Angst

B

Bird

Guest
hei dere.
Velger å være anonym siden dette er noe som er så sårt.
Jeg er ei jente som blir sett på som ressurssterk og flink osv. Det ingen vet er at jeg sliter med angst. Dvs. Angst for å reise. Da jeg var i tenårene reiste jeg på ferie til USA, og fikk der mitt første angstanfall, jeg var kjempedårlig i 4 dager av ferien. Trodde det var et engangstilfelle så tenkte ikke mere på det.. etterhvert fikk jeg nye angstanfall når jeg dro på ferier.. nå har jeg fått angst for å reise bort.. jeg eksker egentlig å reise og oppleve ting. Men bare en helgetur er ei utfordring. Har begynt i terapi pga dette.
Er det noen andre som har angst for å reise langt hjemmefra? Kjenner jeg blir så skuffet over meg selv pga dette. Jeg fikser alt annet i livet mitt med jobb, utdannelse, mammarollen osv osv. Alle rundt meg gleder seg til ferie og det å reise bort er avslappende og deilig, for meg er det motsatt..
blir så fortvilt, sint og lei meg..
takker veldig for svar ❤️❤️
 
Hei!

Trist å vite at du har det slik. Det som er bra er jo at du har valgt å få hjelp og det er det som kan få deg ut av vansken.

Jeg kjenner noen som har angst for ukjente steder. Hun trenger ikke reise langt engang. Det holder at hun ikke føler seg vel. Det kan likegodt være en arbeidsplass der alle er greie men at hun ikke føler seg vel.

Hun visste ikke selv hva det kom av heller og det hemmet livet hennes veldig. Idag har hun en god partner som hun stoler veldig på, og det gjør ting veldig mye lettere for henne.

Hun visste ikke helt hva som forårsaket så dyp angst for nye steder for henne. Men hun har idag skjønt at hun alltid trenger å ha noen hun stoler på og som hun kjenner godt og har det trygt med, med seg for det gjør ting lettere.

Lykke til med behandlingen.
Det kan bli 1000 x bedre ;)
 
Vil sende over en klem! Høres virkelig ikke ålreit ut :( Håper det hjelper med terapi og at du snart er i farta igjen :)
 
Kjenner meg veldig igjen :( Mannen vil gjerne ut å reise, og jeg kjenner det kverner i hodet mitt av tanken på turer, så det lengste vi har kommet sammen er Danmark og Tyskland. Sliter på selvfølelsen min, for jeg er også ressurssterk med bra jobb, i tredveårene og med små barn. Jeg føler jeg takler det meste andre i livet mitt.
 
Back
Topp