Amme, hvor lenge?

I

Ingenbruker

Guest
Så et program her om dagen om ei dame som ammet barnet sitt, barnet var 5 år og moren mente dette var helt normalt :p selv syns jeg dette er på grensa og teenker at jeg selv ønsker å amme 2-4 mnd ca... Etter det føler jeg ikke det er så naturlig for meg....

Hvor lenge anmet du? Eller har planer om å amme? Og hva syns du er normalt?
 
Første gang fikk jeg ikke til amminga. Denne gang er målet mitt 6 mnd, opp til et år.
For min del må folk få amme så lenge de vil, men personlig syns jeg de er for store når de kan spør etter/finne frem puppen selv. Da ser jeg for meg at jeg vil ha puppene mine for meg selv. ;)
 
Jeg hadde håpet å amme til ungen var rundt 1 år eller til det stoppet av seg selv, men måtte slutte pga medisiner når hun var 7 måneder.
Har samme ønske denne gangen. For det er desidert enklest med amming og pupp, enn flasker og mme
 
Hvorfor bare 2-4 mnd? :)
Nei, altså folk får gjøre som de vil tenker jeg. Ammet i 9 mnd sist, ønsket iaf ett år, men det at jeg begynte å jobbe igjen ødela for meg følte jeg.
 
5 år syns jeg er litt vel lenge. Men tenker å amme i hvert fall til han er 1 år, hvis han vil ha pupp så lenge da. Etter det så tar vi det som det kommer, regner med det ikke blir så veldig mye mer enn ett år da jeg jobber tre delt turnus!

Kan jeg spørre hvorfor du tenker bare amme 2-4 mnd? Er veldig lett å bare slenge fram puppen og slippe styret med flaske osv.
 
Første gang fikk jeg ikke til amminga. Denne gang er målet mitt 6 mnd, opp til et år.
For min del må folk få amme så lenge de vil, men personlig syns jeg de er for store når de kan spør etter/finne frem puppen selv. Da ser jeg for meg at jeg vil ha puppene mine for meg selv. ;)

Litt slik jeg tenker og :p var kjempe rart å se på at jente gikk bort å spurte om å få :p også dro hu bare fram puppen liksom, kan da ikke var sunt....
 
Hvorfor bare 2-4 mnd? :)
Nei, altså folk får gjøre som de vil tenker jeg. Ammet i 9 mnd sist, ønsket iaf ett år, men det at jeg begynte å jobbe igjen ødela for meg følte jeg.

jeg fikk ikke til ammingen sist så ble flaske etter få uker og det syns jeg funket kjempe fint :) syns det blir unaturlig for min del å amme lenger denne gangen... Er ikke komfortabel med det rett og slett, det der med å bare slege fram puppen er liksom ikke helt meg...
 
5 år syns jeg er litt vel lenge. Men tenker å amme i hvert fall til han er 1 år, hvis han vil ha pupp så lenge da. Etter det så tar vi det som det kommer, regner med det ikke blir så veldig mye mer enn ett år da jeg jobber tre delt turnus!

Kan jeg spørre hvorfor du tenker bare amme 2-4 mnd? Er veldig lett å bare slenge fram puppen og slippe styret med flaske osv.

Syns styret med flasker osv funket veldig greit sist. Men håper å få til ammingen i hverfall 2-4 mnd denne gangen :)
 
Har planer å amme til ca 1 år
 
Jeg ville nok selv stoppet uansett ved 1års alder..
Men, sist HATET jeg amming. Hele greia ble en dårlig opplevelse, så jeg sluttet gradvis fra 4-6 mnd..
Neste gang får jeg rett og slett bare se hvordan det blir. Planlegger det ikke.. Selv synes jeg 2 år er et absolutt maks på barn, før jeg synes det begynner bli ganske så.. rart.. (Men.. folk må vel forsåvidt få gjøre slik de vil..)
 
Her har jeg holdt på i snart 5mnd :) får se hvor lenge det blir, men tenker max 10mnd..da skal jeg jobbe igjen :)
 
Har ammet alle 4 til de var 14-18 mnd. Lillemor er nå 12 mnd og ammer enda. Stresser ikke med å slutte. Men ammer bare hjemme nå. Føles ikke greit lenger og amme på en benk på kjøpesenteret lenger.
 
