Anbefal en shampo

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg er sår i hodebunnen og håret er tørt og ekkelt. Hvilken shampo bør jeg bruke?
Håret er ikke farget. Hårkur har jeg kjøpt inn.
 
Jeg er sår i hodebunnen og håret er tørt og ekkelt. Hvilken shampo bør jeg bruke?
Håret er ikke farget. Hårkur har jeg kjøpt inn.
For meg har det hjulpet stort med Nioxin, som er en serie hårprodukter fra frisøren. Disse skal hjelpe mot problemhodebunn, og du får gjerne en sjekk av hodebunnen med kamera for å være sikker på hvilket produkt du trenger [emoji4]
Er ikke den billigste sorten, men den er veldig dryg og holder lenge [emoji106]
 
Jeg er veldig glad i Lush sine produkter, både til hår, ansikt og kropp.

Nå vet jeg ikke hva shampoo og balsam som vil hjelpe deg med de problemene du har, men om du har en Lush butikk hvor du bor eller leser inne på hjemmesiden deres:
https://www.lushnorge.no/
kan jo du kansje finne noe der som kan hjelpe deg :)

Alle produktene deres er naturlig, now som kanskje kan være godt med sår hodebunn.
 
Jeg bruker Kerastase Bain Divalent, for ømfindtlig hodebunn.
Men helt ærlig, så gikk jeg tom for sjampo (er et stykke til nærmeste frisør og fikk ikke kjøpt ny på over ei uke) og brukte Coop Anglamark sin barnesjampo og det er den beste sjampoen jeg har hatt for hodebunn noen gang tror jeg :p Dessverre ikke like bra for lengdene.
 
Jeg bruker Kerastase Bain Divalent, for ømfindtlig hodebunn.
Men helt ærlig, så gikk jeg tom for sjampo (er et stykke til nærmeste frisør og fikk ikke kjøpt ny på over ei uke) og brukte Coop Anglamark sin barnesjampo og det er den beste sjampoen jeg har hatt for hodebunn noen gang tror jeg :p Dessverre ikke like bra for lengdene.

Er det en forskjell på det altså?
 
Jeg bruker KMS for sensitiv hodebunn, funker knallbra for meg! Klør av alt annet! Balsam fra joico for krøller og volum [emoji5]
 
Ja. Er mye jeg har funnet ut av ved prøving og feiling
. Hadde vært fint om noen fortalte meg det tidligere :p

Men hvordan vasker du håret om du må ha en for hårbunn og en for resten av håret?
 
Men hvordan vasker du håret om du må ha en for hårbunn og en for resten av håret?

Jeg bruker Bain Divalent. Den er spesiallaget for begge deler. Ellers vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Men Anglamark var ekstra god for hodebunnen.
 
Jeg bruker Bain Divalent. Den er spesiallaget for begge deler. Ellers vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Men Anglamark var ekstra god for hodebunnen.

Aha. Så for meg noen skikkelig kompliserte rutiner her ^^
 
Tåler bare head & shoulders, bruker "ordentlig" hårkur i lengdene.
 
Min favoritt er kerastase, går bestansig tilbake til den orange serien der, den er for tørt hår.
 
Er det en forskjell på det altså?

Jeg vasker ikke lengdene spesifikt, med mindre jeg har brukt produkter i håret. Shampo gnis i hodebunnen. Vasker to ganger, med liten mengde. Balsam i lengdene, ikke i hodebunnen.

Og så prøver jeg ikke å duske daglig, vask tørker jo ut og fjerner naturlige oljer og ødelegger egentlig balansen.
 
Er det en forskjell på det altså?

Jeg vasker ikke lengdene spesifikt, med mindre jeg har brukt produkter i håret. Shampo gnis i hodebunnen. Vasker to ganger, med liten mengde. Balsam i lengdene, ikke i hodebunnen.

Og så prøver jeg ikke å dusje daglig, vask tørker jo ut og fjerner naturlige oljer og ødelegger egentlig balansen. Har klart å gå tilbake til annenhver dag, men var vanskelig etter en fase hvor jeg måtte dusje daglig fordi jeg ble fet i håret, samtidig som jeg ble veldig tørr i lengdene.
 
Jeg vasker ikke lengdene spesifikt, med mindre jeg har brukt produkter i håret. Shampo gnis i hodebunnen. Vasker to ganger, med liten mengde. Balsam i lengdene, ikke i hodebunnen.

Og så prøver jeg ikke å dusje daglig, vask tørker jo ut og fjerner naturlige oljer og ødelegger egentlig balansen. Har klart å gå tilbake til annenhver dag, men var vanskelig etter en fase hvor jeg måtte dusje daglig fordi jeg ble fet i håret, samtidig som jeg ble veldig tørr i lengdene.

Jeg synder litt med shampoen, for det er jo litt gøy når hele håret er en diger boble :p
Balsam bruker jeg sjeldent, og vasker håret hver andre til tredje dag. Kommer an på når jeg rekker det. Men helst hver andre. Og ved behov selvfølgelig. Men jeg får prøve å kun fokusere på hodebunnen :)
 
Balsam er jo det viktigste du bruker for håret. Skal kun ha balsam i "hestehalen". Det er hårets fuktighetskrem på en måte.
 
Balsam er jo det viktigste du bruker for håret. Skal kun ha balsam i "hestehalen". Det er hårets fuktighetskrem på en måte.

Hmmm. Jeg får prøve det da. Før brukte jeg balsam I hele hårets lengde, for det var så tørt at det folket seg nesten fra røttene. Tror at shampoen jeg brukte gjorde ting verre, for det er litt bedre nå.

Jeg har jo kjøpt en hårkur. Bør jeg merke noen forskjell på håret? Og når da? Kjedelig å bruke penger på noe om jeg ikke ser en forbedring.
 
Hmmm. Jeg får prøve det da. Før brukte jeg balsam I hele hårets lengde, for det var så tørt at det folket seg nesten fra røttene. Tror at shampoen jeg brukte gjorde ting verre, for det er litt bedre nå.

Jeg har jo kjøpt en hårkur. Bør jeg merke noen forskjell på håret? Og når da? Kjedelig å bruke penger på noe om jeg ikke ser en forbedring.

Hårkur skal du bruke på samme måte som balsam, men mellom shampo og balsam. Jeg bruker hårkur en til to ganger i uken, spørs på hva jeg har gjort med håret. Jeg merker god forskjell på hvis jeg feks har gått etpar uker uten hårkur. Men uten balsam hadde håret mitt vært et reir :p
 
Hårkur skal du bruke på samme måte som balsam, men mellom shampo og balsam. Jeg bruker hårkur en til to ganger i uken, spørs på hva jeg har gjort med håret. Jeg merker god forskjell på hvis jeg feks har gått etpar uker uten hårkur. Men uten balsam hadde håret mitt vært et reir :p

Det høres ut som mitt hår ^^
Takk for tips, får håpe jeg får temmet håret nå da :D
 
Back
Topp