Ang urinprøve

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Mulig dette er ett dumt spørsmål, men det får være lov :)
Skal ha med urinprøve til jordmortime i morgen kl 10:00. Jeg er jo ofte oppe og tisser mellom kl 0300 og 0500. Bør jeg bruke det som morgenurin eller skal jeg vente til jeg står opp i 8 tiden?
 
Tenker morgenurin kl 08 er fint [emoji6] den skal jo heller ikke være for gammel. og den bør settes kaldt om du ikke skal avgårde like etter. lykke til [emoji4]
 
Urin som har vært ca 4 timer blæren er helt ok og prøven skal ikke være eldre enn 6 timer fra prøvetaking til testing, oppbevart i kjøleskap, så enig med Stjernebarn at ca kl 8 går helt fint.[emoji4] Det skal være "vaskeprøve" (så rent som mulig rundt urinåpningen før man tisser) og "midtstråle", dvs tisse do-tisse prøveglass-tisse do[emoji4]
 
Jeg har også litt på det, skal til JM neste uke kl.09.30. Skal jeg bare oppbevare den i kjøleskapet til vi skal gå dit?
 
Jeg har også litt på det, skal til JM neste uke kl.09.30. Skal jeg bare oppbevare den i kjøleskapet til vi skal gå dit?
Testing helst etter maks to timer hvis prøven blir oppbevart i romtemperatur, eller helst etter maks 6 timer hvis prøven blir oppbevart i kjøleskap. Bare velg det som passer deg best[emoji6]

Disse reglene er laget mest med tanke på bakterieoppblomstring ved for lang og feil lagring og en eventuell senere bakterieanalyse som da kan vise veldig mye rart som kanskje overhodet ikke stemmer...[emoji6] Som oftest kommer den (falske) bakterieoppblomstringen på grunn av forurenset urinprøve (ikke vasket, ikke midtstråle osv.)

Og jeg som før trodde det bare var å tisse litt i et glass og ferdig med det...[emoji6]
 
Testing helst etter maks to timer hvis prøven blir oppbevart i romtemperatur, eller helst etter maks 6 timer hvis prøven blir oppbevart i kjøleskap. Bare velg det som passer deg best[emoji6]

Disse reglene er laget mest med tanke på bakterieoppblomstring ved for lang og feil lagring og en eventuell senere bakterieanalyse som da kan vise veldig mye rart som kanskje overhodet ikke stemmer...[emoji6] Som oftest kommer den (falske) bakterieoppblomstringen på grunn av forurenset urinprøve (ikke vasket, ikke midtstråle osv.)

Og jeg som før trodde det bare var å tisse litt i et glass og ferdig med det...[emoji6]
Takk for svar :happy:
 
Testing helst etter maks to timer hvis prøven blir oppbevart i romtemperatur, eller helst etter maks 6 timer hvis prøven blir oppbevart i kjøleskap. Bare velg det som passer deg best[emoji6]

Disse reglene er laget mest med tanke på bakterieoppblomstring ved for lang og feil lagring og en eventuell senere bakterieanalyse som da kan vise veldig mye rart som kanskje overhodet ikke stemmer...[emoji6] Som oftest kommer den (falske) bakterieoppblomstringen på grunn av forurenset urinprøve (ikke vasket, ikke midtstråle osv.)

Og jeg som før trodde det bare var å tisse litt i et glass og ferdig med det...[emoji6]
Jeg visste ikke det var så avansert å tisse på et glass [emoji23][emoji85][emoji28]
 
Back
Topp