Litt slik jeg tenker og :p var kjempe rart å se på at jente gikk bort å spurte om å få :p også dro hu bare fram puppen liksom, kan da ikke var sunt....
Min dro frem puppen selv når han var 8 mnd. Han gikk når han var 9 mnd ;)
 
Har ammet alle 4 til de var 14-18 mnd. Lillemor er nå 12 mnd og ammer enda. Stresser ikke med å slutte. Men ammer bare hjemme nå. Føles ikke greit lenger og amme på en benk på kjøpesenteret lenger.
Hvorfor føles det ikke greit?

Jeg ammer mini på 17 mnd hvor som helst, når som helst!
 
Har ammet alle 4 til de var 14-18 mnd. Lillemor er nå 12 mnd og ammer enda. Stresser ikke med å slutte. Men ammer bare hjemme nå. Føles ikke greit lenger og amme på en benk på kjøpesenteret lenger.
Hvorfor føles det ikke greit?

Jeg ammer mini på 17 mnd hvor som helst, når som helst!
 
2-4 måneder syns jeg er altfor kort. ;)

Jeg fikk bare delammet i knapt seks måneder med første, så jeg tenker å amme så lenge lillebror vil. Han er 8 måneder.

Egentlig har jeg sluttet å bry meg så mye om hvor lenge som er "normalt". Hva så, egentlig? Hvorfor er det galt å skulle amme en femåring? Helt greit at en syns det er litt rart og en tenker at en ikke vil amme så lenge selv, men når folk går hardt ut med sin mening om det, så begynner jeg å lure... Hva bryr det deg? (Dette var ikke ment til ts. Har bare lest ekle kommentarer fra voksne andre steder om tema)

Jeg koser meg med amming og ser ikke bort ifra at jeg ammer leeenge etter ett år, om han vil. :)
 
Synes ikke det er noe problem med 4-5-6 åringer som ammes. Ikke overhode. Det slutter ikke å være sunt.
Jeg ammet i 9.5 mnd, men hadde lyst til å amme i 2-3 år til sammen, sånn egentlig. Men sånn ble det ikke.
 
Jeg ville nok selv stoppet uansett ved 1års alder..
Men, sist HATET jeg amming. Hele greia ble en dårlig opplevelse, så jeg sluttet gradvis fra 4-6 mnd..
Neste gang får jeg rett og slett bare se hvordan det blir. Planlegger det ikke.. Selv synes jeg 2 år er et absolutt maks på barn, før jeg synes det begynner bli ganske så.. rart.. (Men.. folk må vel forsåvidt få gjøre slik de vil..)
Kan jeg spørre hvorfor det blir rart etter 2 år?
 
Hvorfor føles det ikke greit?

Jeg ammer mini på 17 mnd hvor som helst, når som helst!
Nei vet ikke, føler vel at andre kanskje syns det er ekkelt eller noe. Burde ikke bry meg, meeen...
Og hun har vel heller egentlig ikke ro til å amme når det skjer mye rundt henne. Skal titt og ofte snu seg rundt for å følge med og er ikke så kult å sitte med puppen på utstilling :D
 
2-4 måneder syns jeg er altfor kort. ;)

Jeg fikk bare delammet i knapt seks måneder med første, så jeg tenker å amme så lenge lillebror vil. Han er 8 måneder.

Egentlig har jeg sluttet å bry meg så mye om hvor lenge som er "normalt". Hva så, egentlig? Hvorfor er det galt å skulle amme en femåring? Helt greit at en syns det er litt rart og en tenker at en ikke vil amme så lenge selv, men når folk går hardt ut med sin mening om det, så begynner jeg å lure... Hva bryr det deg? (Dette var ikke ment til ts. Har bare lest ekle kommentarer fra voksne andre steder om tema)

Jeg koser meg med amming og ser ikke bort ifra at jeg ikke ammer leeenge etter ett år, om han vil. :)
Merkelig hvor mye dritt voksne folk kan lire av seg når det kommer til amming :eek: Fatter ikke hvorfor det er så provoserende. Noe som egnentlig burde være det mest naturlige i verden.
 
Back
Topp