nede altså!
 
Kanskje dere kan hjelpe meg også? Jeg fikk så vondt i magen i kveld. Det føles som jeg har sting som etter man har løpt. Har vart en times tid, og det slipper liksom ikke taket. På høyre side av magen. Er det ufarlig? Jeg har ei jente på snart to år som jeg må løfte ganske mye, og jeg går veldig mye både på vei til og fra jobb, og på jobben også. Masse trapper! Kanskje jeg bare må ta det mer med ro?
 
Kanskje dere kan hjelpe meg også? Jeg fikk så vondt i magen i kveld. Det føles som jeg har sting som etter man har løpt. Har vart en times tid, og det slipper liksom ikke taket. På høyre side av magen. Er det ufarlig? Jeg har ei jente på snart to år som jeg må løfte ganske mye, og jeg går veldig mye både på vei til og fra jobb, og på jobben også. Masse trapper! Kanskje jeg bare må ta det mer med ro?

Ja, det er lurt. Man må være forsiktig med bæring...
 
Back
Topp