Alle gode ting er tre?

Ja, Oscar er så fint! Du har god smak altså :D

Håper også at kvalmen gir seg snart.. Gir seg heldigvis litt utover dagen nå, så lenge jeg husker på å spise ofte, så det er fremgang i det minste :) Hvordan er formen din?

Ææ, syns du? :) Føler meg mye større på kvelden, men er nok helst fordi jeg er så oppblåst da :p Gleder meg til magen begynner å synes ordentlig!
Bra du har funne en løsning, så nå må du huske å spise :) Formen min er fin, trøtt, er vell det som plager meg mest :p

Da er vi to som er oppblåst :p snart begynner den å vokse skal du se :D er enda tidlig
 
12+6

I går var vi på ny ultralyd hos Smestadgynekologene, og det var enda en god opplevelse! Så at lille lå der inne med bena i kryss, og bevegde seg masse når legen trykket meg på magen. Hjertet slo fint og sterkt, og nakkefolden var også fin, så minimal sjanse for kromosomfeil. Stor lettelse å se at alt var bra, så nå kan jeg virkelig slappe av og nyte tiden fremover :) Veldig god følelse! Nå blir det ingen ny ultralyd før den ordinære som er satt opp 31.05, men det tror jeg skal gå veldig bra.

IMG_7537.JPG

På kvelden var jeg ute med venninnegjengen, og avslørte da også at jeg var gravid. Har kun fortalt det til ei god venninne fra før av, så det var veldig gøy å dele nyheten med resten. De ble så glade på våre vegne, og veldig spente! Utrolig gøy å fortelle det, og ikke minst å komme hjem til samboer som hadde besøk av kompisene som han også hadde fortalt det til. Masse klemmer og gratulasjoner der også :) Helt fantastisk kveld!

Føler magen har vokst litt i det siste, og er litt mindre oppblåst. Gleder meg til den blir enda større! :D

IMG_7555.JPG
 
13+6

Den siste uken har vært helt vanvittig. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men forrige søndag fikk jeg plutselig ekstreme smerter nederst på venstre side av magen. Var klar over at jeg hadde en væskefylt cyste på 8 cm på venstre eggstokk, og hadde fått beskjed av gynekologen min om å ta kontakt men han/lege/legevakt hvis jeg plutselig skulle få veldige smerter som ikke gir seg. Etter 20 minutter med disse smertene klarte jeg ikke mer, og ba samboer om å ringe legevakten. Det var så vondt at jeg ikke klarte å røre på meg, og jeg kunne ikke se for meg hvordan jeg skulle komme meg ned til legevakten i det hele tatt. Legevakten ba meg om å ta to paracet, og deretter komme rett ned til de. Gjorde da dette, men sekunder senere kom det rett opp, sammen med all maten jeg nettopp hadde spist.

Kom oss til slutt ned til legevakten, men bare det å sitte 10 minutter i taxien var virkelig smertefullt. Den eneste stillingen som egentlig fungerte var å "stå" krokbøyd, for da ble det minst mulig press på den siden jeg hadde vondt. Inne på legevakten fikk jeg hjelp av sykepleier med en gang, før vi deretter kom inn til legen. Har aldri opplevd så rask responstid tidligere, så det var jeg vanvittig takknemlig for. Etter dette stoppet det derimot opp.. Vi ble vist inn på et rom, før det tok 20 minutter for legen å komme. Han kjente da litt på magen min, og stilte meg noen spørsmål, men ble ikke noe klokere av det. Han gikk deretter ut igjen for å se på urinprøven min, og da ventet vi enda 20 minutter før vi hørte noe mer fra han. I det jeg lå der å vrei meg i smerte, og virkelig ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, angret jeg på at vi ikke tok direkte kontakt med Ullevål. Jeg visste jo egentlig at de ikke har noe ultralydapparat på legevakten, og sannsynligheten er dermed stor for at de ikke får sjekket hva som egentlig feiler meg. 20 minutter senere kommer legen inn igjen, og sier at urinprøven var fin, og gir oss en henvisning til Ullevål. Han skulle også bestille en taxi til oss, så vi kom oss opp dit.

