Alt som spirer og gror 2017

Dropp såjord nå. Den er dyr. Vanlig plantejord og god gjødsel er fint. Når jeg planter ut blander jeg billig jord med kompost fra hagen :)
 
Dropp såjord nå. Den er dyr. Vanlig plantejord og god gjødsel er fint. Når jeg planter ut blander jeg billig jord med kompost fra hagen :)
Er bare det at jeg har en svær sekk såjord stående, som jeg tenkte jeg kunne brukt i stedet for å spare til neste år... Men er det næring nok?
 
Er bare det at jeg har en svær sekk såjord stående, som jeg tenkte jeg kunne brukt i stedet for å spare til neste år... Men er det næring nok?
Såjord har ikke næring tilsatt. Og er tilsatt sand for god drenering. Vil du bruke den så bland inn noe gjødsel
 
Er disse klare for å pottes om?
Tomater:
55e7217ccc3f3359d89aee8cd2dc28ef.jpg


Paprika:
ca4edbf7de759e52f52febb4b91a03e6.jpg


Jalapenos:
2383b85d7a997d8b42d19c0646304881.jpg


Jordbær:
083e24abc8cfd01e2a76228288bcc7f1.jpg
 
Hva slags gjødsel er best til agurker? :)
 
Da har jeg fått tak i torvfri og økologisk jord på plantasjen, så nå blir det ompotting de nærmeste dagene [emoji4]
 
Satte poteter i et par bøtter i går. Er litt skeptisk, lurer på om det ble litt i seneste laget. Men vi får se. Går det ikke så går det ikke.
Venter på at gulrøttene jeg sådde sist skal spire. Fremdeles så utålmodig ^^

Har så lyst til å så mer, men nå er det fullt i vinduene mine. Og det er lenge til jeg kan sette ting ut. Vi har varme på dagene, men det snødde litt i går igjen, og jeg tror nok at vi får mer snø senere. Jeg bor rett og slett på feil sted!
 
Satte poteter i et par bøtter i går. Er litt skeptisk, lurer på om det ble litt i seneste laget. Men vi får se. Går det ikke så går det ikke.
Venter på at gulrøttene jeg sådde sist skal spire. Fremdeles så utålmodig ^^

Har så lyst til å så mer, men nå er det fullt i vinduene mine. Og det er lenge til jeg kan sette ting ut. Vi har varme på dagene, men det snødde litt i går igjen, og jeg tror nok at vi får mer snø senere. Jeg bor rett og slett på feil sted!
Hvorfor er det for sent med poteter?
Man pleier jo ikke plante poteter ute før enda senere..
 
Jeg "lærte" vel det i fjor, men utvalget er mye bedre i år
Ja, skjønte på nett at det kunne være vanskelig å få tak i. Men nå har jeg sett det både på plantasjen og hagesenteret her.

Ikke så altfor gal pris heller. Tror det var 129,- for 18 liter på plantasjen, og 229 for 40 liter.
Er jo dyrere enn annen jord, men hvis det er bedre for miljøet så er det jo verdt det.
 
Hvorfor er det for sent med poteter?
Man pleier jo ikke plante poteter ute før enda senere..

Å det er ikke for sent for poteter generelt, men jeg satte poteter som har ligget her hjemme og jeg lurer på om de kanskje har ligget litt for lenge. Husker ikke hva jeg har gjort tidligere :)
 
Frosken, har du fått deg drivhus nå?

Nei.. Har vært så i tvil. Har jo gavekort på plantasjen, men de drivhusene er ikke særlig gode ( eller fine). Og de jeg vil ha er for dyre i år. Så har bestemt oss for å kjøpe billige drivhus på jula (500kr for 2kvm), er sånn telt. Da tar vi to sånne i år!
 
Jeg har hatt et par sånne fra jula

Fest de med barduner om det blåser der du bor... Jeg vurderer om jeg skal ja mitt tredje i år
De to første er borte. Er etter et.
 
Fankens vær!!!! [emoji49][emoji49][emoji49][emoji49]

Sånn ser det nå ut her etter å ha snødd i nesten hele dag [emoji49]
Og det laver fortsatt ned [emoji24]

7ed3897e3dbbb6d4a11b7d2515c450d0.jpg
 
Fankens vær!!!! [emoji49][emoji49][emoji49][emoji49]

Sånn ser det nå ut her etter å ha snødd i nesten hele dag [emoji49]
Og det laver fortsatt ned [emoji24]

7ed3897e3dbbb6d4a11b7d2515c450d0.jpg
Huff da. Her tror jeg vi er ferdig med snøen for i år. Men jeg har opplevd før ar jeg har plantet ut/pyntet ute med blomster til 1.5 og så har det snødd. Jeg har gått i 17. Mai tog der hele klassen klumper seg bak fana som skjold. Det haglet. Så jeg stoler ikke på noe. Men håper det er blitt vår nå.
 
Or not. Det snør
 
Back
Topp