Ammesalver

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Trenger tips til gode salver:) har kjøpt inn denne, noen som vet om den er god? Purelan funket ikke sist
9646573a368787cba0fad8dd6d60c74e.jpg
 
Hvis du blir sår anbefaler jeg å bruke mam kompress. Purelan funket ikke så godt for meg heller. Kompress og slike "koppeskjold" av plast som avlaster brystvortene var gull. Har ikke prøvd salven på bildet.
 
Jeg har ingen egen erfaring enda, men en venninne av meg sverger til albueskjell for å beskytte og helbrede såre bryst. Ellers så tenker jeg selv å prøve meg med kokosolje i tillegg til albueskjellene.
 
Brystskjold kan hjelpe :) jeg kjøpte en ammesalve fra lykkeliten og synes den var veldig god. Drøy i bruk også, så har den faktisk ennå 2 år etter fødsel [emoji14]
Tror ikke jeg ville brukt den salven du viser bilde til. Hadde lest nøye på innholdsstoffer da i hvert fall :)
 
Kjøpte flere fancy ammesalver fordi jeg trodde det var et must. Ikke ble jeg veldig sår heller, unntatt et par uker hvor jeg tror mini bomma litt på grepet. Endte med å kjøpe Inotyol på apoteket da de jeg hadde ikke funket så godt (fine og søte esker da :p). Inotyol funket som bare det :D
 
Unguentum skal være bra. Ville ikke brukt en "vanlig" krem med mindre man vet om man slipper vaske av før amming.
 
Men må man ikke vaske ungentum før amming? Trodde det

Har fått beskjed på apotek at man ikke måtte vaske av. Men hør heller med jordmor/lege/HS/apotek selv om du er usikker [emoji4]
 
Brukte multimam kompresser, dei var livreddande! Og kjøpte nokre ammeinnlegg med plastgitter til brystvorten, som beskyttet brystvorten mot gissing, frå nettbutikken til ammehjelpen :)
 
Brukte multimam kompresser, dei var livreddande! Og kjøpte nokre ammeinnlegg med plastgitter til brystvorten, som beskyttet brystvorten mot gissing, frå nettbutikken til ammehjelpen :)

Hvordan syns du den var? Har sett den og tenkt at det er sikkert en god investering om man blir veldig sår! Det ble jeg nemlig sist
 
Hvordan syns du den var? Har sett den og tenkt at det er sikkert en god investering om man blir veldig sår! Det ble jeg nemlig sist
Eg syns den var veldig god, i starten hang eg fast i kleda [emoji85] [emoji87] skikkelig vondt! Anbefaler å ikkje ha for trang ammesinglet /BH når du bruker den :)
 
Back
Topp