Allergi

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Mini Marihøna, 1 Jul 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Mini Marihøna Flørter med forumet

Hei, sliter veldig for tida med allergi mot innsektsbitt osv, og kan ikke ta de allergi pillene jeg tar grunnet svangerskapet, har dere noen tips for hva jeg trygt kan ta?
    Fikk dårlig svar fra mylig uerfaren dame på apiteket som ikke viste men kom med forslag om de jeg allerede har, som jeg ikke burde ta..

2. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Det er flere allergimedisiner man kan ta mens man er gravid. Jeg tok selv Aerius (etter avtale med lege og spurte på tryggmammamedisin). Ville spurt her: https://www.tryggmammamedisin.no

• Liker Liker x 1
  3. Turkistliv Gift med forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Ville brukt siden som personen ovenfor har nevnt :)
    Jeg har brukt en krem som demper hevelser og kløe på insektsstikk, usikker på om denne kan brukes av gravide? Men den fungerte ihvertfall ganske greit :) Husker ikke navnet, men apoteket burde huske hva den heter? :)

• Liker Liker x 1
  4. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

spør legen :)

5. Krösa Maja Forumet er livet

Hvorfor kan du ikke bruke allergimedisinene dine?

• Liker Liker x 1
  6. lykke_liten Elsker forumet Julibaluba 2017

Snakk med en lege på føden. Det er mange alleegipiller man kan ta som gravid

• Liker Liker x 1
  7. onskedrom Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Høsthjerter 2017

Hun på apoteket burde søkt på relis.no(for fagpersoner, men vi kan også søke der) for deg, de oppdaterer årlig med forskning osv.
    Tryggmammamedisin.no bruker relis som kilde. Ligger egen oversikt der for allergimedisin.

Dessverre er ikke alltid alle leger up to date også sjekker de felleskatalogen. Den er svært restriktiv i forhold, fordi det koster bedriftene å oppdatere og det gidder de ikke bruke penger på.

• Liker Liker x 1
  8. Mini Marihøna Flørter med forumet

Legen jeg var hos sa fosteret kan ta skader av de så må bytte, men fikk ikke noe hjelp videre og er på flyttefot nå så får ikke dratt til noe lege for øyeblikket

9. lykke_liten Elsker forumet Julibaluba 2017

Kan ha videosamtaler med leger på tlf

10. Krösa Maja Forumet er livet

Hvilke bruker du?

11. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

12. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

Xylocain? :)

• Enig Enig x 1
  13. Turkistliv Gift med forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Ja, der har du den! :)

• Liker Liker x 2
  14. Mini Marihøna Flørter med forumet

Zyrtec eller hvordan det skrives.

15. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Den skal jo være OK å bruke. https://altformamma.no/artikler/559/article/item

Ville sjekket med tryggmammamedisin, for det virker som at legen din ikke er oppdatert (med mindre du har noe risikosvangerskap som gjør at denne ikke kan tas).

Del denne siden