Andy vil bli mamma:-)

Andy1892

Forelsket i forumet
Jeg sluttet på pilla 20. oktober og vi skulle bare "se hva som skjer". Vi skulle ikke "prøve". Jeg skulle ta det helt med ro, ikke tenke noe særlig over det faktum at vi kanskje lagde en baby hver gang vi hoppet i køya...:oops:

Og det gikk fint de første par ukene, helt til symptomene begynte å banke på. Rett etter el (hadde lastet ned app for å holde koll på når mensen skulle komme, og dermed fått vite ca el) fikk jeg kraftige murringer. Vi gikk en del på ferie og det verket i hele hoftepartiet, og murringene bare fortsatte i dagene som fulgte (noe svakere). En uke etter fikk jeg sterke menssmerter på kvelden. Samtidig i dagene etter måtte jeg tisse - ofte og mye! 4 dager før ikm fikk jeg en liten blødning som varte i 4 dager, og menssmerter kom og gikk hele tiden. Jeg var sikker på at nå kom tanta, men det var bare litt blod på papiret. Blødningen stoppa på ikm-dagen. Alt dette medførte selvfølgelig en del søk på Google, og vips var jeg besatt av dette forumet. Var jeg gravid? Jeg hadde aldri opplevd smerter som kom og gikk på den måten, vanligvis får jeg kjempevondt når mensen kommer, og smertene varer i timer hvis jeg ikke tar paracet/ibux. Men negative tester var alt jeg fikk, og natt til i dag kom tanta en halv dag over ikm. Da har jeg kanskje håp om stabil syklus i det minste :angelic:

Jeg har snoket rundt her i noen uker, og nå begynner jeg på pp2 med dagbok for å få utløp for alle tanker, frustrasjoner og symptomer :p Dette virker som en fin plass å prate med andre i samme situasjon! Og jeg kan bare glemme det jeg tenkte før om å ta det som det kommer, for dette er spennende tider! Er forresten 30 år, og dette blir vårt første barn ❤ Neste ikm er 18.desember.
 
Velkommen ❤ Man kan fort bli revet med hvis man kjenner antydning til symptomer!
 
Jeg sluttet på pilla 20. oktober og vi skulle bare "se hva som skjer". Vi skulle ikke "prøve". Jeg skulle ta det helt med ro, ikke tenke noe særlig over det faktum at vi kanskje lagde en baby hver gang vi hoppet i køya...:oops:

Og det gikk fint de første par ukene, helt til symptomene begynte å banke på. Rett etter el (hadde lastet ned app for å holde koll på når mensen skulle komme, og dermed fått vite ca el) fikk jeg kraftige murringer. Vi gikk en del på ferie og det verket i hele hoftepartiet, og murringene bare fortsatte i dagene som fulgte (noe svakere). En uke etter fikk jeg sterke menssmerter på kvelden. Samtidig i dagene etter måtte jeg tisse - ofte og mye! 4 dager før ikm fikk jeg en liten blødning som varte i 4 dager, og menssmerter kom og gikk hele tiden. Jeg var sikker på at nå kom tanta, men det var bare litt blod på papiret. Blødningen stoppa på ikm-dagen. Alt dette medførte selvfølgelig en del søk på Google, og vips var jeg besatt av dette forumet. Var jeg gravid? Jeg hadde aldri opplevd smerter som kom og gikk på den måten, vanligvis får jeg kjempevondt når mensen kommer, og smertene varer i timer hvis jeg ikke tar paracet/ibux. Men negative tester var alt jeg fikk, og natt til i dag kom tanta en halv dag over ikm. Da har jeg kanskje håp om stabil syklus i det minste :angelic:

Jeg har snoket rundt her i noen uker, og nå begynner jeg på pp2 med dagbok for å få utløp for alle tanker, frustrasjoner og symptomer :p Dette virker som en fin plass å prate med andre i samme situasjon! Og jeg kan bare glemme det jeg tenkte før om å ta det som det kommer, for dette er spennende tider! Er forresten 30 år, og dette blir vårt første barn ❤ Neste ikm er 18.desember.

