Annemor får baby <3

Etter 4 pp har jeg fått problemer med få forloveden med på å fortsette prøvingen :arghh:
Jeg har mest lyst til å legge meg og grine i disse dager! Nå er vi her igjen.... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre....
 
Hei
Hvorfor vil han ikke mer:(?

Han stresser med økonomi, om han blir en god far, hvordan man er en far og alt som har med barn å gjøre generelt.
Enkelt sagt, han er ikke en veldig spontan / ta det på sparket fyr. Hans beste egenskap er at han er veldig ordentlig person som vil gjøre alt til beste evne men det blir også hans verste egenskap for han putter kjepper i hjulene sine med en gang han ikke kan "ha full oversikt" over hvordan situasjonen blir og da blir han redd.

Han klarer større barn etter bleie alder som kan fortelle og forklare hva de trenger og hvordan de har det, men alt som hører til baby og småbarns tiden med gråting, bleieskift, våken netter, trass, hyling, barnehage stress osv synes han er ekkelt og skremmende.
 
Han stresser med økonomi, om han blir en god far, hvordan man er en far og alt som har med barn å gjøre generelt.
Enkelt sagt, han er ikke en veldig spontan / ta det på sparket fyr. Hans beste egenskap er at han er veldig ordentlig person som vil gjøre alt til beste evne men det blir også hans verste egenskap for han putter kjepper i hjulene sine med en gang han ikke kan "ha full oversikt" over hvordan situasjonen blir og da blir han redd.

Han klarer større barn etter bleie alder som kan fortelle og forklare hva de trenger og hvordan de har det, men alt som hører til baby og småbarns tiden med gråting, bleieskift, våken netter, trass, hyling, barnehage stress osv synes han er ekkelt og skremmende.


Høres ut som en genuin ekte reddsel det ja. Er han en person som tenker mye? Det ukjente er jo ofte så skremmende at man bare trekker seg. Men ingen vet hvordan det blir å få barn. Jeg har 2 stk og tro meg det er bedre å ikke vite hva som skjer og enhver mann takler det forskjellig. Tror kanskje et lite tips kan være å dra ut å kjøpe noen morsomme pappabøker. Det har min samboer gjort. Han er ikke barnefaren. Er det aktuelt å snakke med noen? Veldig vanskelig når han plutselig vil trekke seg. Men det er jo ikke løsningen...off for en kjip situasjon!!

Men den reddselen han har. Pappaen min sier alltid det at menn er slik. De føler seg litt tilsidesatt når baby kommer fordi de føler hjelpesløse og de at de ikke kan kommunisere med babyen annet enn rørø og bobo..hehe..
Men håper virkelig han får vekk den uroen i seg!!!
 
Høres ut som en genuin ekte reddsel det ja. Er han en person som tenker mye? Det ukjente er jo ofte så skremmende at man bare trekker seg. Men ingen vet hvordan det blir å få barn. Jeg har 2 stk og tro meg det er bedre å ikke vite hva som skjer og enhver mann takler det forskjellig. Tror kanskje et lite tips kan være å dra ut å kjøpe noen morsomme pappabøker. Det har min samboer gjort. Han er ikke barnefaren. Er det aktuelt å snakke med noen? Veldig vanskelig når han plutselig vil trekke seg. Men det er jo ikke løsningen...off for en kjip situasjon!!

Men den reddselen han har. Pappaen min sier alltid det at menn er slik. De føler seg litt tilsidesatt når baby kommer fordi de føler hjelpesløse og de at de ikke kan kommunisere med babyen annet enn rørø og bobo..hehe..
Men håper virkelig han får vekk den uroen i seg!!!

Ja han er en person som tenker veldig mye og overtenker mye.

Jeg hadde bestilt sydentur til oss til Kypros i sommer og overrasket han med det i vinter, da skulle vi være der i 3 uker alene på kjærestet tur. Det ble 6 måneder med nerver, vanskelige kvelder med prating om 'hva gjør vi hvis det skjer? hva gjør vi hvis sånn eller sånn skjer? ' osv. Han gruet seg enormt, men jammen meg ble det ikke de tre beste ukene vi har hatt noen gang :)
Det var nok derfor han turte å endelig si ja og begynne å prøve på ordentlig også for han fikk skikkelig mestrings følelse.

Så gikk månedene og det ble mye snakk om 'hva hvis jeg ikke fungerer? hva hvis du ikke fungerer? hvorfor blir vi ikke gravide?'.
Han trodde at det var en måned med prøving så satt det, og da var på en måte "skaden" gjort og ikke noe vei tilbake, men når det plutselig ble både 2, 3 og 4 måneder senere kom vel redselen snikende mer og mer for han fikk tid til å begynne å tenke seg om igjen.

Det som er frustrerende er at han skulle ønske vi allerede var gravide så som skrevet over, det bare var å hoppe i det og fortsette, og når jeg sier det er jo bare å gjennomføre det vi var blitt enig om nå også så sier han at det er ikke det samme. Jeg ser det, men ugh.. så frustrerende:(
 
Ja han er en person som tenker veldig mye og overtenker mye.

