Alt som spirer og gror 2017

Jeg kjenner jeg er litt sur på plantene mine for tiden. De vokser seg mye større enn jeg forventet, og hadde høyere suksessrate enn antatt (altså.. Når det står at de 24 frøene, regner med å bli til 10 planter.. Da regnet jeg ikke med at alle 24 skulle poppe opp).

Så. Jeg sitter her med for mye av alt.
Også har agurkplantene vokst seg ut av drivhuset. Og i et tappert forsøk på å finne en løsning på den største (og fineste), tror jeg at jeg klarte å knekke stammen på selve planten -.-
Har heldigvis tre andre agurkplanter som vokser ut av huset, så.. Ingen krise sånn sett. Men jeg blir skikkelig demotivert
Var på vei til å vokse ut av huset her og, så jeg kuttet av toppen på dem. Om ikke hadde de sikkert vært overalt nå :eek: haha

Plutselig så må jeg vel begynne å høste [emoji14]

642c092fbcb355bf942ee795735a4c37.jpg
 
Hehe. De har det med å spire... Og vokse. Kan dine ha fått mer varme enn de hadde lys til om de vokser deg ut av huset allerede?

Agurk kan/skal forsåvidt toppes (altså klippe av toppen så den ikke vokser mer) etter en stund likevel så ikke sikkert det gjorde noe at du knakk den, om det ikke var langt nede da.
Jepp. Det hadde de nok. Måtte ha dem i minidrivhuset, for kattene drev og spiste på dem..
Og, helt nederst jo [emoji33]
Menmen. Har jo andre agurkplanter. Var bare litt småkjipt..
 
Var på vei til å vokse ut av huset her og, så jeg kuttet av toppen på dem. Om ikke hadde de sikkert vært overalt nå :eek: haha

Plutselig så må jeg vel begynne å høste [emoji14]

642c092fbcb355bf942ee795735a4c37.jpg
Så fin din var! Største "agurken" min er (.. Var?) bare 5 cm lang og 0,7cm i diameter eller noe.
 
Så fin din var! Største "agurken" min er (.. Var?) bare 5 cm lang og 0,7cm i diameter eller noe.
Den har vokst i enormfart :eek: haha
Har fire planter, og alle er vel nesten 2 meter inkludert bøtta, men med store variasjoner i str på agurkene enda da. Og det er jo forsåvidt greit det. Håper ikke jeg må høste alle på en gang [emoji14] haha

Kan jo være vi har forskjellige typer og da. Husker ikke hvor mine er kjøpt, for de er fra i fjor, men de heter bare drivhusagurker. Lite gjennomtenkt når jeg kjøpte dem siden jeg ikke har drivhus [emoji14] og de får ikke plass i hyllene fra jula ihvertfall...
 
Den har vokst i enormfart :eek: haha
Har fire planter, og alle er vel nesten 2 meter inkludert bøtta, men med store variasjoner i str på agurkene enda da. Og det er jo forsåvidt greit det. Håper ikke jeg må høste alle på en gang [emoji14] haha

Kan jo være vi har forskjellige typer og da. Husker ikke hvor mine er kjøpt, for de er fra i fjor, men de heter bare drivhusagurker. Lite gjennomtenkt når jeg kjøpte dem siden jeg ikke har drivhus [emoji14] og de får ikke plass i hyllene fra jula ihvertfall...
Husker ikke hvilke agurker dette var heller [emoji23]
Tror de bare het agurk. Jeg forventet ikke få til engang. Og de var jo sååå søte som nyspirer på type.. 4 cm høye..
Men nå.. Uff [emoji14]
Jeg trenger drivhus. [emoji28]
 
Jaja, jeg tviler på om det blir noen tomater her [emoji23]
Ser ikke ut til å vokse noe [emoji23]

Jalapenos, paprika og jordbær kommer, så får vente i spenning og se om det blir tomater...
 
Jaja, jeg tviler på om det blir noen tomater her [emoji23]
Ser ikke ut til å vokse noe [emoji23]

Jalapenos, paprika og jordbær kommer, så får vente i spenning og se om det blir tomater...
Bittesmå mine også. De må helt klart få større potter så de kan vokse!
 
Begynner å se et håp om å få satt ut plantene mine i år :D
Gulrøttene vokser godt :)
 
Liker ikke at reddikene mine ikke blir til noe. Håper det blir noe av dem som står ute
 
Bittesmå mine også. De må helt klart få større potter så de kan vokse!
Men her har de ganske store potter og [emoji85]
3 liters potter...

Får ikke lastet opp bilde..

Men nå har jeg blandet ut blåkorn i vann som jeg tenkte å vanne med, så da får vi se...

Jordbærene som står i balkongkasser nede i vinduet på kjellerstua vokser bra, og de var nå prøvekaniner med blåkorn-vann. De her oppe hadde fått dosen med vann, så må vente til i morgen

Men de 4 tomatplantene på kjøkkenet ser også ut til å ha det bedre enn de på stua. Mulig det har noe med for mye sollys eller noe å gjøre??
 
Første agurk er innhøstet :D
Er noen flere som ikke er så langt unna
f5d69eed9df6235fb0391f1332b788dc.jpg
 
Så kult :D
Frister å prøve selv, men har ikke plass :(
Ikke jeg heller egentlig, og har 4 stk :eek: jaja
Trodde jo ikke jeg skulle få til noe på alle 4 [emoji14]

Blir god plass når de forsvinner da :)
 
Første agurk er innhøstet :D
Er noen flere som ikke er så langt unna
f5d69eed9df6235fb0391f1332b788dc.jpg
Ååh herlig. Litt småagurker her enda, ikke noe større. Prøver enda desperat å redde den største planten min, men ser dårlig ut [emoji28]
 
Ja. De skulle liksom være så enkle! [emoji14]
Tydeligvis ikke. Agurkene mine derimot, de vokser. Trodde ikke de skulle være sååå enkle [emoji14] haha
 
Tydeligvis ikke. Agurkene mine derimot, de vokser. Trodde ikke de skulle være sååå enkle [emoji14] haha
Jau. Neste år planter jeg ikke mer enn MAX to agurkplanter [emoji23]
 
Back
Topp