Det tar enda 20 minutter før taxien kommer, og jeg føler at jeg nærmest kryper opp veggene på behandlingsrommet av smerte. Plutselig begynner jeg å kaste opp igjen også av de sterke smertene jeg har. Får med meg en "passende pose til å kaste opp i" og karrer meg ut i taxien. Taxisjåføren begynner å mase om vi skal betale, eller hva som skjer, og vi har kun fått beskjed om at det er refusjon, men ikke fått med oss noe mer. Blir så vanvittig sur av at han ikke bare kan kjøre, at jeg skriker til han at vi betaler, bare kjør NÅ! Når vi omsider kommer oss opp på Ullevål, blir det enda mer mas i forhold til betaling, og det tar oss 5 minutter før vi i det hele tatt kommer oss ut av taxien. Helt utrolig..

Vi kommer oss opp til føde/gyn og får hjelp med en gang. Rett inn på et behandlingsrom hvor de prøver å finne blodårene mine, for at jeg skal kunne få noe smertestillende. Blodårene mine er verre enn noen gang å finne, og det hjelper vel ikke akkurat at jeg ligger å skriker av smerter samtidig som jeg kaster opp. Etter utallige stikk treffer de omsider en blodåre, og jeg får noe smertestillende. Smertestillende hjelper ingenting, og jeg fortsetter å kaste opp. Midt oppi dette ligger jeg med bena til værs, mens de foretar en innvendig ultralyd. Blir vanvittig lettet når de sier at alt er bra med barnet, og at det sannsynligvis er cysten min som har vridd eggstokken rundt. På grunn av dette var det nødvendig med operasjon så fort som mulig, og på under en halvtime ligger jeg i narkose.

Operasjonen var vellykket, og det var som de trodde: cysten hadde vridd venstre eggstokken en halv gang rundt seg selv, og dermed kuttet blodtilførselen til denne. Det var dette som gav meg så ekstreme smerter. Heldigvis fikk de fjernet cysten, og reddet eggstokken. Selvfølgelig var jeg veldig nervøs for om dette var farlig for lille i magen, men legene betrygget meg hele tiden om at det ikke skulle ha noe å si, men for at jeg skulle få roet meg fikk jeg dagen etter en ultralyd for å se at alt var som det skulle. Aktiv liten krabat som strakk seg masse inne i magen, og hjertet slo fint. Vanvittig godt å se etter denne påkjenningen.

Den siste uken har jeg stort sett ligget rolig. Har fortsatt noe smerter i magen etter operasjonen, og er veldig øm og oppblåst, men det er virkelig ingenting mot de smertene jeg hadde på søndag. På mandag skal jeg til legen igjen. I utgangspunktet bare for å få en legeattest i forbindelse med en reise vi ikke får dratt på allikevel i sommer pga. zikaviruset, men skal også be han om å se på sårene etter laparoskopien. Forhåpentligvis kan vi også få tatt en titt på barnet, ettersom han har ultralydapparat inne på kontoret sitt. Det hadde fått meg til å slappe av fullstendig i forhold til operasjonen, og evt. påkjenninger den har hatt. Nå er jeg veldig glad for at dette er over, og at jeg begynner å komme meg til hektene igjen. Hadde en veldig fin opplevelse på Ullevål, til tross for omstendighetene, og følte meg vanvittig godt ivaretatt. Gleder meg til å komme tilbake under den ordinære ultralyden, og fødselen :Heartred
 
13+6

Den siste uken har vært helt vanvittig. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men forrige søndag fikk jeg plutselig ekstreme smerter nederst på venstre side av magen. Var klar over at jeg hadde en væskefylt cyste på 8 cm på venstre eggstokk, og hadde fått beskjed av gynekologen min om å ta kontakt men han/lege/legevakt hvis jeg plutselig skulle få veldige smerter som ikke gir seg. Etter 20 minutter med disse smertene klarte jeg ikke mer, og ba samboer om å ringe legevakten. Det var så vondt at jeg ikke klarte å røre på meg, og jeg kunne ikke se for meg hvordan jeg skulle komme meg ned til legevakten i det hele tatt. Legevakten ba meg om å ta to paracet, og deretter komme rett ned til de. Gjorde da dette, men sekunder senere kom det rett opp, sammen med all maten jeg nettopp hadde spist.

