Ammeslutt

*LT*

Betatt av forumet
Hei Jeg har begynt å trappe ned ammingen å begynt å introdusere mme, men han nekter å ta flaska, vi har prøvd 3 forskjellige flasker, hipp og nan, å prøvd med malt og sviskesaft i. Jeg begynner på jobb igjen om 14 dager. Har dere tips til hva jeg kan prøve for å få i han mme? Han nekter
 
Her er flaske kjempepopulært med vann. Not so much med melk. Tar med melk om hun er sulten. Men da må hun være orntlig sulten. Ikke bare litt sulten eller tørst
 
Har prøvd vann og saft også, han er overhode ikke intrissert
 
Høres helt tullete ut, men prøv en teskjee med sukker i en eller to flasker... Altså i mme!!! Ikke i vann!
 
Last edited:
Mi ville heller ikke drikke noe før, men prøvde med kokevannet etter jeg hadde laget fruktmos av epler og pærer. Avkjølt selvfølgelig ;) Det falt i smak og etter det drikker hun gjerne vann. Melk skal kun være fra puppen enda, men med mat og vann er det vel ingen fare :) Og prøv med tutekopp eller rett og slett fra vanlig glass. Jenta mi synes definitivt det er best med vanlig glass. Blir jo litt søl, men kan høre hun svelger :)
 
Jeg har jobbet nå i over 2 uker. Begynner å bli flinkere å drikke vann fra flaske for hver dag. Blir de tørst drikker de til slutt
 
Vi prøvde også alt siden jeg holdt på å miste all melk, prøvde 4 forskjellige typer mme.
Hos oss funket det med mme og en god del malt (trappet sakte ned med malt ila 1 uke, nå bruker vi bare en liten dæsj).
Ventet til hun var sulten, så ga faren henne mens jeg forlot rommet.
Laget den også litt varmere enn 37,5 grader (bittelitt varmere bare).
Brukte aventflaske 0mnd (nr 1), og har gradvis økt til nr 3 ila 1mnd.
Etter det tok hun flaske hver gang..
 
Må du gi melk i løpet av tiden du er borte på jobb? Du har krav på ammefri om du fortsatt ammer, frem til barnet er to år.

Her har minien aldri villet ha flaske, og ikke melk fra hverken tutekopp eller glass. Men vann er populært fra noen typer tutekopper, og spesielt fra vanlig glass! Men første barnet her ville ikke ha vann, så der begynte vi med 50/50 eplejuice og vann, og så trappet vi ned mot rent vann.

Om barnet spiser greit i løpet av dagen, vil det ikke være livsviktig med den melken. Men det spørs jo da hvor mye fast føde han/hun får i seg. Er jo mye væske i frukt, smoothie og grøt for eksempel.

Lykke til!
 
Han får pupp, grøt, dessert, pupp, middag, grøt, pupp i løpet av en dag :)
 
Ser at du har prøvd flere type flasker, men her hjalp det i alle fall :) prøvde en ny tutt til flasken og poff så drakk hun 30ml i løpet av maten :O før bare gnagde hun på tutten og spyttet ut vannet. Jeg har prøvd alt fra mm til vann til kokevann og sviskedrikk men tutten var problemet :)
 
Back
Topp