Alle gode ting er tre?

Locoid hjalp.
Og hjelper igjen.

Trappet vel litt for tidlig ned, kombinert med ei natt med hyppig amming = våt bleie = full oppblomstring. Det i bleien har jeg kontroll på, denne stripa på låret er illrød men ikke spesielt sår.
b7e4c41722268c90143f9ced6ed7e6d0


På magen de nesten ikke synlige røde prikkene, som jeg tror klør, hun kloret seg der når hun lå naken i morges. Og gikk fra "fin, utenom de prikkene", til "hmm, noe rødt der til høyre
066094c3d854e8c61c80dc50fc1e65ab


Til Oi da, mer rødt til venstre, når jeg bare forlot henne på gulvet et øyeblikk for å høre hva storesøster ropte om
f655e94b61d159a0126ef4dd7b2eb49f


Dette er ikke stygt eller eksem, bare at hun blir veldig rød rundt der hun klør/klorer. Det roer seg ned med fuktighetskrem og klær (= hvile for huden)
 
Fremskritt i dag. Nå er cluet å ikke trappe ned for tidlig. Og krysse fingrene

Ny fuktighetskrem etter anbefaling fra apoteket ser ut til å fungere bra, aderma exomega
 
Er det atopisk eksem hun har? Kjedelig at de skal plages av slikt, men det finnes heldigvis gode kremer i dag.

Viktig å ikke trappe ned for fort som du sier, men så er det jo ikke kjekt å smøre de lenge med sterke kremer heller, så skjønner at det lett kan bli sånn.
 
Jeg mistenker det.

Siden bleiedermatitt (bleieutslett eller bleieeksem) ikke pleier være under haka, på armen og låret sånn egentlig)
Men er ikke sikker, det meste er i bleien... Håper i det lengste at det ikke er eksem. Men... Ja.... Noe er det nå, som forventet
 
Våt bleie skal jeg ikke skylde på. Nattens bleie var klissvåt, men denne gangen hadde jeg ikke trappet med for tidlig, og se!!!
d0378cf23e70ccbb186b03c756491a8f
ikke noe oppblussing i det hele tatt!

Smøre lenge nok. Viktig
 
Nå er jeg bra motivet for å avslutte pumpinga. Har avtalt at når jeg har fylt de glassene jeg har leverer jeg pumpa sammen med dem. Hun er straks seks mnd og da er det slutt. Det er sommer, jeg vil nedregulere før ferien. Jeg vil spise jordbær.

Det har vært greit, men nå skal det bli godt å bli ferdig
 
Nå er jeg bra motivet for å avslutte pumpinga. Har avtalt at når jeg har fylt de glassene jeg har leverer jeg pumpa sammen med dem. Hun er straks seks mnd og da er det slutt. Det er sommer, jeg vil nedregulere før ferien. Jeg vil spise jordbær.

Det har vært greit, men nå skal det bli godt å bli ferdig
Har du vært melkedonor! Tommel opp altså! Så viktig!!
Hvordan går det med vesla?
 
Ja. Jeg har vært melkedonor, men nå leverte jeg inn pumpa, hun er et halvt år, folk med yngre babyer og melk mer tilpasset små babyer tar over.

Litt spesielt at samme dag som jeg leverte inn pumpa reiste en av tremenningene til mine unger hjem fra neonatal. En liten baby som har vært foret med donormelk.

Snuppa mi er et halvt år når vi nå passerer midtnatt, vokser og trives og har begynt med fast føde denne uka. Det liker hun.
 
Jeg var donor selv med eldste. Fantastisk å kunne gjøre noe for de minste/sykeste.
 
Ja, en fin ting å kunne gjøre
Jeg prøvde med de eldste også men Haukeland kunne ikke ta mot melka mi fordi jeg var cmv-positiv. Det kunne de her. De bare gir den ikke til unger under 1500 gram.
 
I dag er det 25. Juni
Det er et halvt år siden vår lille datter kom til verden første juledag. Et halvt år med gleder og bekymringer. Med flere bilder av flekker og utslett enn av jenta egentlig. Betegnende nok. Jeg har ikke tatt bilde av henne i dag, sa jeg til mannen. På halvtårsdagen. Jo. Altså utenom ca ti av denne typen.
f71d7276458411f7f0c6ac2443250586

Jeg prøvde, uten helt å lykkes, å få bilde av prikkene på ryggen hennes etter at pysjen av uvisse årsaker var ganske fuktig øverst på ryggen. Men ikke egentlig bilde av min datter et halvt år gammel.

Et halvt år med glede og smil, ingen tvil.

Og en dag jeg nok heller husker for at jeg besøkte min mor på sykehuset og fikk vite litt mer om realitetene. At vi håper hun slipper operasjon har pappa også sagt. Han sa ikke at operasjon betyr å fjerne hele tarmen. Ikke deler. Hele. Stomi.

Vente og se. Vente og se hva som skjer. Om det går over.

Et halvt år er jenta mi i dag. Og ikke engang mitt hovedfokus i dag.
 
Gratulerer med halvtårsdagen på etterskudd og sender gode tanker og klemmer med tanke på mammaen din ❤
 
Åh, her er en post jeg har oversett.. Tenk at hun er ett halvt år allerede! Sender en stor klem i tøff tid for mammaen din og dere❤️
 
Og i dag er mamma skrevet ut fra sykehuset. Hun slapp operasjon. Nå er hun utslitt og må hvile i ukesvis. Pappa tar ferie fra nå for å ta vare på henne i sommer. Ingen ferietur med vogna. Men det kommer flere år, i år er det bare hvile og bli bra som teller
 
Så godt at hun er skrevet ut. Håper hun får hvilt, og at dere får en fin sommer tross alt. ♡ Tenker på deg! Gratulerer med halvt år. Det går fort. ♡
 
Det går veldig fort. Og før du vet ordet av det et det din som er et halvt år.

Nå skal mamma hvile og pappa passe på henne. Vi besøke når hun orker. Jeg vet at når hun blir bedre vil hun ønske å se barnebarna, det er jo normalt sett "for lenge siden jeg har sett dem" når det passerer 10 dager liksom.

Når den tid kommer. Men for nå bare bli bedre
 
I dag snudde hun seg for første gang fra rygg til mage. Hun er naken, det er enklere da, men nå er koden knekket i alle fall! Og da er det erfaringsvis ikke så lenge til det går med klær også.
 
Og så er lille snuppa syk.

39 grader er litt for varmt for en liten kropp, så bortsett fra et par forsøk på å sove i vogna så har jeg sittet i sofaen med baby på puppen, drikke eller sove der alt ettersom. Har nå tilsatt paracet bakfra og forflyttet oss til sengen hvor jeg håper hun skal sove seg frisk. Ingen åpenbare tegn til sykdom utover feberen, men åpenbart ikke frisk med så høy temperatur.
 
Huff. God bedring til lille!
 
Back
Topp