Attpåklatt-skatt<3

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Først og fremst! Gratulerer til dere alle sammen ;) Det er en fryd å få være her i juni-gruppa sammen med dere ;)
Jeg har aldri vært noe flink å skrive dagbøker, men det er jo kos å sitte å skrive om hva som skjer med vindunderet i magen :)

Stort sett rett etter eggløsning i PP2, var det nesten som om jeg visste at noe var på gang.
Hadde symptomer som:
-Klumpfølelse i magen om jeg gikk med stramme bukser
-vonde brystvorter
-MYE svimmel
-frøs og svettet om hverandre
-ble kvalm i det ene minuttet, og så forsvant det i det andre
-tung og trett i kroppen
-hadde mensverk siden el, men ikke de dagene rett før mens skulle komme
-tålte ikke bilbelte rundt magen
-veldig sulten hele tiden, men det er jo ikke så store forandringen fra vanlig :p
-kalde hender og føtter
-varme kinner
-hadde stikkinger i underlivet
-tok lett til tårer
Generelt følte jeg meg gravid, men var redd for å håpe for mye :)

Men her er jeg altså...i juni-gruppa :D <3
 
Last edited:
Jeg følte at jeg måtte snakke med en jordmor for å få litt veiledning. Det er jo en god stund siden sist jeg var gravid, og jeg har noen "små-ting" som kan gjøre at oppfølging er veldig greit. Jeg er selv født med manglende kolagen 5 i kroppen, og det er 50% sjanse for å føre det videre til mine barn. Jeg har også en fysiologisk lekkasje på hjertet som kan være greit og følge med. Ikke det at det er farlig i seg selv...noen kan leve med det livet ut uten å vite om det, men man vet aldri helt sikkert om det eventuelt vil skje noen forandringer under svangerskapet. Sist men ikke minst...mitt yngste barn hadde en vekt på litt over 6 kg ved fødsel, så det er fint og kunne få følge med på veksten av nurket også :)
Jordmoren jeg snakket med anbefalte meg å komme til oppfølging til jordmor på sykehuset, og få så tidlig som mulig undersøkt at alt var greit både i form av blodprøver og ultralyd m.m. Der vil jo alt være tilgjengelig om det skulle være noe som dukker opp underveis de neste 36 ukene, så det er jo betryggende at jeg får komme fast dit.
 
Fikk tlf fra jordmor nå nettopp. Jeg skal til første undersøkelse neste torsdag...er SÅ spent :D
 
Går og er småkvalm mer eller mindre hele døgnet, og det er ikke bare-bare når man skal holde den lille hemmelig en stund til. Kjæresten holder på å sprekke. Han vil rope det ut til hele verden, men vi har bestemt at vi vil vite om alt ser bra ut først :) Jeg lurer også på om jeg vil bli skikkelig kvalm og urven når jeg kommer rundt 6 uker. Håper egentlig det. Da vet man at hormonene virkelig jobber for den lille der inne :D
 
Enda jeg er akkurat startet med mine 40 uker...føler jeg meg GRAVID...oppblåst med tutemage og klarer ikke å ha på dongeribukse eller ha linningen for stram. Har jo barn fra før, så jeg vet jo hvordan det kommer til og være, men synes at det var "litt" tidlig å føle seg SÅ gravid som nå :p Litt søtt også da...det skal sies, men håper jeg ikke blir like bred som høy denne gangen :D
 
Nå i mårrest lå vi i sengen å tittet på navn til babyen <3 Vi har allerede funnet ut hva mellomnavnet blir, om det ligger en jentebaby i magen :D Ellers så har vi fått ei lang liste til begge kjønn...kosetid :)
 
Bah...uggen i dag. Mensmurringer, og trett...håper jeg føler meg bedre ganske så snart.
Har lovet guttene med besøkende venner at vi skal lage muffins og boller i dag...
Får vel bare sette de igang, og legge meg på sofaen...klar for smaksprøver :)
 
Oj oj oj...jeg har en hund som har blitt trille rund :p
Enten er hun gravid hun også...eller så er det "sympati-svangerskap" hun har!
På bare få dager har hun eset ut, og hun har slett ikke forstoppelse. Hun er bare 6 kg, men driter kabler som en elg, og hun spretter rundt omkring og er frisk som en fisk :p
Jeg skal til jordmor på torsdag, så jeg lurer bare på om at jeg må ta runden til dyrlegen i samme tiden :D
 
Sitter å venter på "labben" for blodprøvetaking...er SÅ trett :p
Kjæresten bare småhumrer av meg her jeg sitter og dupper av :D
 
Back
Topp