Angre på navnevalg?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har angret nå navnet til den lille i etterkant?

Jeg angrer ikke på navnet, men begynner å bli litt lei å må rette på folk hele tiden :p
 
Ikke erfaring selv, men en venninne byttet navn på barnet sitt etter noen mnd.. Det ble aldri rett.. Og er mer fornøyd nå med valget. Skjønner det er frustrerende å måtte rette på navnet.
 
Hvor gammel er lille? Tenker det har en del å si[emoji5]
 
Nei, har ikke det. Heller motsatt. På gutten kan folk lure litt på om det er med eller uten h, men det er ikke så farlig. Hadde vært verre med feil uttale.
 
Har aldri angret. Og hadde nok heller ikke byttet om jeg hadde angret, da måtte i så fall barnet vært svært lite.
 
Aldri angret. Men valgte to ganske like navn og sier ofte feil selv( blander navnene). Verre for pappa siden både jeg og min søster også har samme type navn. Blitt mer en morsomhet innad i familien sånn sett.
 
Jeg vurderte det en stund etter fødselen, fordi alle trodde jeg sa et annet navn.. og at det er litt vanskelig å si fordi det ligner veldig på et annet veldig vanlig navn. Måtte rette på folk hele tiden og ha tungen rett i munnen. Gutten er nå 10 mnd, og vi blir ikke å bytte
 
Nei.
Er så fornøyd med navnet at det var vanskelig å finne navn til den i magen hvis det blir samme kjønn. Føler at ingenting kan måle seg med første navnet på en måte [emoji85]
 
Noen som har angret nå navnet til den lille i etterkant?

Jeg angrer ikke på navnet, men begynner å bli litt lei å må rette på folk hele tiden :p

Bare å venne seg til det først som sist. Fortsatt når jeg møter nye folk "Næmmen, er du norsk du da? Hvordan staver du navnet ditt? Er det med h?? "

*irritert*
 
Nei angrer ikke. Men er irritert over at familien ikke bruker begge navnene, da det er et dobbeltnavn.
Vi gjør det hjemme og i bbhg, men familien sier bare "ååh jammen det er så vasnkelig med to navn, det er ekstra å uttale, aja vi liker bedre ett navn vi". Grrr.
 
Bare å venne seg til det først som sist. Fortsatt når jeg møter nye folk "Næmmen, er du norsk du da? Hvordan staver du navnet ditt? Er det med h?? "

*irritert*
[emoji137] samme her. "Er foreldrene dine fra England? Er det med W eller V? Y eller I?" Har du noen gang hørt om noen som heter Vendi? Det har ikke jeg..
 
Nei.
Er så fornøyd med navnet at det var vanskelig å finne navn til den i magen hvis det blir samme kjønn. Føler at ingenting kan måle seg med første navnet på en måte [emoji85]

Akkurat slik føler jeg også!
 
Angrer ikke direkte på navnet, men hadde jeg vist det jeg vet i dag, har førstefødte hatt et annet navn.
Hun er veldig fornøyd med at hun ikke heter det selv da:hilarious:
 
Nei.
Er så fornøyd med navnet at det var vanskelig å finne navn til den i magen hvis det blir samme kjønn. Føler at ingenting kan måle seg med første navnet på en måte [emoji85]

Samme her.. synes det er vanskelig med navn til nr 2 .. [emoji85]
 
Ikke angret men følte på en måte at navnet var feil. Klarte liksom ikke helt å bli vandt til å bruke navnet på babyen. Og det var jeg som fant og ville ha navnet..
Er vandt til det nå og har vist brukt det navnet og søsteren til tider. Hennes navn har jeg aldri hatt problemer med å bruke til henne. Der har aldri føltes feil ut.
 
Ikke angret men følte på en måte at navnet var feil. Klarte liksom ikke helt å bli vandt til å bruke navnet på babyen. Og det var jeg som fant og ville ha navnet..
Er vandt til det nå og har vist brukt det navnet og søsteren til tider. Hennes navn har jeg aldri hatt problemer med å bruke til henne. Der har aldri føltes feil ut.
Sånn har jeg og følt..
 
Back
Topp