Alt skjer før første gang :)

8+1; fredag hadde jeg en ørliten lyselyserosa blødning. Ingen smerter. Har ikke vært noe siden da. Men i dag når jeg skulle på toalettet, før jeg dro på legetimen (første svangerskapskontroll), blødde jeg ganske mye, og det kom en stor klump med blod ut. Fikk skikkelig angst og ble veldig uvel. Men så hadde jeg jo da legetime rett etterpå, så slapp å gå å bekymre meg. Dro alene på timen i dag. Når jeg fortalte legen at jeg nettopp hadde blødd, så heiv han seg rundt, og vi gikk å tok ultralyd. Han spurte om jeg ønsket at han skulle hente mamma (som jobber på samme kontor) for å være sammen med meg. Men jeg takket nei. Legen min fant et lite foster og et bankende hjerte <3 åååå ble så lettet! Fikk også høre hjertelyden til lille knøtte <3 han målte sånn kjapt og målte til 8+2, så er ganske nært min beregning, så bruker bare min foreløpig :) :) :)
Så skummelt det må ha vært. Jeg vet så godt hvor redd man blir. Bra det gikk godt og legen din hadde ul apparat :)
 
8+1; fredag hadde jeg en ørliten lyselyserosa blødning. Ingen smerter. Har ikke vært noe siden da. Men i dag når jeg skulle på toalettet, før jeg dro på legetimen (første svangerskapskontroll), blødde jeg ganske mye, og det kom en stor klump med blod ut. Fikk skikkelig angst og ble veldig uvel. Men så hadde jeg jo da legetime rett etterpå, så slapp å gå å bekymre meg. Dro alene på timen i dag. Når jeg fortalte legen at jeg nettopp hadde blødd, så heiv han seg rundt, og vi gikk å tok ultralyd. Han spurte om jeg ønsket at han skulle hente mamma (som jobber på samme kontor) for å være sammen med meg. Men jeg takket nei. Legen min fant et lite foster og et bankende hjerte <3 åååå ble så lettet! Fikk også høre hjertelyden til lille knøtte <3 han målte sånn kjapt og målte til 8+2, så er ganske nært min beregning, så bruker bare min foreløpig :) :) :)
Så bra at det ikke var noe alvorlig :) Holdt pusten en stund her mens jeg leste jeg.. :pale
 
I går fortalte vi til pappa at han skal bli bestefar :) han ble veldig glad og tårer i øynene <3
 
9+6 allerede! Syns de siste dagene bare har sust avgårde. Skal til svigers å spise middag i dag. Kanskje vi forteller i dag når hele familien er samlet :)
 
15+2 :)
Klokka er 05.30, og jeg har vært våken siden 04...har våknet en del netter i det siste, av mareritt eller bikkja, og da må jeg som regel stå opp for å tisse. Sliter veldig med å sovne etterpå, selv om jeg er kjempetrøtt..!

Jeg var inne på tanken på å ikke vite kjønn, men samboer vil, så da blir det det. Kjenner at det er helt greit for meg. Tror det blir lettere å finne navn når vi kan konsentrere oss om et kjønn. Ser også at om man ønsker å handle klær på salg, så er det gjerne klær som er mer kjønnsrettet som henger på tilbudsstativene. Ikke at jeg er så gla i disse oppdelingene i farger og slik, men er jo mange veldig feminine detaljer på jenteklærne, og det kan jo bli litt mye til en gutt da...

Ellers er jeg fortsatt kvalm, gjerne hele dagen. Spyr noen dager innimellom, spesielt når jeg er ekstra sliten (f.eks jobbet for hardt eller for mange planer dagen i forveien). Den siste uken har trøttheten sluppet litt, klarer å være våken lengre og må ikke ha ettermiddagshvil. Fra begynnelsen av uke 14 har jeg begynt å kjenne det i bekkenet. Prøver å ta oftere pauser på jobb, men det er lettere sagt enn gjort når det er så mye å gjøre...
Må bli flinkere til å være streng med meg selv, slik at jeg ikke sliter oss ut!

Og jeg er nesten ferdig med julegavene :D
 
Back
Topp