Alt som spirer og gror 2017

Endte opp på plantasjen i kveld, var ikke planlagt. Klarte jeg å komme meg ut derfra tomhendt? Å neida! Ble en en blomst til å ha på stua, pluss to miniplanter til kjøkkenet ( 2 var billigere enn en :p ), pluss blomsterjord, plantebrett OG vekstlys! Ble tipset om en på Clas Ohlson, men denne var ikke på lager, så da ble denne med hjem i stedet - http://www.plantasjen.no/vekstarmatur-growlight-duo-200014003-no

Gleder meg som en unge til hagesesongen begynner, særlig når man står opp i dette fargehavet av blomster! Fikk ikke lyst til å gå derfra, savner blomster og farger!

thumb_IMG_3057_1024.jpg
 
Jeg klarer aldri å holde blomkarse, det dør bare. Aner ikke hvorfor!

Har sådd ja. Tenker jeg prøver på 2 omganger på den bøtta. Klarte det nesten i fjor :D Kjekt å spare litt jord når jeg ikke har et skikkelig bed :)

Tenkte på deg når jeg så dette på plantasjen i dag. Lurer på om jeg kanskje skal prøve dem til sommeren, i stedet for bøtter. Så store og fine ut, litt større enn bøtter, så det blir kanskje plass til litt mer? :) Hadde dem i flere størrelser forøvrig.

thumb_IMG_3058_1024.jpg
 
Tenkte på deg når jeg så dette på plantasjen i dag. Lurer på om jeg kanskje skal prøve dem til sommeren, i stedet for bøtter. Så store og fine ut, litt større enn bøtter, så det blir kanskje plass til litt mer? :) Hadde dem i flere størrelser forøvrig.

Vis vedlegget 220765

Kult :D
Du får huske å rapportere hvordan det går, det ser jo kjempekjekt ut :)
 
Da har de første spirene kommet opp fra jorden. Og nye frø er kjøpt inn til neste omgang med såingen.
 
Vannmelon, jalapeños, solbærbusker (bare for å prøve)

Kjøpt inn gresskar og tomater til å begynne med. Må begynne å tenke på krydderurter til påsken også!

Owæh! Vannmelon! Det hadde vært råstilig å ha fått til det da. :D Har dere drivhus? Er dessverre bare med ønsket og drømmen her i Trøndelag, med mindre man har drivhus. Også var det været da... :rolleyes:
 
Owæh! Vannmelon! Det hadde vært råstilig å ha fått til det da. :D Har dere drivhus? Er dessverre bare med ønsket og drømmen her i Trøndelag, med mindre man har drivhus. Også var det været da... :rolleyes:
Det har vi ikke men gubben er optimistisk. Da vi klarte gresskar for to år siden:p
 
Kommer langt med optimisme når man dyrker selv! ;) Må få oppdatering på hvordan resultatet blir. ;)
Ja for se om de spirer nå har solbær ene begynnt å spire. Jalapeños ser ut til å komme men vannmelon har ikke helt fattet poenget [emoji14]
 
Ja for se om de spirer nå har solbær ene begynnt å spire. Jalapeños ser ut til å komme men vannmelon har ikke helt fattet poenget [emoji14]

Hahaha! Du får gi vannmelonen en liten dytt! :p En hel solbærbusk fra scratch altså? Spenstig satsning på dere!
 
Min første tankr er "oi. Så bra utviklet. Men burde definitivt vært priklet!"

Det forklarer ikke skaden på bladene da, ser nesten solbrent eller frostskadet ut. Aner ikke
 
Hahaha! Du får gi vannmelonen en liten dytt! :p En hel solbærbusk fra scratch altså? Spenstig satsning på dere!
vel bare å prøve, men jeg har ikke den tålmodigheten så skal kjøpe inn busker til sommeren, vil ha hjemmelaget solbærsaft;P skal ha inn stikkelbær, så skal jeg rydde rundt de ville bringebærbuskene som vokser ved enden av hagen;P
 
Min første tankr er "oi. Så bra utviklet. Men burde definitivt vært priklet!"

Det forklarer ikke skaden på bladene da, ser nesten solbrent eller frostskadet ut. Aner ikke

Den er kjøpt. ;) Vil tippe den er solbrent, da. Den står på kjøkkenbenken under spotter.
 
Da har jammen tomatene være begynt å spire [emoji16]
Det er ei uke i morgen siden vi sådde dem. Så det må jeg si var raskt.
Men har skjønt at paprika og jalapenos kan ta lenger tid.
 
Må få sådd tomat snart. Sent ute føler jeg....
 
Back
Topp