Hei og velkommen! :) det er en spennende og fin tid vi alle er inne i, og krevende og vanskelig til tider :p godt å kunne snakke ut på forum med fantastiske jenter. Masse lykke til! Håper dere ikke må prøve så lenge :D
 
Hei og velkommen! :) det er en spennende og fin tid vi alle er inne i, og krevende og vanskelig til tider :p godt å kunne snakke ut på forum med fantastiske jenter. Masse lykke til! Håper dere ikke må prøve så lenge :D
Tusen takk! :) Jeg håper også det går fort, er så utålmodig som person.. men ser jo at mange prøver lenge så prøver å ikke bli for håpefull:shy: Lykke til til deg også!❤
 
Tusen takk! :) Jeg håper også det går fort, er så utålmodig som person.. men ser jo at mange prøver lenge så prøver å ikke bli for håpefull:shy: Lykke til til deg også!❤

Ja jeg er ganske utålmodig selv :p tiden i doo-land er ueeendelig lang. Men tenk så glad vi skal bli den dagen det klaffer da! :) tusen takk ❤️
 
I går startet jeg på pp8, og da er det på tide å lufte tankene litt igjen. Trodde helt ærlig ikke at dette skulle ta så lang tid, og kjenner at tålmodigheten krymper kraftig hver gang tr kommer nå.. Jeg har vært hos gynekolog og sjekket at alt er i orden innvendig, og min samboer har et barn fra før, så det burde ikke være noen fysiske grunner til at det ikke klaffer. Vet at det normalt kan ta opptil ett år, men det er så lang tid å vente! Nå er jeg halvveis til 31 og føler at tiden renner ut, særlig med tanke på at vi gjerne vil ha to barn :(

Uansett, denne måneden skal jeg begynne å tempe. Noe av det verste med denne prøvingen er å vente på tr, og to ganger har den vært hhv 3 og 5 dager forsinket. Ellers har jeg hatt stabil syklus med 28 dager. Regner med at tempen vil vise meg akkurat når el er, og dermed slipper jeg spenningen rundt ikm - går jeg over så er det mest sannsynlig i hvert fall ikke forsinket el. :rolleyes:

Dette ble langt, men deilig å få luftet frustrasjonen litt:p Håper alle får en fin 17.mai!
 
Last edited:
Lykke til med pp8 [emoji173]️[emoji173]️
Jeg startet å tempe for første gang denne måneden, veldig greit å ha litt oversikt, særlig siden jeg ikke har klart å ha full oversikt over EL, og blitt gaaaaal når tr ikke kommer når jeg forventer og gtest i tillegg er neg [emoji849][emoji23]
 
Masse lykke til i pp8! Husker vi var i samme ikm gruppe en gang i fjor :) Du virka så trivelig. Så nå heier jeg på deg :)
 
Lykke til med pp8
emoji173.png
emoji173.png

Jeg startet å tempe for første gang denne måneden, veldig greit å ha litt oversikt, særlig siden jeg ikke har klart å ha full oversikt over EL, og blitt gaaaaal når tr ikke kommer når jeg forventer og gtest i tillegg er neg
emoji849.png
emoji23.png
Tusen takk!
emoji173.png
️ Jeg er veldig spent på hvordan det går, har store forventninger til denne tempingen nå:happy:
 
Pp8 - cd 8

Jeg er godt i gang med tempingen, og det er faktisk ikke så vanskelig å få til - har en alarm som ringer hver morgen 5:30, også i helgene.. var redd det skulle vekke samboer, men han er vel som menn flest og sover tungt :p

Ellers kjøpte jeg grapefruktjuice og hostesaft i dag - tenker at det ikke kan skade å prøve! Men den juicen var IKKE god, tipper det er kun pga el og verpesyke damer at det i det hele tatt finnes et marked :hilarious: Jeg har også bestemt meg for å holde meg unna alkohol denne pp, og kaffe (!). Blir en cider eller to i morgen når jeg skal på et sosialt arrangement hvor alle kommer til å lure om jeg ikke drikker, men ellers skal jeg ikke drikke. Kaffen dropper jeg fordi jeg leste et sted at koffein kunne gjøre eggene tregere, eller altså veien ned egglederen kunne ta lengre tid.. vi får nå se!

