Amming og brystimplantater

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Hei [emoji4]
Jeg er andregangsgravid nå og har spm ang amming og brystimplantater.
Med førstemann sa jeg aldri ifra.om dette for jeg tenkte at det ikke skulle ha noe å si. Amminga gikk egentlig veldig fint, ingen problemer hverken hos meg eller ungen. Problemet er at jeg hadde sååå mye i starten, så nedjusterte det seg. Jeg merka aldri noe til økedøgn og når lillegutt var 4 mnd ville han ikke ha mer og melka var mer eller mindre borte. Jeg amma ofte (sikkert mer enn jeg trengte for la han ofte til når jeg selv var sliten og for kos). Han la godt på seg og sov godt. Bare positive opplevelser rundt amming altså, bare veldig trist jeg mista når jeg hadde altfor mye i starten. Lest i ettertid at jeg har nok mindre lagringskapasitet... ?

Noen tips til å opprettholde produksjonen så jeg kan amme nestemann lenger? Evt pumpe, unngå "mellommåltider"? Hvordan merke økedøgn? Skal jeg være strengere på rutiner slik at han er mer sulten til hvert måltid og spiser mer også? [emoji4][emoji4]
 
Hei!

Så supert at du hadde nok i starten det er det ikke alle som har. Ja det er en viktig informasjon så de kan veilede deg på best mulig måte, informer om dette neste gang. Det er ikke sikkert at det er grunnet implantatene du mistet melken etter 4 mnd. Du bør være godt fornøyd med at det gikk så fint.

For å opprettholde melkeproduksjon eller øke er nattamming tingen, evt. pumping i etterkant av amming for å stimulere mer. Det er heller ikke alle som legger merke til disse øke døgnene.

Ved evt neste mann, be om råd på helsestasjonen når du ser hvordan ammingen går, anga det å ha mer effektive måltider og ikke alle disse små måltidene. Alle barn er foskjellige og må derfor få individuelle råd tilpasset deg og ditt barn og utfordringene når de oppstår:)

Masse lykke til!
 
Back
Topp