Atter et desemberbarn! ♥️

Ja, det var litt kjipt! Gleder meg til jordmorbesøk [emoji7] åja, kanskje ikke legen hadde helt feil da. Men virket seriøst som om jeg var hans første gravide pasient!
Jeg kan sjekke det skjemaet jeg fikk med, på søndag når jeg er hjemme. Kanskje fikk du også et ? Var forberedt på å ta blodprøver i uke 9, men det var ikke nødvendig. Skal sies at jeg har tatt mye blodprøver ifbm IVF da, så vet ikke hvordan det er med "vanlig" graviditet. Krysser fingrene for at du ikke var hans første pasient ja.. o_O
 
Jeg kan sjekke det skjemaet jeg fikk med, på søndag når jeg er hjemme. Kanskje fikk du også et ? Var forberedt på å ta blodprøver i uke 9, men det var ikke nødvendig. Skal sies at jeg har tatt mye blodprøver ifbm IVF da, så vet ikke hvordan det er med "vanlig" graviditet. Krysser fingrene for at du ikke var hans første pasient ja.. o_O

Jeg fikk et sånt helsekort for gravide, men det var alt! Da trengte du det sikkert ikke siden de sjekker hepatitt a og b, hiv osv.! Det sjekket de nok i forkant.
 
Jeg fikk et sånt helsekort for gravide, men det var alt! Da trengte du det sikkert ikke siden de sjekker hepatitt a og b, hiv osv.! Det sjekket de nok i forkant.
Hmm. Jeg fikk med masse bøker, helsekortet og liste over anbefalte timer hos lege/jordmor og hva som gjøres når. Feks. Blodprøver uke xx osv. Da håper jeg Jordmor tar tak i dette for deg. Er jo ikke alle som bruker lege i svangerskapet en ga ng har jeg forstått.
 
Hmm. Jeg fikk med masse bøker, helsekortet og liste over anbefalte timer hos lege/jordmor og hva som gjøres når. Feks. Blodprøver uke xx osv. Da håper jeg Jordmor tar tak i dette for deg. Er jo ikke alle som bruker lege i svangerskapet en ga ng har jeg forstått.

Jeg håper og regner med jordmor fikser dette! [emoji41]
 
I dag: 10+5
Time hos jordmor: 6 dager
12+0: 9 dager
TUL: 17 dager

Jeg fikk 50% sykemelding fra nyjobben min på tirsdag. Kjenner det er vanskelig å bare jobbe halvparten av timene mine, og skulle ønske jeg var 100% sykemeldt. Er på jobb nå, men springer på do og spyr innimellom. Ugh. Vanskelig å balansere en ny jobb med en graviditet. HÅPER virkelig at dette går over etter første trimester (selv om jeg for noen dager siden var bekymret når jeg ikke var kvalm...)

Vi har svigers på besøk fra Vestlandet i helga! Det er veldig koselig. I morgen skal vi kjøre til Lofoten på sightseeing. Satser på spyfri dag i morgen. Hvis ikke blir det ikke aktuelt med 4-5 timer i bil... :p
 
I dag: 10+5
Time hos jordmor: 6 dager
12+0: 9 dager
TUL: 17 dager

Jeg fikk 50% sykemelding fra nyjobben min på tirsdag. Kjenner det er vanskelig å bare jobbe halvparten av timene mine, og skulle ønske jeg var 100% sykemeldt. Er på jobb nå, men springer på do og spyr innimellom. Ugh. Vanskelig å balansere en ny jobb med en graviditet. HÅPER virkelig at dette går over etter første trimester (selv om jeg for noen dager siden var bekymret når jeg ikke var kvalm...)

Vi har svigers på besøk fra Vestlandet i helga! Det er veldig koselig. I morgen skal vi kjøre til Lofoten på sightseeing. Satser på spyfri dag i morgen. Hvis ikke blir det ikke aktuelt med 4-5 timer i bil... :p
Huff, håper kvalmen gir seg snart! Man kan verken kontrollere eller planlegge spyinga, så forstår virkelig at det er slitsomt på jobb!

