Anbefal meg en bilstol

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Skal kjøpe ny bilstol. Må kunne ha den både bakovervendt og framovervendt. Vil ikke ha Britax Multitech (hadde det med de to eldste). Noen anbefalinger og evt hvorfor du anbefaler det? :)
 
Anbefaler å gå inn på gruppa som heter "bilstoler" på facebook, der får du god hjelp:)
 
Vi har den ikke selv, men "alle" jeg snakker med anbefaler Cybex Sirona. Pga at det er svingbart - mye enklere å plassere barnet (spesielt når de kommer i alderen der det å skulle bli satt i setet fører til kamp[emoji85])
 
Vi har besafe izi kid :) fornøyd med den! Kunne ikke tenkt meg noe annet :) (men den er kun bakovervendt).

Cybex sirona er en flott stol! Men man må være litt obs på om man får store unger feks, vokser fort ut av den :/

Om du vil ha en stol som varer lenge er det greit å ta en som festes med belte (opp til 25kg), izofix går bare til 18 kg :) feks besafe izi combi.
Anbefaler besafe izi plus om man vil ha beltefeste :)
 
Har tenkt på Besafe ja..men ser de kun går til 18 kg. Jeg har 2, helt sikkert 3 store unger. Minste er allerede 11 kg. Så muligens jeg ikke han velge verken cybex sirona eller Besafe :-(
 
Vi har kjøpt Axkid minikid, så fornøyd! Mini ble så glad etter vi byttet for nå ser han ut av vinduet og bakover :)

Det er ingen stoler som man brukes både bakover og fremover som anbefales, da er gjerne sikkerheten fremover dårligere.
 
Vi har BeSafe izi pluss og er veldig fornøyd med de :) Går opp til 25 kg. Kommer til å kjøpe en til til lillesøster. Eneste ulempen er at setet tar stor plass i bilen, men narnet har god plass da!
 
Brukt sirona i 3,3år på eldste, nå arver lillesøster. Storesøster var 14kg og 94cm når vi byttet nå. Elsker alt med det sete! :)

Vi har nå kjøpt axkid minikid og veldig fornøyd:
-Enkel å montere
-Forankringsselene strammer seg selv
-Nakkestøtten tilpasser seg automatisk
-Minus er at beltefeste mellom beina er plassert langt bak

...Nå kan storesøster sitte bakovervendt i evigheter (planen er at hun sitter sånn til skolealder)!
 
Brukt sirona i 3,3år på eldste, nå arver lillesøster. Storesøster var 14kg og 94cm når vi byttet nå. Elsker alt med det sete! :)

Vi har nå kjøpt axkid minikid og veldig fornøyd:
-Enkel å montere
-Forankringsselene strammer seg selv
-Nakkestøtten tilpasser seg automatisk
-Minus er at beltefeste mellom beina er plassert langt bak

...Nå kan storesøster sitte bakovervendt i evigheter (planen er at hun sitter sånn til skolealder)!
Ja, monteringen var virkelig et pluss! Vi så bare YouTube video først og da gikk det faktisk ganske så fort og enkelt første gangen!
 
Back
Topp