Jeg hadde bestilt sydentur til oss til Kypros i sommer og overrasket han med det i vinter, da skulle vi være der i 3 uker alene på kjærestet tur. Det ble 6 måneder med nerver, vanskelige kvelder med prating om 'hva gjør vi hvis det skjer? hva gjør vi hvis sånn eller sånn skjer? ' osv. Han gruet seg enormt, men jammen meg ble det ikke de tre beste ukene vi har hatt noen gang :)
Det var nok derfor han turte å endelig si ja og begynne å prøve på ordentlig også for han fikk skikkelig mestrings følelse.

Så gikk månedene og det ble mye snakk om 'hva hvis jeg ikke fungerer? hva hvis du ikke fungerer? hvorfor blir vi ikke gravide?'.
Han trodde at det var en måned med prøving så satt det, og da var på en måte "skaden" gjort og ikke noe vei tilbake, men når det plutselig ble både 2, 3 og 4 måneder senere kom vel redselen snikende mer og mer for han fikk tid til å begynne å tenke seg om igjen.

Det som er frustrerende er at han skulle ønske vi allerede var gravide så som skrevet over, det bare var å hoppe i det og fortsette, og når jeg sier det er jo bare å gjennomføre det vi var blitt enig om nå også så sier han at det er ikke det samme. Jeg ser det, men ugh.. så frustrerende:(


Høres nesten ut som han har litt angst rett og slett. Kjenner meg litt igjen. Liker ikke så godt det ukjente. Gruer meg før noe skal skje som jeg ikke kjenner til.
Men her må han nesten være sterk og støttende. Ikke la frykten vinne rett og slett. Han må ha et voldsomt tankekjør som umulig kan være bra for noen av dere. Jeg er ingen psykolog..men det hjelper å snakke med noen. Den redselen går nok ikke over høres det ut som. Slitsomt for deg da. Hardt nok å være prøver!! God klem :)
 
Uff så kjedelig at han får kalde føtter. Håper det ordner seg og han blir med på prøvingen videre. Kjempesjip situasjon for deg.
 
! 2018 !

Da var ny pp i gang igjen etter noen vanskelige måneder.

pp 3

Har hatt tullete sykluser siden oktober så vet ikke lenger beregnet el men vi prøver på å få lagt inn hver 3 dag så vi klaffer mer eller mindre uansett.

*03.01.18 :love2


06 - 09 - 12 - 15 - 18 - 21 - 24


07.01.18 ? Beregnet med 28 dagers syklus - stabil før syklustull

09.01.18 ? Beregnet med 30 dagers syklus - gjennomsnittlig beregning fra app

12.01.18 ? Beregnet med 33 dagers syklus (Går ut i fra denne om syklusen har forskjøvet seg for "godt" )




IKM
uke 4
- 26. Januar
 
Last edited:
5 dpo - Murringer i livmor 9 dager før ikm:confused004

La inn ekstra i tilfelle sen El.

28 dager eller 33 dager syklus?
Forventet ikm fredag 26 januar men mulig til helgen:confused005
 
8 dpo

Murringer og stikkinger fra lysken venstre side.

Mulig halsbrann fra og til siden 5 dpo ish?
 
9 dpo - Natt til søndag (i dag) brun spotting...

Håper på festeblødning og ikke tr som er på vei en uke for tidlig! :grumpy:
Hatt mye stikkinger på venstre side og generelt murringer hele lørdagen
 
Mensen kom i dag :grumpy:




Da begynner pp 9, håper det blir vår pp:smiley-angelic001
 
Last edited:
Falsk test


_20180125_194046.JPG


_20180125_195647.JPG


Ny test nr 2 - hvit test :(




Babyplan er visst kjent for å tulle:facepalm:
 
7 dager over ikm som resulterte i tr i to dager. Stikkinger og murringer.

En positiv test (falsk?) fra babyplan 4 dager over ikm, to dager etter blødning stoppet. Fem utrolige svake tester tatt senere. Mest sannsynlig kjemisk om i det hele tatt ikke bare elendige tester.
 
Blødning kom på syklusdag 28 18. februar men helt uten andre symptomer. Ingen vonde bryst eller menssmerter:confused005
Varte kun i to dager.

(Lungebetennelse hele uke 7)

Murringer nå syklusdag 6.
Teste?

Oppdatert: negativ test
 
Last edited:
8 måneder har gått, føler det aldri klaffer:(

El er i dag 04.03 i følge 28 dagers syklus, murringer har vart i noen dager.

Tenker hver ny pp på om vi klarte å time alt riktig og har mulighet til å treffe riktig?, er alt i orden med meg? og er alt i orden med han?
Alt med å være prøver og det å bli gravid er så mye mer stressende enn jeg forestilte meg, det er så mye som skal klaffe og treffe til eksakt riktig tid.
Det føles ut som det er et mirakel at det i det heletatt blir laget nye mennesker på denne jord når det er så mye som skal treffe. Og enda mer mirakuløst at noen kan bli gravide ved uhell eller one night stands.

Lykke til, til meg, egget mitt, min kjære, alle svømmerene hans og hele prosessen
 
Back
Topp