Håper formen din er fin i morgen så dere kommer dere til Lofoten på sightseeing! Ha ei fin helg med svigers. :)
 
Huff, håper kvalmen gir seg snart! Man kan verken kontrollere eller planlegge spyinga, så forstår virkelig at det er slitsomt på jobb!

Håper formen din er fin i morgen så dere kommer dere til Lofoten på sightseeing! Ha ei fin helg med svigers. :)

Nei man kan ikke kontrollere det dessverre! God helg til deg også! [emoji8]
 
I dag: 11+0
Time hos jordmor: 4 dager
12+0: 7 dager
TUL: 15 dager

Turen til Lofoten gikk fint og jeg har vært i overraskende fin form denne helga. Vondt i hoftene i går. Kjentes ut som om de utvidet seg, og det gjorde de helt sikkert. Har sluttet å ta både magnesium og jern da jeg blir helt ødelagt i magen. Holder meg til folat nå! Hadde litt blod igjen i morrest, i tillegg til vondt i ryggen - men det har gitt seg nå. Det var slik SA startet i januar, men jeg tror ikke det er det nå! Er på en positiv bølge, og holder den så lenge jeg klarer!

En uke igjen til 12+0. Gleder meg!
 
Den positive bølgen varte ikke så lenge. I går fikk jeg helt sammenbrudd fordi jeg er så redd for SA, og fordi jeg prøvde å gå videre fra SA i januar uten å snakke om det eller å føle på det. Vondt i ryggen og luft i magen er vanlige graviditetssymptomer - men det var de eneste jeg hadde i januar så jeg forbinder dem med noe dårlig. I dag skal jeg på jobb, så da får jeg gjort noe annet enn å bare tenke på dette. To dager til jordmorbesøk! Gleder meg!
 
Den positive bølgen varte ikke så lenge. I går fikk jeg helt sammenbrudd fordi jeg er så redd for SA, og fordi jeg prøvde å gå videre fra SA i januar uten å snakke om det eller å føle på det. Vondt i ryggen og luft i magen er vanlige graviditetssymptomer - men det var de eneste jeg hadde i januar så jeg forbinder dem med noe dårlig. I dag skal jeg på jobb, så da får jeg gjort noe annet enn å bare tenke på dette. To dager til jordmorbesøk! Gleder meg!
Sender deg en stor klem og så sier jeg som min svigerinne har sagt til meg så
Mange ganger når jeg har vært engstelig for at dette ikke skal gå veien. Hvorfor skal det ikke gå bra? Høres teit ut, men det hjelper hverfall meg litt mentalt❤️ Selv har jeg angel sound og den gir meg en liten trøst hver dag, når jeg hører at hverfall hjerte slår 30 prosent av alle gravide opplever blødning før uke 12 sa min gynekolog.
 
Sender deg en stor klem og så sier jeg som min svigerinne har sagt til meg så
Mange ganger når jeg har vært engstelig for at dette ikke skal gå veien. Hvorfor skal det ikke gå bra? Høres teit ut, men det hjelper hverfall meg litt mentalt[emoji173]️ Selv har jeg angel sound og den gir meg en liten trøst hver dag, når jeg hører at hverfall hjerte slår 30 prosent av alle gravide opplever blødning før uke 12 sa min gynekolog.

Tusen takk for det! Det hjalp litt på [emoji173]️ håper det går bra denne gangen!
 
I dag: 11+3
Dager til jordmor: 1 dag
Dager til 12+0: 4 dager
Dager til TUL: 12 dager

Snart er jeg 12 uker på vei, og i dag nådde jeg toppen av nervøsitet og bekymringer. Hadde blod på morgenen for 4. dag på rad, og ringte legen. Fikk time med en gang, og jeg fikk ultralyd. ENDELIG! Legen var fantastisk, og begynte nesten å gråte med oss når vi så fosteret. It's alive! Og den var kjempeaktiv! Er så glad nå... <3
 
I dag: 11+3
Dager til jordmor: 1 dag
Dager til 12+0: 4 dager
Dager til TUL: 12 dager

Snart er jeg 12 uker på vei, og i dag nådde jeg toppen av nervøsitet og bekymringer. Hadde blod på morgenen for 4. dag på rad, og ringte legen. Fikk time med en gang, og jeg fikk ultralyd. ENDELIG! Legen var fantastisk, og begynte nesten å gråte med oss når vi så fosteret. It's alive! Og den var kjempeaktiv! Er så glad nå... <3
Så herlig at alt stod bra til! Og ikke minst at legen tok bekymringene på alvor. :)
 
