Amme med skjold og smokk

Linniis

Andre møte med forumet
Hei, jeg har en 12 dager gammel jente som jeg ammer med skjold, har gjort det siden dagen ho ble født siden ho ikke får sugetak, men ho sutter mye på fingrene selv etter ho har fått mye mat, så jeg lurer på når jeg kan begynne å gi ho smokk? Har hørt at man ikke bør gi dem smokk før ammingen er godt etablert får ikke å skape sugeforvirring, men hvordan blir det iforhold til amming med skjold?
 
Det er jo ingen vits i å gi henne smokk, så jeg ville latt være om jeg var deg. :)
Har hun fått sjekket tunge- og leppebånd skikkelig?
Eller er det brystknoppene som gjør det utfordrende? I så fall finnes det løsninger for det. :)
 
Det er bryst knoppene som er en utfordring ja [emoji52] fikk beskjed av jordmor at jeg bare kunne bruk skjold så lenge det fungerte å ho fikk i seg mat [emoji3]
 
Jeg ammer med skjold, jenta mi er 3 uker. Hun tar smokk. Begynte å gi henne den litt etter måltid da hun var mett. Har ikke skapt problemer med ammingen her :)
 
Det er bryst knoppene som er en utfordring ja [emoji52] fikk beskjed av jordmor at jeg bare kunne bruk skjold så lenge det fungerte å ho fikk i seg mat [emoji3]

Hvis de er avflatede og/eller inverterte, kan du heller bruke en vakuumpumpe e.l. laget for brystvortene.
Sitter på jobb-pc, så jeg går ikke inn og finner link til deg, men søk på "nipple toys" e.l. på www.extremerestraints.com

Ja, det er en sånn side, men de har mange gode produkter som kan hjelpe, og de koster MYE mindre enn det koster å kjøpe produkter med tilsvarende effekt på apoteket e.l.
(Som denne: https://www.mimmis.no/philips-avent...MIlOLklsLc1wIVHeAZCh0SvwXBEAQYBCABEgLPQ_D_BwE)

De sender diskret og kjapt. (Og har mye annet morro også, tihi! ;) )
 
Brukte skjold i 2mnd, ga smokk etter 2,5 uke. Mitt tips er å ikke vente for lenge hvis ammingen går bra. Min tok både skjold, flaske, smokk og etter hvert bryst, men er selvfølgelig litt individuelt. Her hadde vi også problemer med sugetak, men fikk det plutselig til da han var blitt litt større. Ikke stress med å slutte med skjold. Gjør det som fungerer og nyt tiden sammen i stedet for å stresse med ammingen! Og kjør på med smokk! Veldig fint å ha når sugebehovet melder seg etter måltid og til kos/trøst når de blir større :) Min spytter ut smokken når han har sovna og vil ikke ha smokk hvis han er sulten (eller blid og fornøyd), så det er veldig greit! :)
 
Hei, jeg har en 12 dager gammel jente som jeg ammer med skjold, har gjort det siden dagen ho ble født siden ho ikke får sugetak, men ho sutter mye på fingrene selv etter ho har fått mye mat, så jeg lurer på når jeg kan begynne å gi ho smokk? Har hørt at man ikke bør gi dem smokk før ammingen er godt etablert får ikke å skape sugeforvirring, men hvordan blir det iforhold til amming med skjold?
Dersom du ammer med skjold er babyen allerede sugeforvirret, så det gjør ikke noe å gi smokk. Hva er grunnen til at babyen ikke får skikkelig tak? Er tungebåndet sjekket av noen som har greie på det? Vi amma med skjold de første seks ukene (ga smokk fra hun var 13 dager), og klarte å få bort skjoldene tilslutt med god hjelp fra ammeveileder. Vi slet imidlertid med skikkelig sugetak, og det viste seg å være stramt tungebånd som var årsaken. Nå tar hun både pupp, smokk og flaske om hverandre.
 
Back
Topp