Kom oss til slutt ned til legevakten, men bare det å sitte 10 minutter i taxien var virkelig smertefullt. Den eneste stillingen som egentlig fungerte var å "stå" krokbøyd, for da ble det minst mulig press på den siden jeg hadde vondt. Inne på legevakten fikk jeg hjelp av sykepleier med en gang, før vi deretter kom inn til legen. Har aldri opplevd så rask responstid tidligere, så det var jeg vanvittig takknemlig for. Etter dette stoppet det derimot opp.. Vi ble vist inn på et rom, før det tok 20 minutter for legen å komme. Han kjente da litt på magen min, og stilte meg noen spørsmål, men ble ikke noe klokere av det. Han gikk deretter ut igjen for å se på urinprøven min, og da ventet vi enda 20 minutter før vi hørte noe mer fra han. I det jeg lå der å vrei meg i smerte, og virkelig ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, angret jeg på at vi ikke tok direkte kontakt med Ullevål. Jeg visste jo egentlig at de ikke har noe ultralydapparat på legevakten, og sannsynligheten er dermed stor for at de ikke får sjekket hva som egentlig feiler meg. 20 minutter senere kommer legen inn igjen, og sier at urinprøven var fin, og gir oss en henvisning til Ullevål. Han skulle også bestille en taxi til oss, så vi kom oss opp dit.

Det tar enda 20 minutter før taxien kommer, og jeg føler at jeg nærmest kryper opp veggene på behandlingsrommet av smerte. Plutselig begynner jeg å kaste opp igjen også av de sterke smertene jeg har. Får med meg en "passende pose til å kaste opp i" og karrer meg ut i taxien. Taxisjåføren begynner å mase om vi skal betale, eller hva som skjer, og vi har kun fått beskjed om at det er refusjon, men ikke fått med oss noe mer. Blir så vanvittig sur av at han ikke bare kan kjøre, at jeg skriker til han at vi betaler, bare kjør NÅ! Når vi omsider kommer oss opp på Ullevål, blir det enda mer mas i forhold til betaling, og det tar oss 5 minutter før vi i det hele tatt kommer oss ut av taxien. Helt utrolig..

Vi kommer oss opp til føde/gyn og får hjelp med en gang. Rett inn på et behandlingsrom hvor de prøver å finne blodårene mine, for at jeg skal kunne få noe smertestillende. Blodårene mine er verre enn noen gang å finne, og det hjelper vel ikke akkurat at jeg ligger å skriker av smerter samtidig som jeg kaster opp. Etter utallige stikk treffer de omsider en blodåre, og jeg får noe smertestillende. Smertestillende hjelper ingenting, og jeg fortsetter å kaste opp. Midt oppi dette ligger jeg med bena til værs, mens de foretar en innvendig ultralyd. Blir vanvittig lettet når de sier at alt er bra med barnet, og at det sannsynligvis er cysten min som har vridd eggstokken rundt. På grunn av dette var det nødvendig med operasjon så fort som mulig, og på under en halvtime ligger jeg i narkose.

Operasjonen var vellykket, og det var som de trodde: cysten hadde vridd venstre eggstokken en halv gang rundt seg selv, og dermed kuttet blodtilførselen til denne. Det var dette som gav meg så ekstreme smerter. Heldigvis fikk de fjernet cysten, og reddet eggstokken. Selvfølgelig var jeg veldig nervøs for om dette var farlig for lille i magen, men legene betrygget meg hele tiden om at det ikke skulle ha noe å si, men for at jeg skulle få roet meg fikk jeg dagen etter en ultralyd for å se at alt var som det skulle. Aktiv liten krabat som strakk seg masse inne i magen, og hjertet slo fint. Vanvittig godt å se etter denne påkjenningen.

