Amming

Mammatilma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
Hvor ofte, og når ammer dere? Jenta mi er nå 7 mnd og hun får 4 faste måltid (grøt til frokost og kveld, middag og et frukt/yoghurt måltid) og ammer henne etter dette når hun skal sove siden hun bruker og sovne av pupp. Ammer henne 0-3 ganger på natta. Byrde jeg amme henne mer? Hun får vann flere ganger i løpet av dagen og til hvert måltid.
 
Min hs sa de skulle ha ca 500ml melk om dagen nå, og det er regna som 100ml melk i en porsjon grøt. Her ammer vi før de fleste måltider med fast føde, men siden vi har delammet hele tida har vi bytta ut flasker mot fast føde.
Gårsdagen var som følger
Frokost: amme + 100ml mme
Frokost2: amme + grøt
Lunsj: amme + middagsglass + frukt
"Middag": forsøk på brødskive med leverpostei, skumpinner, 100ml mme
Kvelds: amme + grøt
Nattmat: amme
 
Følte at jeg ammer litt lite i forhold til andre jeg kjenner, men ser nå at det kanskje ikke er det da ;)
Har måttet amme litt oftere nå siste dagene siden hun har plutselig begynt med mat nekt. Hun kniper munnen godt igjen når hun får mat [emoji849] hun spiser max en halv posjon med grøt til frokost, nekter middag, men spiser godt med yoghurt/frukt og grøt til kvelds. Lurer litt på om det kanskje kan være nye tenner på vei. Håper det gir seg snart
 
Back
Topp