Amme etter brystreduksjon

Spire3

Blir kjent med forumet
hei .
Er det noen her som har erfaring med amming etter brystreduksjon ? Fikk du melk ? Fullammet? Del ammet ? Ingen melk ?
 
Heisann :)
Amma barn nr 1 og 2 før brystreduksjon så tok eg op i 2008 og fullamma frøkna født i 2013 i 5 mnd og amma ho totalt i 30 mnd. No fullammer eg minstemann på litt over 4 mnd.

Det krever tolmodighet, myyyykje amming og is i magen i starten. Eg informerte jordmor, noterte det i helsepapira og gav beskjed på helsestasjonen. Fikk oppbacking og ikkje masing om å skulle gi mme.

Fortsatt ammar eg mykje men for min del så er det greitt, mitt ønske om å amme er såpass stort at eg gjer det gjerne :) Håper å kunne amme like lenge som sist!

Tips som kan vere greie er nasespray for å hjelpe utdrivinga og hjelpebryst dersom du må supplere spesielt i starten.

Send meg gjerne ei mld om du lurer på noko.
 
Tok reduksjon for 10 år siden og har alltid hørt at jeg antagelig ikke kunne amme. Da jeg ble gravid fikk jeg kun noen mnd på å omstille meg til at jeg mest sannsynlig kunne delamme, noe som kan ha vært delvis utslagsgivende på at jeg gikk for mme så raskt.

På sykehuset ville ikke baby ta puppen selv med mye hjelp, jeg har ikke følelse i brystvortene så de ville ikke samarbeide heller. Prøvde håndmelking og etter mange timer og tårer fikk jeg muligens ut 2 dråper råmelk i en kopp (eller sårvæske pga desperat stimuli, hvem veit). Etter 4 dager kom brystsprenget og 7-8 dager oppdaget jeg litt vått på genseren etter en powernap. Prøvde å få ut litt med håndmelking men fortsatt nada. Men ikke sett noe til melk siden.

Men jeg husker ikke hvilken teknikk som ble brukt da jeg ble operert, om den var ammebevarende eller ikke. Men siden det var så lenge siden så tror jeg ikke det var et stort tema da.

Kommer til å prøve å amme neste, så har ikke gitt opp håpet da jeg ikke veit om det var utelukkende meg eller en kombinasjon av meg og bebis :)
Men fullamme tørr jeg aldri å håpe på at JEG kan ift min erfaring da melken først kom [emoji14]

Men har hørt om de som kan det :)
 
Back
Topp