Ammepute og sengebeskytter erfaringer?

Forskjell på babyene og puppene også. Min sønn diet bare i én stilling i begynnelsen, og det var vrient å få til behagelig for meg uten pute. :)
Helt sant. Men jeg ville anbefalt å få prøvd en variasjon av ammeputer, før jeg hadde gått til innkjøp av en egen, så man ikke står der med en ammepute til hundrevis av kroner, som bare blir i veien for en.
 
Nei til sprinkelbeskytter. Ammepute trengte jeg ikke med førstemann, men hadde jeg stor nytte av det med andremann. Slet veldig med rygg, nakke og bekken og ammepute redda alt. Fikk mye bedre og mer avslappet stilling som gagnet rygg og nakke.

Jeg gikk til vår lokale babyutstyrsbutikk som har et enormt utvalg. Satte med ned i butikken og ble servert alle typer puter de hadde. Jeg ble veldig fornøyd med Boppy sin som er fast og god. Lykke til!
 
Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal begynne å adressere den første setningen din, men jeg forstår at du sliter litt med ordene, så jeg skal la være. (Jfr. min setning: "Med unntak av ved tilstander [som] benskjørhet, er det ikke nødvendig, nei." Utheving for tydeliggjøring.)
Jeg vil tro ganske mange ting forbauser deg, ja, men det er en annen sak.

Jeg vet nok om kroppen til å vite at det er unødvendig. Vil du lære litt?
Les her: (Komplett med forklaringer for alt som kan... forbause.)

https://sml.snl.no/kinestetisk_sans
https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/fosterutvikling/sanseapparatets-utvikling/


Hovedessensen: "Sentralnervesystemets utvikling er bruksavhengig, det betyr at de sensoriske områdene av hjernen trenger gjentatte stimuleringer og erfaringer for å kunne fungere optimalt." Den kinestetiske sansen har som oppgave å fortelle hjernen hvor lemmene befinner seg i forhold til hverandre. Det er blant annet denne sansens fortjeneste at du ikke faller ut av sengen om natten, eller at du klarer å gå opp en trapp.
Den er avhengig av berøring og erfaring for å utvikle seg skikkelig.
Ved å skjerme for sanselige opplevelser, hemmer du sanseapparatet til babyen, og øker faren for skader.

Babyen har ikke nok kraft til å skade seg i en sprinkelseng.
Dersom sengen er laget etter forskriftene, setter de seg heller ikke fast, og det er ikke farlig om en arm eller et ben havner mellom sprinklene. Det er sunt å sanse verden rundt seg, og oppleve at det er grenser for hvordan kroppen kan bevege seg i omgivelsene.

Også kommer nøkkelen: Å vurdere farene opp mot hverandre. Hva er best: Å bruke et unødvendig produkt fordi man ikke vet nok om kroppen, og lar seg lure av at det er til salgs, og få et barn som er hjerneskadet eller verre.... eller å følge anbefalingene, og ha så lite som mulig i barnets seng?
Foreldres uvitenhet er det største "salgstrikset" som finnes, og vi biter på hva det skal være, så lenge vi tror det er til barnets beste. En koooselig myk seng med blonder og reder og bamser og fandens oldemor, som egentlig bare er farlig for babyen.
Naiviteten lenge leve.

Tror du noen gidder å ta til seg informasjon fra deg når du ordlegger deg på den måten? Jeg har sagt det til deg før, du oppnår INGENTING ved å være så nedlatende. Du kan ha så rett du vil, men folk som ikke har den kunnskapen tar vel neppe imot info fra en som prater til en som om en er dum. Det virker som du leser mye, men du sliter med å videreføre den kunnskapen når du ikke kan legge den frem på en god måte.

Jeg er ikke interessert i å diskutere dette med deg for det tror jeg ikke vi kommer noen vei med. Jeg bare håper du kan ta det til deg og tenke litt over hvordan du prater til folk.
 
Tror du noen gidder å ta til seg informasjon fra deg når du ordlegger deg på den måten? Jeg har sagt det til deg før, du oppnår INGENTING ved å være så nedlatende. Du kan ha så rett du vil, men folk som ikke har den kunnskapen tar vel neppe imot info fra en som prater til en som om en er dum. Det virker som du leser mye, men du sliter med å videreføre den kunnskapen når du ikke kan legge den frem på en god måte.

Skal notere meningen din i referatet, jeg. ... -_-
 
Back
Topp