Atopisk eksem.

synmik89

Forelsket i forumet
Lille Imre har vært plaget med eksem siden 2 mnd. I morgen er han 6 mnd. Dagene går til smøring, smøring, smøring, kaliumpermanganat bad, oljebad og mer smøring. I dag var vi på legekontroll og endelig får vi henvisning til barnelege/hudlege og et ok til å begynne med kortisonsalve. Vært mange fortvilte stunder her. Men har jo tenkt at siden ikke helsesøster stresset mer med det så måtte vi bare fortsette som før. Forrige legen som så på han virket heller ikke så bekymret. Men legen i dag tok tak så nå skjer det endelig noe. Så håper jeg at vi får bukt med dette utbruddet snart. :) flere som har barn med atopisk eksem? Erfaringer med det?
 
Har ei på 4 som hsr der. Hun er nå hensvist til hudlege,aner ikke hvor mye mer man kan smøre en unge :p Hun har også barneastma -er vist en sammenheng. Lillebror har også veldig ømfintelig hud. Vi smører og smører. Og har vist barneastma han og.

Ligger unna ull, bambus virker greit om vinteren som innerste lag. Ellers er det en olje som vi har prøvd,men stinker sitrus....
 
Har ei på fire med atopisk eksem og småen på seks mnd med atopisk og seboreisk eksem. Fireåringen har vi noenlunde kontroll på, hun smøres forebyggende med Canoderm og utbrudd behandles med Locoid på kropp og Mildison i ansikt. Høst og vinter er huden på sitt verste, men blir til gjengjeld veldig bra ved stabil varme.

Småen har foreløpig mild atopisk eksem som behandles med Mildison. Den seboreiske eksemen er mildt sagt jævlig og vi sliter med å få kontroll på den. Har behandlet samme utbrudd i flere måneder med Daktacort og Fungoral. Trodde han var blitt mye bedre, men i går så jeg at utbruddene har begynt å komme tilbake. Så da blir det lege og krav om henvisning til uka.

Man blir i perioder skikkelig lei og frustrert, men vi kan bare håpe at de vokser det av seg med tiden..
 
Fikk 2 forskjellige Apolar til kropp, og mildison til ansikt. 4 ukers smøreplan og melk og eggstopp på meg. Var bedring på eksemen allerede etter første smøring med kortison. Det var en enorm lettelse. Melk og eggstopp viser seg å være ufrivillig diet, og går i grunnen veldig greit. Litt kjedelig og spise mat uten saus, majones og dressing, men krydder gjør susen ;p
Nå kan vi faktisk skifte bleier og smøre hele kroppen uten at det er full konsert. Han interesserer seg for leker under stell og er skikkelig blid faktisk. Det gjør godt i mammahjertet. [emoji173]
 
Har heldigvis ikke barn med det, bank i bordet, men største har atopisk tendens/hud, uten at det har vært noe. Men jeg derimot... er full av eksem og utbrudd nå og da.
Jeg bare sier, smør smør og smør og var nazi på regimene, det var ikke mamma med meg og det var dårlig info og forskning på dette på 80-tallet, så jeg er fortsatt plaget den dag i dag. Jeg ble ikke sjekket for ting før jeg var 12,da var det alt for sent for min del, jeg fikk dritten da jeg var 2-3 mnd gammel og reagerte mest sannsynlig på melk, den gang, men ikke noe som ble fjernet i kosten eller sjekket ut.
Du gjør en knall jobb :D
 
HS mistenkte det her, men tror nok ikke hun har det. Har hatt litt røde prikker et par ganger. Begynte å smøre med locobase morgen og kveld og ikke hatt noe særlig siden. Merker ingen forskjell om vi bruker ull eller ikke og virket ikke som det plager henne. Er mange uker siden sist hun hadde det.
 
Sniker fra desember. Gutten min har atopisk eksem. Hatt eksem fra 2 ukers alder. Vi kom til først til barneklinikken når han var 4 mnd, henvist derfra til hudlege, kom dit ved 5 mnd. Etter 1 mnd med behandlingsplan fra hudlege er han utrolig mye bedre. Smører han med canoderm på kroppen morgen og kveld. A-derma i ansiktet, og barrierekrem rundt munnen. Oljebad annenhver dag. Protopic i ansiktet morgen og kveld. Locoid fast 2 dager i uka og ved utbrudd. Som sagt: mye bedre [emoji108]
 
Har ei på fire med atopisk eksem og småen på seks mnd med atopisk og seboreisk eksem. Fireåringen har vi noenlunde kontroll på, hun smøres forebyggende med Canoderm og utbrudd behandles med Locoid på kropp og Mildison i ansikt. Høst og vinter er huden på sitt verste, men blir til gjengjeld veldig bra ved stabil varme.

Småen har foreløpig mild atopisk eksem som behandles med Mildison. Den seboreiske eksemen er mildt sagt jævlig og vi sliter med å få kontroll på den. Har behandlet samme utbrudd i flere måneder med Daktacort og Fungoral. Trodde han var blitt mye bedre, men i går så jeg at utbruddene har begynt å komme tilbake. Så da blir det lege og krav om henvisning til uka.

Man blir i perioder skikkelig lei og frustrert, men vi kan bare håpe at de vokser det av seg med tiden..
Kom oss til barnelege. Var seboreisk eksem her å [emoji31] fikk daktacort og det begynte å se bedre ut. Men med en gang vi er ferdige med smøring så starter det igjen. Så bare vedlikehold virker ikke for øyeblikket her. Han har litt atopisk eksem også. Har oppfølgingstime i morgen hos fastlege så satser på ny henvisning og et lite opphold på barneavd i hammerfest :)
 
Min på 13 mnd har dette. Tror atopisk, men usikker. Flere store flekker er kommet på kroppen
81fe4c8c1d3ca5601cb31068ffb33a2e.jpg
 
Min på 13 mnd har dette. Tror atopisk, men usikker. Flere store flekker er kommet på kroppen
81fe4c8c1d3ca5601cb31068ffb33a2e.jpg
 
Min på 13 mnd har dette. Tror atopisk, men usikker. Flere store flekker er kommet på kroppen
7a81308d4ed47ca4663ae40d768f725b.jpg
 
Eldste har atopisk eksem - det beste her er bad i kruskakli og smøring.
 
Back
Topp