Grunnen til at jeg stresser litt ekstra nå er at jeg nettopp har fått vite at et annet par vi kjenner, prøver, og hvis det klaffer der først kommer jeg til å gå på en smell - de har ikke vært sammen like lenge som vi har prøvd engang.. Liker ikke å tenke så egoistisk, men det gjør vondt når det klaffer for alle andre enn deg..:oops: dagens hjertesukk fra meg..
 

Vedlegg

  • 2017-05-22 20.57.56.png
    2017-05-22 20.57.56.png
    211,4 KB · Visninger: 73
Pp8 - cd 8

Jeg er godt i gang med tempingen, og det er faktisk ikke så vanskelig å få til - har en alarm som ringer hver morgen 5:30, også i helgene.. var redd det skulle vekke samboer, men han er vel som menn flest og sover tungt :p

Ellers kjøpte jeg grapefruktjuice og hostesaft i dag - tenker at det ikke kan skade å prøve! Men den juicen var IKKE god, tipper det er kun pga el og verpesyke damer at det i det hele tatt finnes et marked :hilarious: Jeg har også bestemt meg for å holde meg unna alkohol denne pp, og kaffe (!). Blir en cider eller to i morgen når jeg skal på et sosialt arrangement hvor alle kommer til å lure om jeg ikke drikker, men ellers skal jeg ikke drikke. Kaffen dropper jeg fordi jeg leste et sted at koffein kunne gjøre eggene tregere, eller altså veien ned egglederen kunne ta lengre tid.. vi får nå se!

Grunnen til at jeg stresser litt ekstra nå er at jeg nettopp har fått vite at et annet par vi kjenner, prøver, og hvis det klaffer der først kommer jeg til å gå på en smell - de har ikke vært sammen like lenge som vi har prøvd engang.. Liker ikke å tenke så egoistisk, men det gjør vondt når det klaffer for alle andre enn deg..:oops: dagens hjertesukk fra meg..

Masse lykke til xsmile9 Håper det klaffer for dere snart! :)
 
Pp8 - cd 8

Jeg er godt i gang med tempingen, og det er faktisk ikke så vanskelig å få til - har en alarm som ringer hver morgen 5:30, også i helgene.. var redd det skulle vekke samboer, men han er vel som menn flest og sover tungt [emoji14]

Ellers kjøpte jeg grapefruktjuice og hostesaft i dag - tenker at det ikke kan skade å prøve! Men den juicen var IKKE god, tipper det er kun pga el og verpesyke damer at det i det hele tatt finnes et marked :hilarious: Jeg har også bestemt meg for å holde meg unna alkohol denne pp, og kaffe (!). Blir en cider eller to i morgen når jeg skal på et sosialt arrangement hvor alle kommer til å lure om jeg ikke drikker, men ellers skal jeg ikke drikke. Kaffen dropper jeg fordi jeg leste et sted at koffein kunne gjøre eggene tregere, eller altså veien ned egglederen kunne ta lengre tid.. vi får nå se!