:wideyed:xsmile5xsmile5xsmile3:cat:
I dag: 11+3
Dager til jordmor: 1 dag
Dager til 12+0: 4 dager
Dager til TUL: 12 dager

Snart er jeg 12 uker på vei, og i dag nådde jeg toppen av nervøsitet og bekymringer. Hadde blod på morgenen for 4. dag på rad, og ringte legen. Fikk time med en gang, og jeg fikk ultralyd. ENDELIG! Legen var fantastisk, og begynte nesten å gråte med oss når vi så fosteret. It's alive! Og den var kjempeaktiv! Er så glad nå... <3
Så fantastisk å få se den lille krabaten som er aktiv i magen, blir mer reelt daxsmile9 men kunne lege si noe om hvor blødningen kom fra? Men godt du fikk ul så fort å ble tatt på alvor!
 
:wideyed:xsmile5xsmile5xsmile3:cat:
Så fantastisk å få se den lille krabaten som er aktiv i magen, blir mer reelt daxsmile9 men kunne lege si noe om hvor blødningen kom fra? Men godt du fikk ul så fort å ble tatt på alvor!

Ja, det var fint! Nei, han sa noe om endringer i slimhinner og sånt (har glemt hva han sa...) [emoji23] har ikke hatt så mye blod, og det har vært mest rosa.
 
I dag: 11+3
Dager til jordmor: 1 dag
Dager til 12+0: 4 dager
Dager til TUL: 12 dager

Snart er jeg 12 uker på vei, og i dag nådde jeg toppen av nervøsitet og bekymringer. Hadde blod på morgenen for 4. dag på rad, og ringte legen. Fikk time med en gang, og jeg fikk ultralyd. ENDELIG! Legen var fantastisk, og begynte nesten å gråte med oss når vi så fosteret. It's alive! Og den var kjempeaktiv! Er så glad nå... <3
Åh så bra du ble tatt inn kjapt! Og utrolig betryggende å se lille! Så glad på dine vegne.
 
I dag: 12+0
Dager til TUL: 8 dager

Jeg er endelig 12 uker på vei! Og jeg har sett babyen, og vet at alt er bra [emoji41] Kvalmen har gitt seg, og jeg har vært på mine første turer siden kvalmeperioden. Jeg føler meg dritbra, sånn bortsett fra treg mage og vond rygg. Men det er ikke så ille som å være kvalm hele dagen! [emoji1417]
 
I dag: 12+0
Dager til TUL: 8 dager

Jeg er endelig 12 uker på vei! Og jeg har sett babyen, og vet at alt er bra [emoji41] Kvalmen har gitt seg, og jeg har vært på mine første turer siden kvalmeperioden. Jeg føler meg dritbra, sånn bortsett fra treg mage og vond rygg. Men det er ikke så ille som å være kvalm hele dagen! [emoji1417]
Gratulerer med 12 fullgåtte uker! :D
 
I dag: 12+0
Dager til TUL: 8 dager

Jeg er endelig 12 uker på vei! Og jeg har sett babyen, og vet at alt er bra [emoji41] Kvalmen har gitt seg, og jeg har vært på mine første turer siden kvalmeperioden. Jeg føler meg dritbra, sånn bortsett fra treg mage og vond rygg. Men det er ikke så ille som å være kvalm hele dagen! [emoji1417]
Hurra for 12 fullgåtte uker, og for at kvalmen har gitt seg! :D
 
I dag: 12+2
Dager til TUL: 6 dager


I dag var jeg hos legen for å ta celleprøve. Slimhinnene mine blødde med en gang han satt inn klipa, så han fikk ikke tatt en ordentlig prøve. Begynte å fosse ut blod når legen tok ut klipen. Ikke farlig, heldigvis - men litt ekkelt. Må nok vente til etter graviditeten.

Gleder meg til TUL på mandag! Har så lyst å vite kjønn, men det er sikkert for tidlig.

Ellers er jeg trøtt. Sykt trøtt!
 
Back
Topp