Amme mens gravid?

Careone

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Vet det er mye diskutert og at mange leger anbefaler forskjellig.

Jeg sluttet å amme datteren min da hun fylte 2 og er nå gravid. Ammer altså ikke. Men skjønner hvorfor noen velger å gjøre det.

Hva tenker dere?
 
Har ikke hørt noe abg anbefalinger rundt dette, men jeg ammet frøkna da jeg ble gravid første gang igjen. Hun var 7 mnd da jeg ble gravid.
Hun ble mindre og mindre interessert i puppen, og da hun var 10 mnd ga jeg opp fordi det ikke var mer melk.
Om det var pga graviditeten vet jeg ikke. Mye mulig det hadde gått den veien uansett, men for meg virket det som det hadde noe å si og at melkemengden ble mindre.

Men jeg ville ikke ha sluttet å amme pga graviditet om jeg hadde hatt melk og frøkna ville ha.

Blir spennende å se hvor lenge minstemann holder det gående:)
 
Har ikke hørt noe abg anbefalinger rundt dette, men jeg ammet frøkna da jeg ble gravid første gang igjen. Hun var 7 mnd da jeg ble gravid.
Hun ble mindre og mindre interessert i puppen, og da hun var 10 mnd ga jeg opp fordi det ikke var mer melk.
Om det var pga graviditeten vet jeg ikke. Mye mulig det hadde gått den veien uansett, men for meg virket det som det hadde noe å si og at melkemengden ble mindre.

Men jeg ville ikke ha sluttet å amme pga graviditet om jeg hadde hatt melk og frøkna ville ha.

Blir spennende å se hvor lenge minstemann holder det gående:)

Amming er gull, og så lenge det er trygt for bebien i magen også er det jo bare å kjøre på!! Kanskje mer i tilfeller hvor mor ikke får nok næring eller noe. Vet ikke. :)
 
Amming er trygt. Hvis noen sier noe annet har de enten ikke peiling eller så er det et risikosvangerskap av en eller annen årsak.

Baby i magen tar næring først. Så til melken. Og så til mor til slutt.
 
Jeg ammet toåringen min når jeg ble gravid i fjor, vi fortsatte til hun ble 30 måneder, da mistet hun interessen. Antagelig fordi melkemengden gikk drastisk ned. Hun etterspør pupp noen ganger fortsatt, men har ikke teknikken inne lengre. Hadde et ønske om å amme gjennom hele svangerskapet, for så å tandemamme - men, det der bestemte hun helt selv.
 
Jeg ammet toåringen min når jeg ble gravid i fjor, vi fortsatte til hun ble 30 måneder, da mistet hun interessen. Antagelig fordi melkemengden gikk drastisk ned. Hun etterspør pupp noen ganger fortsatt, men har ikke teknikken inne lengre. Hadde et ønske om å amme gjennom hele svangerskapet, for så å tandemamme - men, det der bestemte hun helt selv.

Utrolig hvor fort den teknikken ble glemt ... jeg savner ammingen [emoji813]️
 
Utrolig hvor fort den teknikken ble glemt ... jeg savner ammingen [emoji813]️
Ja, det gikk nesten fra en dag til den andre her! Men jeg tenker som så at hun fikk 2,5 år med puppekos og morsmelk, og at det er kanonbra! [emoji173]
 
Ja, det gikk nesten fra en dag til den andre her! Men jeg tenker som så at hun fikk 2,5 år med puppekos og morsmelk, og at det er kanonbra! [emoji173]

Det ER kanonbra! Her ble det «bare» 21 mnd fordi jeg var egoistisk og ville ha flere barn, så begynte med letrozol [emoji51]
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne amme om jeg ikke kjente kontraksjoner. Nå kjenner jeg litt kontraksjoner, men han på 11 mnd skal få pupp om han vil en stund likevel.
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne amme om jeg ikke kjente kontraksjoner.

Når jeg tenker meg om så fikk jeg vel samme beskjeden. At om jeg kjente sammentrekninger under amming så burde jeg ihvertfall snakke med jm/lege om det og evnt slutte. Ble aldri noe tema her siden jeg mistet melka ettehvert.
 
Vi prøver på nummer to og jeg ammer fremdeles. Hvis vi lykkes med prøvingen kommer jeg fremdeles til å fortsette med ammingen så lenge lille vil - om det blir gjennom graviditeten så blir det det :)
 
Jeg ammet storebror (gradvis nedtrapping, da terminen nærmet seg var det bare pupp i helgene) til han var 2,5 og lillesøster var et par uker gammel. Det var utrolig vondt i første trimester! Var mye positivt, da. Ikke noe stress å få i gang melkeproduksjonen, og når jeg fikk antydning til tette melkeganger i starten var det god hjelp å få fra førstemann. Hadde forventet litt sjalusi, men det ble en veldig fin, naturlig overgang. Var godt å ha den nærheten igjen da han ble litt engstelig fordi mamma hadde vært så lenge borte, og han sluttet egentlig av seg selv etterhvert etter å ha konkludert med at pupp var mest for babyer.
 
Amming er trygt. Hvis noen sier noe annet har de enten ikke peiling eller så er det et risikosvangerskap av en eller annen årsak.

Baby i magen tar næring først. Så til melken. Og så til mor til slutt.
Signerer denne :)
 
Back
Topp