Ammer du offentlig?

Jeg gjorde det med sønnen min, og kommer til å gjøre det med denne babyen også :)
 
Jeg håper jeg klarer å være på ballzy når vi får barn, men i en så liten by som dette så gjenstår det å se!
Ros til de som gjør det fra meg!
 
Ja. Gjorde det ikke helt i starten siden vi sleit med sugetak etc, men så fort det var i orden har vi stort sett ammet overalt. Aldri opplevd noe negativt overhodet :) Har ammet på kjøpesenter, gågata i sentrum, familieselskap, bryllup, på ferger, sykehuset, legekontor, på flyplass, på fly, på tog, IKEA, matbutikk, kafe, restaurant etc etc. Ammer mye i bæresele blant annet, så det er mange som har begynt å snakke med meg uten å engang se ungen som spiser :p
 
Ammer hvor enn jeg er omtrent.
Ammet på sentre, café, museum, i gågata, på bussen, biblioteket, i sjal inne på butikken, ja hvor enn jeg måtte være når ungen er sulten og det har aldri vært noe problem :)
 
Selvfølgelig. Ellers måtte jeg holdt meg hjemme et år :p
 
Ja, her er puppen tilgjengelig over alt. Men prøver å være diskret da, har ikke behov for å provosere :)
 
Ammer når mini vil ha mat, da spiller det liten rolle hvor jeg er. På toget, på kaféen, senter, på lørdagshandling på obs'en [emoji4].
 
Ammer hvor som helst det var mulig, når det er nødvendig.
 
Ammer overalt, amming er naturlig. Passer alltid på at puppene ikke vises. Har med et ammeforkle i vesken til de gangene jeg har kledd meg litt vanskelig eller babyen er urolig ved brystet :)
 
Ja ammer der det passer oss, så sånn er det ;p men gjør ingen stor sak av det. Folk skal få lov å synes hva de vil om det, bare de ikke begynner å kommentere. Og uansett hva folk sier eller ikke sier kommer vi til å fortsette å amme offentlig, på en rolig å diskret måte :)
 
Ja er han sulten så er det bare å finne fram puppen på kjøpesenter, kafé, restaurant, billigkroken på ikea ute i naturen og ellers hvor han skulle bli sulten
 
Ja. Om mini er sulten får han mat. Uansett hvor vi måtte befinne oss. Men jeg skjuler "seansen" med et sjal eller pledd. Ikke fordi jeg tar hensyn til andre, men fordi jeg anser dette som noe privat mellom meg og min sønn [emoji5]
 
Jeg ammer så og si hvor det skal være, småtten sine behov kommer foran andres sjenanse. Det er ikke mange som blir sjenerte heller syns jeg, kanskje enkelte av de som kommer fra en annen kultur?! Det kan jeg skjønne ut i fra deres perspektiv, men ut i fra mitt, syns jeg det er viktig å ta vare på denne friheten. Jeg skjuler med et sjal enkelte steder, men dette er faktisk for å skjerme andre sjenerte fra eksponert pupp. Jeg gjør det ikke alltid heller, et eksempel er når jeg sitter i vinduet på en kafe hvor det er fortau utenfor.

Jeg er ikke sjenert over å slenge puppen ut for å mate mitt barn, det er derfor vi har fått pupper og jeg anser det som det mest naturlige i verden. Syns det er deilig at vi bor i et land med en sånn kultur at det er greit å amme sitt barn offentlig, og syns vi må verne om denne friheten.

Hvis jeg er på kafe eller restaurant, bruker jeg spørre personalet først. Har aldri opplevd at noen har sagt nei, tvert i mot: Selvfølgelig. Grunnen er, at skulle jeg møte på andre gjester som kritiserer meg, så kan jeg bare henvise dem til personalet på stedet. Det har jeg aldri hatt bruk for og det er aldri noen som har sagt at jeg måtte dekke meg til.
Kjempeflott syns jeg.
 
Ja, det gjør jeg :)
Men setter meg ikke midt i sentrum av oppmerksomheten og jeg sitter ikke å lufttørker puppen etterpå ;)
 
Back
Topp