Allergisesongen er i gang....

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
....og jeg er allerede trøtt til alle døgnets tider og i tillegg blir jeg så sur og grinete når dette står på som verst! Jeg er nesten aldri sur resten av året og energien burde være på opptur på vårparten. Resten av symptomene finnes det medisiner for Hersens allergi....
 
Hvilken medisiner bruker du?[emoji171]Som jeg skrev i en annen tråd lengre ned om allergimedisin så er det kun aerius som funker uten å bli trøtt og sliten. Når jeg gikk over til den ble alt mye bedre[emoji4]. Snakk med legen din om det. Men kan ikke brukes når man er gravid eller ammer.
 
Jeg har det slik jeg også og det er pollen som gjør meg sliten.
Jeg bruker aerius morgen og kveld,dymista nesespray morgen og kveld og har fortsatt en haug av symptomer. Endelig er det vår, sol, sosialt å være ute, da sier legene til meg hold deg mest mulig inne[emoji31]
Kjedelig med pollenallergi for man får liksom ikke unngått det heller [emoji57]
 
Last edited:
Har pollenallergi her, blir utrolig trøtt og sliten av det [emoji30] sliter også veldig med tørre øyne i pollen sesongen
 
Jeg har astma også, så lungene mine har vært på villspor i en mnd, er fullstappa av medisiner for begge deler, men hjelper lite.
 
Har støvallergi så sliter med allergi mesteparten av året, men bruker desloratadin (samme virkestoff som i aerius) som man ikke blir trøtt av.

Her i Sverige kjøper vi det reseptfritt og fins også en som heter Allegra her som heller ikke gir trøtthet (ser nå at den heter telfast I Norge) , samt at vi har livostin øyedråper og nesespray når det er som verst. Allergi er noe herk!
 
Har støvallergi så sliter med allergi mesteparten av året, men bruker desloratadin (samme virkestoff som i aerius) som man ikke blir trøtt av.

Her i Sverige kjøper vi det reseptfritt og fins også en som heter Allegra her som heller ikke gir trøtthet (ser nå at den heter telfast I Norge) , samt at vi har livostin øyedråper og nesespray når det er som verst. Allergi er noe herk!
Jeg har telfast faktisk, synes den funker bra til vanlig, er kjempetydelig på huden om jeg ikke har tatt det. Tror nesten jeg må sjekke ut aerius neste år, mange som sier mye bra om den, hvordan tar man dem?
 
Jeg har telfast faktisk, synes den funker bra til vanlig, er kjempetydelig på huden om jeg ikke har tatt det. Tror nesten jeg må sjekke ut aerius neste år, mange som sier mye bra om den, hvordan tar man dem?

Den vanlige doseringen Aerius er 1 tablett daglig. :)
 
Jeg har telfast faktisk, synes den funker bra til vanlig, er kjempetydelig på huden om jeg ikke har tatt det. Tror nesten jeg må sjekke ut aerius neste år, mange som sier mye bra om den, hvordan tar man dem?
Som telfast, en tablett gjerne til kvelden.

Telfast er litt nyere enn aerius og her er det ihvertfall dyrere også, og om man får god effekt av antihistaminene man tar så ser jeg ikke grunnen til å bytte, det er mer om man ikke får god effekt eller får div bivirkninger
 
Har alltid vært kjempeplaget av pollen, typ, måtte være bare inne som barn og måtte reist hjem fra jobb pga plagsomme symptomer, gått på kortisonsprøyter i tillegg til både piller, nesespray og øyedråper for å holde symptomene i sjakk.. men for 3,5 år siden begynte jeg vaksinering mot gresspollen, og nå går jeg min andre 100% medisinfrie sommer i møte. Det er helt fantastisk! Siden jeg hovedsakelig reagerer på gress men hadde mye kryssreaksjoner var vaksine mot gresspollenallergi gull. Finnes i både sprøyte og tablettform, jeg tok sistnevnte. Aldri mer sløv og vond sommer!
 
Jeg vil gjerne anbefale akupunktur :happy119

Jeg hadde den verste pollenallergi i fjor, men da prøvde jeg akupunktur, og siden da har jeg egentlig ikke hatt så mange problemer med pollen.
 
Kjedelig det! Jeg har også allergi, men det plager meg hele året og kan nesten ikke spise noen matvarer :( :( :(

ingenting hjelper.
 
Hvilken medisiner bruker du?[emoji171]Som jeg skrev i en annen tråd lengre ned om allergimedisin så er det kun aerius som funker uten å bli trøtt og sliten. Når jeg gikk over til den ble alt mye bedre[emoji4]. Snakk med legen din om det. Men kan ikke brukes når man er gravid eller ammer.

Jeg bruker også Aerius, men sovner sittende uansett... Helt håpløs den trettheten, men så lenger jeg slipper noe særlig av de andre plagene så får det bare gå sin gang:)
 
Jeg har det slik jeg også og det er pollen som gjør meg sliten.
Jeg bruker aerius morgen og kveld,dymista nesespray morgen og kveld og har fortsatt en haug av symptomer. Endelig er det vår, sol, sosialt å være ute, da sier legene til meg hold deg mest mulig inne[emoji31]
Kjedelig med pollenallergi for man får liksom ikke unngått det heller [emoji57]

Helt enig, skikkelig herk! Aerius her også, har nesespray og øyedråper, mem de brukes mest ift husdyr. Pollen gjør meg bare så himla trett og sur...
 
Har alltid vært kjempeplaget av pollen, typ, måtte være bare inne som barn og måtte reist hjem fra jobb pga plagsomme symptomer, gått på kortisonsprøyter i tillegg til både piller, nesespray og øyedråper for å holde symptomene i sjakk.. men for 3,5 år siden begynte jeg vaksinering mot gresspollen, og nå går jeg min andre 100% medisinfrie sommer i møte. Det er helt fantastisk! Siden jeg hovedsakelig reagerer på gress men hadde mye kryssreaksjoner var vaksine mot gresspollenallergi gull. Finnes i både sprøyte og tablettform, jeg tok sistnevnte. Aldri mer sløv og vond sommer!

Ååå, så slitsomt, mem veldig bra at du har funnet en god løsning! Jeg eksponerer meg selv for husdyr jeg er allergisk mot, slik at legen sa at vaksine ikke ville ha noe særlig virkning. Gress her også, stas med våronn når man bor på landsbygda...
 
Back
Topp