Ammeproblematikk

Førstegangsmamma

Første møte med forumet
Hallo!

Lurte bare på om det fantes noen der ute med samme problem eller erfaring som meg ang dette...
Jeg fødte en nydelig gutt for ca 7 uker siden, og opplevde at mensen kom tilbake allerede etter 6 uker... Hadde da kun vært ferdig med "utrenskelsen" i 4 dager før jeg begynte å blø på nytt, og i snakk med fødselslegen min på 6-ukerskontroll mente også han at det antageligvis var mensen som var igang igjen. Er ikke dette litt unormalt? Sies det ikke at man "vanligvis" ikke menstruerer under amming, og at dersom det kommer, skjer det helt ikke før om flere måneder...?
Problemet jeg nå opplever, er at lillegutt ser ut til å reagere annerledes på brystet... Vil ikke se det engang dersom han ikke er meget sulten, og han nekter å "plugge seg til" på nytt dersom han først har sluppet taket. Og han setter opp et fjes som om jeg har puttet en sitron i munnen på ham.. Ser omtrent ut som dette [:'(] *ler* Har hørt om folk som mener mensen kan sette en annerledes smak på melken, og min mor opplevde at min yngre bror ikke ville ha mer brystmelk straks mensen var tilbake. Jeg er livredd for at det samme skal skje hos meg, og min lille gutt er jo bare 7 uker gammel! Jeg har så lite lyst til å begynne med morsmelkerstatning!!! Jeg føler at han ikke tar til seg like mye som før, men dette kan jo bare være innbilning.. Har ikke fått veid ham på nytt for å sjekke.

Er det noen som opplever/har opplevd noe av samme situasjon, setter jeg veldig pris på gode råd [:D]

Mvh
nervøs og bekymret førstegangsmamma
 
Akkurat når det gjelder hva tid mensen kommer tilbake så vet jeg bare at dette er veldig individuelt og at noen opplever at den kommer tilbake veldig tidlig.
Når det kommer til om dette setter smak på melken, så hadde jeg ikke trodd det, men etter det du forteller så kan det jo nesten høres slik ut.
Jeg tror jeg ville tatt meg en telefon til jordmoren for å høre. Hvis det er tilfelle så smaker kanskje melken anderledes når du er ferdig med mensen, så kanskje du kan gi erstatning de dagene og samtidig pumpe deg? Det kan jo også være at det er noe du kan spise for å sette 'bedre' smak på melken. Hvis ikke jordmor kan svare deg så kan kanskje en alternativ behandler komme med råd?
Jeg håper det blir en ordnings på det, hold oss oppdatert, det kan jo være andre som søker svar på det samme. Lykke til.
 
Heisann

Hvis du er redd for at han ikke får i seg nok, eller kanskje ikke liker melken lenger så anbefaler jeg deg å ta kontakt med ammehjelpen, de har vel hørt omrent om alle problemer og kan sikkert hjelpe deg.

Lykke til!

HIlsen fra Ski[;)]
 
Back
Topp