Den siste uken har jeg stort sett ligget rolig. Har fortsatt noe smerter i magen etter operasjonen, og er veldig øm og oppblåst, men det er virkelig ingenting mot de smertene jeg hadde på søndag. På mandag skal jeg til legen igjen. I utgangspunktet bare for å få en legeattest i forbindelse med en reise vi ikke får dratt på allikevel i sommer pga. zikaviruset, men skal også be han om å se på sårene etter laparoskopien. Forhåpentligvis kan vi også få tatt en titt på barnet, ettersom han har ultralydapparat inne på kontoret sitt. Det hadde fått meg til å slappe av fullstendig i forhold til operasjonen, og evt. påkjenninger den har hatt. Nå er jeg veldig glad for at dette er over, og at jeg begynner å komme meg til hektene igjen. Hadde en veldig fin opplevelse på Ullevål, til tross for omstendighetene, og følte meg vanvittig godt ivaretatt. Gleder meg til å komme tilbake under den ordinære ultralyden, og fødselen :Heartred
Jeg er sååå glad alt ordna seg så fint <3
 
14+1

Legebesøket er overstått. Han tok av bandasjene og så på stingene, og alt så veldig bra ut! Var ikke klar over at jeg hadde fått "ny" navel, men sånn er det med den saken :p
Han tok seg også tid til å sjekke med ultralydapparatet, og alt så helt fint ut. Lille bevegde seg masse, og hjertet slo. ❤️ Har vært så bekymret og nervøs for ettervirkningene av operasjonen, at jeg har kun sovet 45 minutter i natt, men nå skal jeg slappe helt av fremover! Utrolig god følelse :)
 
14+1

Legebesøket er overstått. Han tok av bandasjene og så på stingene, og alt så veldig bra ut! Var ikke klar over at jeg hadde fått "ny" navel, men sånn er det med den saken :p
Han tok seg også tid til å sjekke med ultralydapparatet, og alt så helt fint ut. Lille bevegde seg masse, og hjertet slo. ❤️ Har vært så bekymret og nervøs for ettervirkningene av operasjonen, at jeg har kun sovet 45 minutter i natt, men nå skal jeg slappe helt av fremover! Utrolig god følelse :)
Bra at alt så fint ut :D betryggende at legen sjekket babyen med det samme :)
 
16+1

Formen er virkelig blitt bedre de siste ukene. Kvalmen har gitt seg helt, og det er så vanvittig deilig! :D Merker at energien er litt så som så, men har i det minste fått gått et par turer den siste uken, noe som er mer enn jeg har gjort de siste 4 månedene.

I dag har vi også kjøpt vogn og bilsete. Endte opp med Stokke Trailz i fargen black melange :) Det er egentlig den typen vi har sett på hele veien, også dro vi ut en tur i helgen for å se og prøve, og da var vi solgt! Da jeg i morges fikk mail om at det var 25% på hele Babyshop (i butikk), og vi bor 2 minutters gange fra nærmeste Babyshop, var det ikke tvil om hva vi skulle :) Superfornøyd med at vi fikk spart litt penger på det! Nå klarer vi nesten ikke vente til den kommer i august :D
ImageUploadedByBV Forum1462829718.454287.jpg
 
16+1

Formen er virkelig blitt bedre de siste ukene. Kvalmen har gitt seg helt, og det er så vanvittig deilig! :D Merker at energien er litt så som så, men har i det minste fått gått et par turer den siste uken, noe som er mer enn jeg har gjort de siste 4 månedene.

