Alt som spirer og gror 2017

Jeg er snart ferdig med bedene mine:) ganske mange meter som var blitt plen nå. Nå har jeg nesten gravd opp hele så jorda er fin og luftig og renset for ugress:)
Dyrker inntil verandagjerdet. På ene siden av trappen ned i hagen har jeg satt noen sommerblomster, og stauder, og plantet ut selvsådde sommerasters. Sådd et lite felt ringblomst og sådd en type stor solsikke innerst. I dag har jeg begynt å grave opp andre siden. Fikk sådd 2x14 sukkererter (2 typer) på en pen rekke innerst. To bittesmå tomatplanter har jeg plantet ut foran. Håper de kommer seg veldig nå, har nok hatt for lite næring inne i månedsvis. Hehe. Så har jeg til min glede oppdaget at det er endel kornblomst som spirer innimellom kløver og gress, så i morgen skal det finlukes på enden:D
 
Nå har alt her stått ute i det lille drivhuset fra jula i lang tid, og det trives godt der.
Vokser sakte men, så er spent på om det blir noe..
 
Her vokser tre av tomatplantene i taket på drivhuset, så burde igrunn få satt de ut nå. Men vil helst vente en uke til, så prøver det. De har hatt for lite lys inne så er litt tynne og skjøre, men høye! Vil la de vokse mer og, for det er ikke så veldig mye blomster enda, syns du kan få noen flere.
 
Jeg er lei av gravidhjerne!
Vet noen av dere hvor lenge gulrota skal stå før jeg kan høste? Jeg finner det ikke på Google! Jeg har jo gjort dette før, men det står helt stille og frøposen har jeg kastet :hilarious:
 
Det gror i drivhuset [emoji16]

Men når bør vi egentlig så gulrøtter?? Dette er visst sommergulerøtter, og kan visst sås utover sommeren...

Men er det noen grense på hvor tidlig man kan så?
 
Jeg er lei av gravidhjerne!
Vet noen av dere hvor lenge gulrota skal stå før jeg kan høste? Jeg finner det ikke på Google! Jeg har jo gjort dette før, men det står helt stille og frøposen har jeg kastet :hilarious:

Husker ikke hvor lang tid det tar, men det grønne bør være litt størrelse på. Tror du ser litt av gulroten øverst i jorda og? Kommer jo an på hvor store du vil ha de :)
 
Det gror i drivhuset [emoji16]

Men når bør vi egentlig så gulrøtter?? Dette er visst sommergulerøtter, og kan visst sås utover sommeren...

Men er det noen grense på hvor tidlig man kan så?

Ville sådd med en gang! Tar litt tid med gulrøtter tror jeg... det er varmt nok hvertfall.
 
Samme sorten som jeg har hatt to eller tre av. Kjekke. Men tåler lite vind ;-)
 
8b5aae195bf90edb7ad1b92a1b7371b3.jpg
41cfc1b30f45270151d0564f95291ff2.jpg
veldig fornøyd med stemora mi :) første erfaring med såing, det var lærerikt, skal gjøre det annerledes til neste år og det blir mest sannsynlig mere blomster. Mange dpirer som ikke overlevde flytting fra en felles potte til hver sin potte, neste gang blir det torvbriketter :)
 
Gror som bare det i plastdrivhuset mitt og.

Men er ikke antydning til noe frukt eller noe på det enda. Men kom jo litt sent igang.

Kommer nok [emoji6]
 
b6ccfa77bf3ae7d59aa54b2db0775438.jpg
f63576e966a2745a1ebd960defe5a04d.jpg
7540c98e47b9cc8a0be372e54c05abf6.jpg
a91cf736b5ca25139aed222d4cbcb246.jpg


Nå gror det skikkelig her, men fortsatt en stund til noe er høsteklart. De tre største tomatplantene har blitt flyttet ut av drivhuset, de hadde begynt å vokse nedover [emoji23]

Stilig! Når startet du såing ? :k)
 
Nå ser jeg at det kommer noe småtteri på plantene her og [emoji16]
Skal bli spennende å se om det blir noe av det [emoji16]
 
Back
Topp