Antibiotika og amming

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Nå har jeg i en periode hatt sti på øyet. Er redd for å ødelegge ammingen og tør ikke bruke antibiotika. Noen erfaringer?
 
Nå har jeg i en periode hatt sti på øyet. Er redd for å ødelegge ammingen og tør ikke bruke antibiotika. Noen erfaringer?

Finnes mange typer antibiotika man kan amme med, be legen kontakte Relis heller enn å bare lese i felleskatalogen, da får man tryggest svar :) Og du kan selv kontakte tryggmammamedisin.no, samme tjenesten, bare at relis er for helsepersonell og tryggmammamedisin for gravide/ammende :)
 
https://helsedirektoratet.no/retnin...el=graviditet-og-amming-antibiotikabruk-10633

Du vil uansett mest sannsynlig få øyedråper, og salve, som er så lokalvirkende at det ikke vil påvirke noe annet. ;)

Det høres brutalt ut, men jeg pleier å smøre på en bedøvende salve fra apoteket (som jeg ikke husker navnet på i farten) på øyelokket (ikke i selve øyet eller på våtlinjen), også holder jeg igjen øyelokket med to (helt rene) fingre, og napper ut øyevippen som sitter midt i det betente området med en pinsett. Det har funket HVER gang jeg har hatt sti på øyet. Da kommer verket ut, jeg skyller med øyeskylling, og dagen etter er ale som normalt igjen. :)
 
Back
Topp