ang NAN2 og NAN3

Trultemor86

Elsker forumet
skulle kjøpe ny boks med nan i dag, så såg jeg på NAN3 boksen at det sto 10måneder...

skal dere andre begynne å gi dette frem til de kan drikke vanlig ku-melk etter 12 måneder? eller skal dere gi NAN2 frem til de er ferdige med erstattning? og hvorfor? :)

har igrunnen aldri forstått poenget med NAN3, da det er basert på KU-melk, noe de kan drikke etter 12 måneders alderen uansett.. men ble usikker da jeg såg det sto 10 måneder på boksen..

vi kommer nok til å fortsette på nan2 til vi har sluttet med kveldsflaske og nattmating.. det er for å få han mett og god, siden han ikkje spiser masse fast føde på kvelden, er for sliten til det virker det som.. så da får han mme som kveldsflaske for å roe han ned og han sovner fort når han har fått flaska [:)]

skjønner liksom ikkje vitsen med nan3, når dei kan begynne smått med å smake melk og sånt nå...

Sånn jeg har forstått det med NAN 2 og NAN 3 er:

NAN 2 er vanlig erstatning, dvs hvis jenta di for eks trenger nattmat, så er vanlig erstatning det man skal eller bør gi.

NAN 3 er et tillegg, og da et tillegg til noe annet mat som for eks melk til frokosten, men ikke som mat på natten hvis du skjønner.

Ble dettte rart forklart eller..hehe...er litt susete akkurat nå...har nettopp vært på den nye jobben med kassaopplæring.
Er så mye å sette seg inn i så hodet er litt susatte :)

Ikke helt skjønt meg på det jeg heller... men her bruker vi nan2 før han skal legge seg og evt på natta. Og nan 3 til frokost og lunsj sammen med maten.

Har ikke gitt erstatning alene uten fast føde på en stund nå, og tenkte kanskje at NAN3 hadde vært noe..Men nå lurer jeg på om han reagerer på det....Gulpa voldsomt i dag,nesten som oppkast..Ringte å snakket med helsesøster, hun anbefalte å gå tilbake til NAN 2 igjen. Hun hadde faktisk ikke hørt om NAN 3. God gammel helsesøster detta [:D] Men vurderer det..Men han kan da ikke reagere på dette vel? Det er jo ikke vanlig melk, men er beregnet for små under 1 år. Blir så forvirra av detta at! Gleder meg til denna erstatninga er ute av verden, og jeg kan gi han vanlig melk altså [;)]

ORIGINAL: Karam

Har ikke gitt erstatning alene uten fast føde på en stund nå, og tenkte kanskje at NAN3 hadde vært noe..Men nå lurer jeg på om han reagerer på det....Gulpa voldsomt i dag,nesten som oppkast..Ringte å snakket med helsesøster, hun anbefalte å gå tilbake til NAN 2 igjen. Hun hadde faktisk ikke hørt om NAN 3. God gammel helsesøster detta [:D] Men vurderer det..Men han kan da ikke reagere på dette vel? Det er jo ikke vanlig melk, men er beregnet for små under 1 år. Blir så forvirra av detta at! Gleder meg til denna erstatninga er ute av verden, og jeg kan gi han vanlig melk altså [;)]

enig der, ikke så mange månedene igjen :)

forresten så står evelina ved siden av bordet her og peker på signaturem din mens hun roper på baby :P "beeebeee" [:D]

Hehe, så søtt da!

Jo, allle typene er vel basert på kumelk, men en mild form, som barnet tåler..Men tror da altså at NAN 3 ligner mere på vanlig melk pga næringsinnholdet..

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge

ORIGINAL: Karam

Jo, allle typene er vel basert på kumelk, men en mild form, som barnet tåler..Men tror da altså at NAN 3 ligner mere på vanlig melk pga næringsinnholdet..

mild form for ku melk?? Hva er det da?

Skal jaggumei diskutere denne NAN 3 litt nærmere med helsesøster når vi skal dit på mandagen..Rart hun ikke har hørt om den!

Back
Topp