Andre som ikke klarer å gå ned i vekt etter fødsel?

Husm0ra

Flørter med forumet
Det virker som kroppen min tviholder på kiloene. Med alle barna har jeg ikke gått ned i vekt etter fødsel men lagt på meg noen kilo. Tenkte å unngå det denne gangen og passet på mat og trente. Jeg går heller ikke inn i cm. Jeg fullammer og har gjort det med de andre også. Ammet til de var litt over 1 år.

2-3 år etter nr1 gikk jeg ned i vekt uansett hva jeg spiste og da spiste jeg ikke sunt. Før det hadde jeg ikke sjangs å gå ned. Nå fikk jeg to tette og minste er ca halvåret. Pga tette gikk jeg ikke ned i vekt mellom graviditetene.

Noen som har opplevd at kroppen tviholder på kg etter fødsel før det plutselig løsner etter flere mnd, til og med år etterpå?
 
Hos meg løsner det etter ammeperioden er slutt. Før det holden den fast og går tom opp litt. Selv om jeg levde på knekkebrød og vann :p Ungen tålte veldig lite.
 
Gikk opp 25 kg i svangerskapet og har bare gått ned 12 av de.. 10 mnd etter fødsel nå
 
Med første gikk jeg ned til før-gravid vekta bare et par måneder etter fødsel. Da hadde jeg gått opp ca 15-18 kilo. Med nr 2 gikk jeg opp ca 20 kilo. Etter fødsel når alt av babyvekt mm. var vekke, har jeg fortsatt igjen over 10 kilo. Poden er 9,5 måned nu.
Så skal det sies at jeg gjør veldig lite for å gå ned i vekt og da. Jeg trener, men det hovedsaklig bare for å bygge opp musklene som ikke var fornøyd med to tette svangerskap..
 
Min kropp begynte ikke å bli seg selv før etter 2,5-3 år etterpå. Med begge ungene. Søvnmangel, hormonnivå osv spiller inn.. Ikke bare på vektreduksjon men energi, søvnkvalitet, og hvordan kropp og hjerne fungerer. Trente masse uten at det ga noe resultat, annet enn at jeg ble utslitt. Etter 3 år begynte kroppen å respondere på treningen.
 
Samme her, kg tviholder seg fast. Det kjipe er også at med 2 unger hvor ingen av dem liker verken vogn eller bæresele/sjal og bare gråter så er det ikke noe gøy å gå tur heller.
 
Med nr 1 så gikk jeg ned til 6 kg mer enn før graviditet rett før hu ble 2. Men da ble jeg gravid igjen. Nr 2 er nå straks 10 mnd og har ikke vekt akkurat nå. Men veit jeg ikke har gått ned til der jeg begynte.
 
Back
Topp