I dag har vi også kjøpt vogn og bilsete. Endte opp med Stokke Trailz i fargen black melange :) Det er egentlig den typen vi har sett på hele veien, også dro vi ut en tur i helgen for å se og prøve, og da var vi solgt! Da jeg i morges fikk mail om at det var 25% på hele Babyshop (i butikk), og vi bor 2 minutters gange fra nærmeste Babyshop, var det ikke tvil om hva vi skulle :) Superfornøyd med at vi fikk spart litt penger på det! Nå klarer vi nesten ikke vente til den kommer i august :D
Vis vedlegget 176543
Så godt å høre at det går forholdsvis greit etter operasjonen! Og grattis med vogn :D Stas! Er det sånn at man alltid må beregne så lang leveringstid på vogn?
 
Så godt å høre at det går forholdsvis greit etter operasjonen! Og grattis med vogn :D Stas! Er det sånn at man alltid må beregne så lang leveringstid på vogn?
Tusen takk for det :D Nei, leveringstiden var 2-4 uker, men vi kunne også bestemme leveringstid selv dersom vi ønsket den senere. Derfor valgte vi å få den levert først i august, slik at vi slipper å oppbevare den. Har ikke allverdens plass i leiligheten, så da er det greit å kunne slippe :)
 
Lenge siden siste ukentlige oppdatering. Mye som har skjedd de siste ukene, med operasjon og alt, men nå er heldigvis formen bra igjen. :)

Termin :
26. oktober
På vei / trimester : 16+2 / 2. trimester
Igjen til termin : 169 dager
Neste kontroll : Om tre uker skal vi på oul! Det blir veldig spennende :)
Kjønn : Ingen følelse egentlig, men sier hele tiden "han" til lille.
Navn : Fortsatt enige om guttenavn, men ikke diskutert jentenavn noe mer. Tror nok det først blir tatt om dersom det skulle vise seg å være en liten jente i magen :)
Utålmodig : Utålmodig etter å vite hvem som skjuler seg der inne. Veldig spente på hvilket kjønn der er!
Innkjøp : I går kjøpte vi vogn og bilsete :Heartred Og i dag kjøpte jeg min første mammabukse! Har begynt å bli litt trangt i de buksene jeg har gått med den siste tiden, så vanvittig deilig med noe som ikke strammer noen steder.
Mammaklær : Første buksen er kjøpt inn :) Bestilte meg også noen kjoler på Zalando i går, så veldig spent på hvordan de ser ut.
Søvn : Sov ikke noe godt i natt, men ellers har jeg sovet veldig godt den siste tiden.
Vektøkning : -1 kg fra forrige ukes oppdatering. Det vil egentlig si at jeg fortsatt ligger på den samme vekten som før jeg ble gravid.
Har magen begynt å vise : Ja, den begynner å vise litt nå. Blir større utover dagen, og synes spesielt godt om kvelden :p
Hevelser og vann i kroppen : Fortsatt litt i beina, men ikke noe voldsomt.
Strekkmerker : Ingen nye.
Babyrom : Vi har slått fra oss Troll sin bedside crib, da vi ikke syntes denne var så fin i virkeligheten. Kommer nok heller til å gå for Babydan sin versjon, da denne var mye finere :)
Sulten : Matlysten er tilbake igjen, og jeg må stort sett spise hver 2-3 time for å ikke bli for sulten. Om morgenen er jeg virkelig helt utsultet!
Craving : Ingen egentlig, men har ikke veldig sansen for søtt. Surt/syrlig/friskt må til om dagen!
Plager : Ingen store plager nå. Fortsatt litt plaget av kviser, spesielt på skuldrene og ryggen, men ellers er det ganske bra.
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Banan! Kastet nesten opp da jeg spiste det i går. Smaker ikke godt.
Ser frem til : Den ordinære ultralyden, hvor vi forhåpentligvis får vite at alt er bra, og om det er en liten gutt eller jente :)
Savner du noe : Ikke så mye, egentlig..
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fortsatt lenge til.

