At barna avbryer samtaler mellom voksne.

De får vente. Blir irritert når jeg eller vi blir avbrutt. [emoji849] Vent på tur gitt.
 
Huff, dette har jeg tenkt mye på i det siste. At jeg lar han avbryte meg :p Er vant til å reagere på alle signalene hans, og har vel ikke helt tilpasset meg at han er blitt eldre og kan forstå at han må vente og hvorfor.
 
Selvfølgelig skal barn lære å ha respekt for andre.

Men nå var tema voksen. Og barn i dag har lite respekt for mødrene sine... alle kjenner vel igjen den her : mamma mamma mamma ...når mamma snakker . Viktig å lære barn å vente på tur med alle. Men her var det snakk om voksne
Ja men man kan godt si at barn må lære respekt for det må de.
 
Mannen sin sønn avbryter så å si heele tiden når jeg å mannen snakker.. Har så lyst til å eksplodere! :banghead:
Han er 8år.. Jeg godtar rett og slett ikke avbrytelser...
 
Jeg synes det er helt på sin plass at man må lære å vente på tur. Det går selvfølgelig begge veier, og jeg har måttet "irettesette" mannen på det når han kommer inn og begynner å prate over eldsta på 4 år når vi er midt i en samtale :p
Er visst ikke så lett for voksne å huske at de også må la barn få bli ferdig med å prate først ;)
 
Dette terper vi på hele tiden her i huset.. Begynte mest fordi mellomste aldri slapp til fordi eldste snakker fra det sekundet han åpner øynene om morgenen til han lukker dem om kvelden :shy: Og hvis broren endelig får si noe avbryter eldste og forteller videre på det han skulle si. Begge avbryter oss voksne, men syns det har blitt litt bedre etter vi ble enige om å gi beskjed at det ikke var greit, og være konsekvente på det. Nå får begge to fortelle om dagen sin ved middagsbordet nesten uten avbrytelser :)
 
Vi drar vår datter strengt forhold til min søster og flere i familien. Vi blir nok sett på som de strenge sure foreldrene men det får heller være. Vi vill ha en veloppdratt høffelig datter med manerer. Det er vårt ansvar ikke andres selv om det hadde vært hyggelig om de prøvde følge våre «regler»
 
Vi øver på dette, men han tar ikke så mye hensyn foreløpig. Han er ikke fylt 3år enda da, så det blir nok bedre. Har ikke fått noen reaksjoner på dette fra andre i familien. Vi er også veldig opptatt av at han skal spørre pent og takke pent. Han får mye skryt av andre for hvor høflig han her, så det hjelper å terpe!
 
Back
Topp