Amming og ny graviditet? Og mulig skjoldbruks kjertel feil

hmm..håpe2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Hei.
Har amming av min 1 år gamle gutt noe å si ift graviditeten nå (er ca 6+3/4 på vei) ?
Og har fått henvisning til ul av halsen fordi jeg har noen knuter/kuler på skjoldbruskkjertelen, kan det være noe som er farlig for den lille spiren å gå rundt å vente på å få undersøkt.?
Lurer også på om det å være 38år contra 40år ved fødsel..om det er noe å bekymre meg for??

Tusen takk for svar
 
Hei!


I forhold til amming spiller dette lite rolle, men tenk på om du skal trappe ned før den nye kommer, da den første melken etter fødsel er tilpasset den nyfødte.

Om det er fare for den lille mens du går å venter på undersøkelse? jeg dessverre ikke rette å spørre, i utgangspunktet tenker jeg ikke at det har så stor innvirkningen på fosterets utvikling. Ønsker deg masse lykke til med undersøkelsen og håper de finner ut av det samt at det ikke er noe alvorlig.

Når det gjelder fødsel 38 versus 40 år går dette ut på nesten det samme, høyere alder fører med seg litt mer risiko. I utgangspunktet er det ikke mye du skal bekymre seg for. Du har også rett på oppfølging med fobterdiagnotisikk og tidlig ultralyd hvis du ønsker dette.

Lykke til med graviditeten og udredelsen:)
 
Back
Topp