Alternative religioner

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Kaller dem det. Noen her inne av dem ? Hvilken?

Eller fy fy ting i forumet ?
 
Jeg kaller meg selv hedning, og er facinert av Norrøn mytologi. Selv om det ikke betyr at jeg «tror på» Tor og Odin. [emoji4]
 
Håper ikke det :eek: :eek: skumle greier, skal ikke tøyse med sånt
 
Ble veldig betatt av Wicca som tenåring, leste masse om det, men kalte meg bare paganist, uten å tilhøre noen spesiell retning. Vil ikke kalle det religiøsitet engang, det var mer grunnideen om det «guddommelige» i naturen som tiltrakk meg, men jeg utøvet det ikke på noen måte. Uansett var det bare en ungdomsgreie for min del.
 
Leste en del om det. Men ble ikke fasinert. Har noen venninner som går den veien. Så syns jeg det var litt for mange usammenhengende ting som ingen kunne svare på[emoji848][emoji85]
Ble veldig betatt av Wicca som tenåring, leste masse om det, men kalte meg bare paganist, uten å tilhøre noen spesiell retning. Vil ikke kalle det religiøsitet engang, det var mer grunnideen om det «guddommelige» i naturen som tiltrakk meg, men jeg utøvet det ikke på noen måte. Uansett var det bare en ungdomsgreie for min del.
 
Håper ikke det :eek: :eek: skumle greier, skal ikke tøyse med sånt
Ja, det lurer jeg også på? Min erfaring med folk som tilhører alternative religioner er bare positiv. Alle de jeg har møtt har gjort svært lite ut av troen sin overfor andre, men de forteller gjerne når de blir spurt. Opplever dem som veldig åpne og tolerante når det gjelder andres religion også. Veldig lite skummelt.
 
Ja de er mer åpne og prakker ikke troen sin på andre ( som regel)

Kan hende at hun mener at magi og ritualer er farlig? [emoji848]
Ja, det lurer jeg også på? Min erfaring med folk som tilhører alternative religioner er bare positiv. Alle de jeg har møtt har gjort svært lite ut av troen sin overfor andre, men de forteller gjerne når de blir spurt. Opplever dem som veldig åpne og tolerante når det gjelder andres religion også. Veldig lite skummelt.
 
Vel, på Facebook står det at jeg er pastafari (stått siden jeg var 13?)
Men de som kjenner meg vet at jeg ikke ofrer mat til pastaguden og går med dørslag på hodet altså. :hilarious:

Synes det er fint at folk har litt alternativ tro og livssyn, så lenge de ikke prøver å pakke det på meg er jeg veldig glad i å høre om deres versjon av det hele. Veldig nysgjerrig av meg.
 
Jeg kaller meg selv hedning, og er facinert av Norrøn mytologi. Selv om det ikke betyr at jeg «tror på» Tor og Odin. [emoji4]

Jeg har en venn som er medlem i Åsatru :p Han er ikke religiøs overhode! Han liker bare de norske tradisjonene og kulturarven vår :)
 
Jeg personlig vet ikke helt hva jeg tror på, men jeg tror på noe mer.
Synes livet er så spesielt oppbygd at jeg tviler på at alt er tilfeldigheter.
Folk får tro hva de vil for min del, så lenge de ikke gjør narr av hverandre :)
 
Jeg har en venn som er medlem i Åsatru :p Han er ikke religiøs overhode! Han liker bare de norske tradisjonene og kulturarven vår :)

Er ikke medlem noe sted, jeg da. Men er nok litt som ham. [emoji4] Finnes ikke religiøs, men synes det er gøy med gamle hisorier og tradisjoner og hvordan de har utviklet seg til idag.
 
Er ikke medlem noe sted, jeg da. Men er nok litt som ham. [emoji4] Finnes ikke religiøs, men synes det er gøy med gamle hisorier og tradisjoner og hvordan de har utviklet seg til idag.

Høres veldig likt ut ja :) Jeg også har stor interesse for norrøn mytologi, men er ikke medlem noen plass. Blir innimellom med på blot, da :p Bare fordi det er kjekt.
 
Back
Topp