Ammende små

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hvordan er deres små under amming nå for tiden?

Hu her må som oftest legges til rundt tre ganger før hun blir der i noen min og får i seg noe melk. Delvis fordi melka bruker tid på å komme (ammer bare 2-3 ganger i døgnet), og delvis fordi hun vil holde på med det som er bak henne eller rundt omkring i sofaen. Er egentlig kun under den første ammingen om morgenen hun klarer å holde fokus på kun amming.
 
Her kan eg aldrig amma sittandes eller andra platser æn våran seng . Me må ligga å amma.
Visst me e på besøk då e det ikkje snakk om å amma. De e grusomt ibland.
 
De siste ukene med amming byttet jeg pupp hele tiden for å prøve å få i han noe, brukte opp mot en time på legging. Og han våknet igjen hver 1,5 time. Orket ikke det så gikk over til flaske.
Ammer derfor ikke lenger, og prøver å gi flaske morgen og kveld - med variert hell. Får i seg maks 150 ml på kvelden og 120 på morgenen, etter det orker eller gidder han ikke å orke mer!
 
Har slutta med nattamming, og det har resultert i at han dier 4-5 ganger på dagtid i stedet :D før diet han 1-2 ganger på dagtid, men 3 ganger på kvelden/natta. Nå kan han die uten å forstyrres av alt rundt, og det er bra! Tydelig at han ikke er klar for å gi slipp på puppen helt enda :D
 
Hatt en periode med null interesse for puppen. Var nede i 2-3 amminger i døgnet. Nå er puppen blitt populær igjen. Ingen problem å amme uansett hvor vi er. Får pupp mellom 4-6 ganger i døgnet.
 
Har bare kunne amme i senga i de siste 4 månedene, men de siste ukene har det faktisk løsna. Og nå kan hun ammes på stua etc igjen uten noe særlig problem. Jeg har fortsatt mye melk da, og hun spiser ikke alltid så mye fast føde til et måltid.
 
Stor variasjon! Håper det løsner litt her også etterhvert. Jeg skal ut i perm igjen etter påske, og har mest lyst til å øke litt på med melk da. Vet jo at det er bra for henne, men hun er ikke alltid enig i det! Og flaske er uaktuelt. Hun får virkelig ikke til tutekopp eller lignende heller. Men hun øver og væsken må jo inn på et vis!
 
Her er vi nede i en amming om dagen. Frøkna nekter ellers og prøver jeg å tvinge henne så biter hun. Ammer bare på morgenen når hun nettopp har våknet
 
Er det ikke typisk.. Har ikke amma henne skikkelig siden kl 7 i morges, fått i henne en liten sup et par ganger. Hun har tre tenner i overkjeven på vei ut, så satser på at de blir bedre når de kommer mer ut.
 
Her kan eg aldrig amma sittandes eller andra platser æn våran seng . Me må ligga å amma.
Visst me e på besøk då e det ikkje snakk om å amma. De e grusomt ibland.

Akkurat sånn her og!
Heldigvis går det mye bedre med fast føde nå, en periode ble jeg veldig låst for han ville ikke ha fast føde, nesten bare ammes, men bare i senga!
 
Her ammes det støtt, dag og natt, men han liker å drikke vann fra kopp også, han syns det er kulest med avent koppen med sugerør, holder selv og super i veg.
 
Hvordan er deres små under amming nå for tiden?

Hu her må som oftest legges til rundt tre ganger før hun blir der i noen min og får i seg noe melk. Delvis fordi melka bruker tid på å komme (ammer bare 2-3 ganger i døgnet), og delvis fordi hun vil holde på med det som er bak henne eller rundt omkring i sofaen. Er egentlig kun under den første ammingen om morgenen hun klarer å holde fokus på kun amming.

Stimulere utdrivningsrefleksen før du legger henne til, så slipper hun vente så lenge. ;)
(Rulle brystknoppen mellom tommel- og pekefinger en liten stund.)
 
Lillebror ammes Ca hver 4.time døgnet rundt. :) Gjerne oftere på kvelden/natten. Han har plutselig god tid igjen og kan ligge 5-10 minutter å kose seg med maten. :)

Utdrivninga er noe treg dessverre, så må gi han noe å leke med mens han jobber den i gang ellers blir han lei og vil stikke av. :p
 
Her bytter vi litt på, sittende, liggende i senga, armkroken. Han styrer litt på selv, puppen henger bare ute da så koser han seg med den. Tett nese, og gisper etter luft avogtil....

Han hadde ørebetennelse her for 10 dager siden, da beit han og ville ikke ha pupp på et par dager. Noe som resulterte i mindre melk og mer utålmodig unge nå som puppen er god å ha igjen
 
Nå har jeg fått sopp på puppen for han fikk sopp i munnen av penicillin kuren :arghh:

Gjør jævli vondt :arghh:
 
Usj da. Det er ikke behagelig:(
Heldigvis går det over iløpet av noen dager med canesten (ubehaget ihvertfall).
 
  • Liker
Reactions: PSH
Her er det ikke interesse for pupp på dagtid, da er det fast føde og masse vann som gjelder. Hun får melk når jeg legger meg og når vi står opp. I det siste har hun våkna midt på natta, og får da også
 
Back
Topp