IMG_7702.JPG
 
Tusen takk for det :D Nei, leveringstiden var 2-4 uker, men vi kunne også bestemme leveringstid selv dersom vi ønsket den senere. Derfor valgte vi å få den levert først i august, slik at vi slipper å oppbevare den. Har ikke allverdens plass i leiligheten, så da er det greit å kunne slippe :)
Lurt! :)
 
18+2

Nå begynner det å skje litt! Magen har endelig tatt litt form, og jeg tror jeg har kjent liv de siste to ukene. Har blant annet følt en slags innvendig "poking" og kiling innimellom, som jeg lurer på om er lille :) Som regel kommer det alltid på kvelden når jeg har lagt meg i sengen, eller på sofaen. Det er vel også ganske typisk at de våkner til live når vi først er i ro? :) Veldig koselig å kjenne noe, selv om jeg gleder meg til jeg er helt sikker på hva det er!
Har også kjent mye på det jeg tror er ligamentsmerter. Stikker sånn plutselig til på venstre eller høyre side ved lysken, spesielt om jeg reiser meg fort. Veldig vondt i et sekund eller to, også går det over.
Nå er det også under én uke igjen til oul! Neste tirsdag kl 13 :) Gleder meg veldig mye, og kjempe spent på om de klarer å se kjønnet. Først og fremst håper jeg alt ser bra ut, og at lille er frisk og fin. Klarer ikke helt slå fra meg tanken på at vi skal få dårlige nyheter, og det er ikke noen god følelse.. Har blitt så utrolig glad h*n i magen, og tenker på og planlegger fremtiden vår sammen hele tiden, så tanken på at det skal bli revet vekk fra oss er helt uvirkelig. Får bare prøve å legge de tankene bort, og se frem til ultralyden. Heldigvis ikke så lenge igjen før vi forhåpentligvis kan glede oss og planlegge enda mer ❤️
ImageUploadedByBV Forum1464114719.487369.jpg
 
19+1
22 timer og 50 minutter igjen til oul! Jeg er så vanvittig spent, og sliter virkelig med å holde konsentrasjonen oppe på jobb. Tror ikke morgendagen blir noe bedre, ettersom det da virkelig nærmer seg. Blir veldig godt å bli ferdig med, og krysser fingrene for at alt ser bra ut :)
 
19+1
22 timer og 50 minutter igjen til oul! Jeg er så vanvittig spent, og sliter virkelig med å holde konsentrasjonen oppe på jobb. Tror ikke morgendagen blir noe bedre, ettersom det da virkelig nærmer seg. Blir veldig godt å bli ferdig med, og krysser fingrene for at alt ser bra ut :)

Spennende, det går nok bra! :) Jeg og sleit med konsentrasjonen når det nærmet seg. Lykke til!
 
19+1
22 timer og 50 minutter igjen til oul! Jeg er så vanvittig spent, og sliter virkelig med å holde konsentrasjonen oppe på jobb. Tror ikke morgendagen blir noe bedre, ettersom det da virkelig nærmer seg. Blir veldig godt å bli ferdig med, og krysser fingrene for at alt ser bra ut :)
Lykke til - nå nærmer det seg virkelig! Spent på å høre hvordan det gikk :)
 
19+2
Da var oul endelig overstått for oss også :) Alt så helt perfekt ut, 280 g og gjennomsnittlig stor ellers. Lå perfekt i forhold tidligere beregnet termin 26.10, så denne datoen beholder vi. Veldig deilig å vite at hun utvikler seg akkurat som hun skal! Og ja, det er ei lita jente :):Heartpink

ImageUploadedByBV Forum1464708902.956497.jpg
 
Last edited:
Nå har det virkelig skjedd mye siden sist ukentlige oppdatering! :)