Grunnen til at jeg stresser litt ekstra nå er at jeg nettopp har fått vite at et annet par vi kjenner, prøver, og hvis det klaffer der først kommer jeg til å gå på en smell - de har ikke vært sammen like lenge som vi har prøvd engang.. Liker ikke å tenke så egoistisk, men det gjør vondt når det klaffer for alle andre enn deg..:oops: dagens hjertesukk fra meg..
Vi er helt på likt vi ser det ut som, cd6 i pp8 her ^^

Og må bare si at jeg kjenner følelsen av å bli stressa. Nettopp fått vite at en kollega har begynt å tenke på nr 2, og en anna kollega er på vippen til å snart begynne på nr 1.. en anna kollega igjen maser "om jeg hadde blitt gravid nå" i et sett, er helt tydelig sjalu på at vi prøver da mannen hennes ikke er klar. Samtidig skal søstern ha sin første i september..
Livredd for å sjekke face og se nye ultralyd bilder..
MEN: et godt poeng er at vi må prøve å tenke at "dem er dem, og jeg er meg". Såklart kommer de som det går på første forsøk for bli glade osv, men tenk så stor pris vi kommer til å sette på det når det først lyser to streker mot oss :)

Og grapefruktjuicen blir bedre etter hvert. Husker jeg drakk den med sugerør så langt bak i munnen jeg fikk den for å unngå smaken de første gangene, men nå drikker jeg det rett fra flaska [emoji14]
 
Vi er helt på likt vi ser det ut som, cd6 i pp8 her ^^

Og må bare si at jeg kjenner følelsen av å bli stressa. Nettopp fått vite at en kollega har begynt å tenke på nr 2, og en anna kollega er på vippen til å snart begynne på nr 1.. en anna kollega igjen maser "om jeg hadde blitt gravid nå" i et sett, er helt tydelig sjalu på at vi prøver da mannen hennes ikke er klar. Samtidig skal søstern ha sin første i september..
Livredd for å sjekke face og se nye ultralyd bilder..
MEN: et godt poeng er at vi må prøve å tenke at "dem er dem, og jeg er meg". Såklart kommer de som det går på første forsøk for bli glade osv, men tenk så stor pris vi kommer til å sette på det når det først lyser to streker mot oss :)

Og grapefruktjuicen blir bedre etter hvert. Husker jeg drakk den med sugerør så langt bak i munnen jeg fikk den for å unngå smaken de første gangene, men nå drikker jeg det rett fra flaska [emoji14]
Å, Takk for så fine og oppmuntrende ord! Veldig viktig å tenke som du gjør, skal prøve på det :rolleyes:Spennende at vi ligger så likt an, håper vi begge får en spire denne ppen! :happy:
 
Pp 8 - Cd 15

Tempen er jevn og fin, og el - testene er så negative som de kan få blitt.. Ventet el i går eller i dag hvis syklusen hadde vært en normal 28 - dagers, men virker som den blir litt lenger denne gangen også.. kanskje fordi jeg stresser?:rolleyes:
Ja, jeg stresser nå og vet det godt, men jeg klarer ikke å la være, vil så gjerne at det skal klaffe for oss denne gangen!

Kjenner det stikker i eggstokkene, og det gjorde det også i går, så håper noe er på gang! :happy:

Har ikke drukket mer enn én kopp kaffe denne pp, og ikke noe alkohol bortsett fra 2 cider - det var den sosiale greia midt i forrige uke som jeg ikke kom unna..;) Derimot har jeg fått i meg to kartonger med grapefruktjuice og en flaske hostesaft :hilarious: Tenker at jeg prøver det som kan prøves, og funker det ikke så dropper jeg alt det i neste pp og bare lar det stå til igjen.. :happy:
 

Vedlegg

  • 2017-05-29 08.06.53.png
    2017-05-29 08.06.53.png
    287,6 KB · Visninger: 67
Jeg går også og venter på EL - er på CD12, men forrige syklus var 25 dager, så burde jo komme snart. Godt tegn for deg at det stikker i eggstokkene, da! Det er jo ikke alltid EL vises på testene har jeg skjønt, så dere burde uansett legge inn aksjer når det er den tiden du forventer EL og du har symptomer! Heia heia!
 
Back
Topp