Ammesjal

Gullgrisens 2gull

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Siden jeg bor i USA hvor alle er livredde for litt hud (virker det som) så må jeg vel krype til korset å se på Ammesjal eller lignende.
Noen som har erfaring?
 
Siden jeg bor i USA hvor alle er livredde for litt hud (virker det som) så må jeg vel krype til korset å se på Ammesjal eller lignende.
Noen som har erfaring?

Bor også i USA, har sett de har de skjerf-teppe greiene som virker ok, tror jeg kommer til å gå for det, med mindre du uansett har tenkt til å bruke sjal en del :)
 
ALdri sett det i virkeligheten, men det virker så tett?..hvordan får babyen nok luft?
 
ALdri sett det i virkeligheten, men det virker så tett?..hvordan får babyen nok luft?

Vet... Tenkt på det! Men du får de som er løsere og i lin etc. Man har ikke så mye valg her, men er jo kaldt og godt inne på senteret, resturanten etc, så blir ikke for varmt
 
Skjønner det kanskje ikke er noen vei utenom dette i USA. Jeg hadde valgt et tynt stort bomullskjerf å dekke til med. Men det der de har over bilstolene må jo være direkte farlig :O Ikke at jeg tror dere skal bruke det da, skjønner det bare var med på bildet for sjalet :)
 
Skjønner det kanskje ikke er noen vei utenom dette i USA. Jeg hadde valgt et tynt stort bomullskjerf å dekke til med. Men det der de har over bilstolene må jo være direkte farlig :O Ikke at jeg tror dere skal bruke det da, skjønner det bare var med på bildet for sjalet :)

Ja, tenkte det samme - kommer til å kjøpe ett av disse ferdiglagde, alt som selges her er trygt, de saksøker jo for den minste ting, men man kan ikke risikere at puppen blir synlig, derfor de ser litt tette ut på toppen... Gud forby ;) Men nei... Aldri om jeg hadde trukket det over bilstolen :O
 
Skjønner det kanskje ikke er noen vei utenom dette i USA. Jeg hadde valgt et tynt stort bomullskjerf å dekke til med. Men det der de har over bilstolene må jo være direkte farlig :O Ikke at jeg tror dere skal bruke det da, skjønner det bare var med på bildet for sjalet :)

Kommer aldri til å bruke det over bilstolen nei. Riste på hodet hver gang jeg ser det. Og mange triller jo endt med bilstol isteden for bagvogn i starten også. Tror ikke de får de samme advarslene med tanke på babyens rygg og sitting som vi får i Norge.
Har også sett på poncho, syns noen av disse skjerfene ser så trange ut, og at det blir mye kluss. spesielt i starten når hverken mor eller baby er helt kjent med hverandre, og siden jeg har to eldre aktive barn så regner jeg ikke med å kunne hvile i barselboblen for lenge [emoji23]. Må nok ut blant folk ganske kjapt.
 
Er det seriøst no-no å amme ute i offentligheten i USA??! Fy søren! Kjenner jeg blir skikkelig provosert!
 
Ja... Kjempe rart egentlig :O
Det visste ikke jeg heller.

Sånn btw. Jeg og mannen svippa innom filmen Knocked up som gikk på tv i helgen. Og der var hun dama så opptatt av å finne en "rett" gynekolog som skulle følge henne fra start til slutt i svangerskapet. Altså med under fødsel også.
Er det slik?
Eller fungerer sykehusene slik som her i Norge? -Dropp inn når du føder så hjelper vi deg :p
 
Er det seriøst no-no å amme ute i offentligheten i USA??! Fy søren! Kjenner jeg blir skikkelig provosert!
De amerikanerene jeg kjenner som har barn pumper seg faktisk og gir ungen morsmelk på flaske i steden for å bare amme (både hjemme og ute blant folk):facepalm: Det hadde jeg nok aaaaldri orket! Synst det var pes nok med flaskestyret når vi måtte gi MME i 2-3 måneder sist gang :hungover:
 
De amerikanerene jeg kjenner som har barn pumper seg faktisk og gir ungen morsmelk på flaske i steden for å bare amme (både hjemme og ute blant folk):facepalm: Det hadde jeg nok aaaaldri orket! Synst det var pes nok med flaskestyret når vi måtte gi MME i 2-3 måneder sist gang :hungover:

Åå herregud.. at det er mulig. Trodde de var kommet litt lengre. Skal jeg noen gang til USA mens jeg ammer så skal jeg gjøre det overalt ute. Bare for å protestere :p
 
Det visste ikke jeg heller.

Sånn btw. Jeg og mannen svippa innom filmen Knocked up som gikk på tv i helgen. Og der var hun dama så opptatt av å finne en "rett" gynekolog som skulle følge henne fra start til slutt i svangerskapet. Altså med under fødsel også.
Er det slik?
Eller fungerer sykehusene slik som her i Norge? -Dropp inn når du føder så hjelper vi deg :p

Det kommer an på. Men jeg kjenner folk som bytter sykehus og ob/gyn for at de skal få samme lege til å følge seg gjennom svangerskap og under fødsel. Jeg får samme ob/gyn kun dersom jeg føder på lørdag eller søndag tror jeg. Men jeg bryr meg fint lite om det. Født to ganger gjennom det norske systemet og så lenge mannen er med så klarer jeg meg [emoji4]
 
Åå herregud.. at det er mulig. Trodde de var kommet litt lengre. Skal jeg noen gang til USA mens jeg ammer så skal jeg gjøre det overalt ute. Bare for å protestere :p

Vi flyttet til USA da yngste var 9 mnd og jeg husker at det var endel som sperret opp øynene da jeg ammet i Disneyland. Det er ganske mange ammerom rundt omkring og flaskebruk er svært utbredt. Elektrisk ammepumpe får jo mange på helseforsikringen sin. Men så er det jo mange mødre som må tilbake på jobb når baby er 3 mnd så da er det jo ikke så mange valg.
 
Back
Topp