Termin :
26. oktober
På vei / trimester : 21+3 / 2. trimester
Igjen til termin : 133 dager
Neste kontroll : Skal til jordmor mandag 20.06.
Kjønn : Ei lita, fantastisk, jente :Heartpink
Navn : Ikke enige om jentenavn enda, men er fortsatt forelsket i Amelia og Amalie. Har også begynt å få sansen for Elida, men syns det er litt for likt mitt eget, enn så lenge. Vi får se! Veldig spent på hva vi ender opp med :)
Utålmodig : Akkurat nå nyter jeg egentlig bare tiden, spesielt ettersom det har blitt mer og mer liv den siste uken. Så nei, ikke så utålmodig akkurat nå.
Innkjøp : Kjøpt inn kommode/stellekommode til barnerommet, og litt mer klær.
Mammaklær : Plutselig blitt en del av det ja :p En bukse til + en del topper og kjoler. Syns mange av de sitter så flatterende over magen, så da unner jeg meg den luksusen :D
Søvn : Sover greit om dagen.
Vektøkning : +2 kg.
Har magen begynt å vise : Ja, nå er den til stede stort sett hele tiden. Blir fortsatt større utover dagen, og er definitivt størst på kvelden.
Hevelser og vann i kroppen : Litt i beina kanskje? Ser kun bukse/sokkemerker innimellom, men ingen tydelig hevelse ellers.
Strekkmerker : Et par nye på hoftene kanskje.
Babyrom : Her har det også skjedd litt! Har solgt sovesofaen som stod der inne før, og fått inn en dobbel kommode/stellekommode.
Sulten : Veldig sulten om dagen. Vanskelig å finne på noe å spise til tider, ettersom jeg må spise såpass ofte. Blir fort matlei.
Craving : Ingen spesielle.
Plager : Bekkenlåsning.
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Nei, ikke noe spesielt. Lukter fremdeles ekstremt godt, så må passe meg for vonde lukter bare.
Ser frem til : At magen vokser, og det å gå gravid nå i sommer. Tror det blir helt magisk :rolleyes:
Savner du noe : Nei.
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fortsatt en stund til.

IMG_7991.jpg
 
21+4
Fy søren så aktiv lillemor har vært i kveld! Har kjent spark i løpet av hele dagen de siste dagene, og litt ekstra på ettermiddagen/kvelden når jeg har lagt meg ned, men i kveld var det skikkelig fest. Samboer fikk sett det mange ganger utenpå magen, og fikk også respons når han prikket på magen et par ganger. Utrolig gøy å kjenne på :)
 
Sommeren så langt har vært helt fantastisk, og jeg trives veldig med å gå gravid på denne tiden av året! Følte det var på tide med en ny oppdatering nå, tross alt noen uker siden sist :p


Termin :
26. oktober
På vei / trimester : 26+6 / 2. trimester
Igjen til termin : 95 dager
Neste kontroll : Jordmortime førstkommende tirsdag.
Kjønn : Lille jenta vår ❤️
Navn : Tror faktisk vi har landet på Elida! :) ❤️
Utålmodig : Ikke så veldig. Nyter det å gå gravid, og at magen vokser!
Innkjøp : Bbhugme (gave fra min farmor og farfar), Tinkafu vognpose og et par plagg til. Har også fått litt smågaver fra mamma og pappa, søsteren min og en venninne :)
Mammaklær : Kjøpt noen topper, og en kjole til.
Søvn : Veldig opp og ned. Våkner mange ganger i løpet av natten og må snu meg, og da gjør det så fryktelig vondt i bekkenet. Må også opp en gang om natten for å tisse.
Vektøkning : +5 kg.
Har magen begynt å vise : Ja, virkelig! Veldig fornøyd med det :)
Hevelser og vann i kroppen : Egentlig ingenting. Positivt overrasket over det!
Strekkmerker : Noen nye på lårene.
Babyrom : Ikke kommet noe lengre her, men skal faktisk på IKEA på mandag for å ordne inn litt mer.
Sulten : Veldig sulten om dagen.
Craving : Ingen spesielle.
Plager : Bekkenløsning, noe nummenhet i hender/føtter innimellom (spesielt om natten), også tror jeg at kynnerne har kommet for fullt. Maks tre-fire ganger i løpet av dagen, men ubehagelig når de kommer!
Tungt : Nei, men merker at magen er større.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Nei, ikke noe spesielt.
Ser frem til : 3D ultralyd den 1 august :D
Savner du noe : Nei.
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Vet ikke.
Høygravid : Faktisk bare 55 dager til nå!
 
Back
Topp