Amming og mme

kpha

Glad i forumet
Februarlykke 2016
Det virker som om jeg ikke har nok melk for tiden, og tenkte å starte med å gi en flaske mme på kveldstid i tillegg (da jeg har minst melk).

Hvordan introduserer jeg dette? Skal man ha malt i eller ikke?

Er kjemperedd for at snuppa skal få magevondt, så her vil jeg gjerne høre mange erfaringer, og tips mottas med stor takk! :)
 
Samme her. Vi har gitt NAN litt av og til siden hun var noen dager gammel, men nå får hun skikkelig magevondt av det. Skal prøv Collett tenkte jeg.
 
jeg hadde ikke gitt malt om du bare gir mme en gang i døgnet. Han min får endel erstatning på dagtid nå fordi han har slitt med å få i seg nok av melka mi, men jeg bruker ikke malt fordi det går bra uten. Storebror fikk mer knip av malt faktisk. Så med en flaske hadde jeg ikke stressa mye med det, antagelig går det veldig bra. Men du ser jo fort om det blir et styr :)
 
Takk for tips! Har ikke startet med tillegg enda, virker som hun er fornøyd, men hun spiser oftere og av begge brystene istedet for bare av ett. Men jeg lurer på om det er økedøgn på gang, at det er derfor..? Men før har økedøgnene vart max 2 dager, nå har hun spist mye og ofte over enda flere dager. Vanskelig å si, men så lenge hun er fornøyd kommer jeg ikke til å gi mme, så jeg får nesten bare se det ann :)
 
Har hatt det litt som deg de siste dagene, plutselig er snuppa mer sulten og ikke alltid fornøyd med bare ett bryst. Har spist oftere på natta også. Satser på at det er økedøgn, ser det an litt iallfall.
 
Hun spiser oftere på natta her og. Krysser fingrene for at det bare er økedøgn, vil helst slippe å gi mme :)
 
Back
Topp