Alene hjemme.. samboer drar

C

controlfreak

Guest
Heisann!

Det har seg slik at jeg haaaater å være alene hjemme. En dag og sånt går fint, men samboeren min skal spontant bort til helgen på noe jobbgreier. Og jeg klarer ikke å glede meg på hannes vegne. Gruer meg veldig til å være alene en hel helg. Kjenner jeg blir så dårlig humør, og rett og slett litt deprimert. Har hatt noen tunge år nå, som har gått veldig på humøret og det å være alene. Så fort han drar så blir jeg helt "hemmet". Klarer ikke å gjøre noe.

Trenger ikke noe hat. Bare tips til hvordan DU som kanskje har det lik meg, klarer deg? Og hvordan skal jeg klare og ikke la mitt humør gå utover hans helg? Han gleder jo seg veldig. Og han reiser en plass der familien hans bor, og de har han ikke sett på ett år.

Kontrollbehovet mitt får seg en test her, ja!
 
Har det egentlig ikke likt som deg, da jeg elsker å være alene hjemme :p Men nå mens jeg er gravid så hater jeg det....

Men det jeg pleier å gjøre er å handle inn masse god mat, finne en serie som jeg har hatt lyst til å se(med mange episoder), sove midt i senga, invitere ei venninne en av dagene, håpe på regn og bare gjøre som jeg selv vil og kose meg :D

Da flyr tiden som bare det! Men det er sikkert lurt å legge en plan om å komme seg ut av huset en av dagene eller få besøk :)
 
Det hørtes ut som en god plan ja. Det får jeg prøve på :) Takk for svar!

Men jeg hater fortsatt at han skal dra fra meg ut i den store verden. Væææ! Det er nok sikkert bra for meg at det skjer, slik at jeg kan bli mer vant til det. Men jeg mister jo helt kontrollen, er det som bekymrer meg sånn :hungover:
 
Jeg er heller ikke i samme situasjon, jeg er mye hjemme alene og tenker ikke så mye over det, sånn er det jo bare at vi må ting ifht jobb eller at det er hyggelig å tilbringe tid med venner etc der det ikke alltid passer seg for begge å delta. Men det jeg gjør som kanskje kan hjelpe deg litt er å tenke hva har jeg lyst til å gjøre som han ikke kan/vil være med på? Og så planlegger jeg ting som jeg kan gjøre alene og som sånn sett da ikke tar av tid vi senere kunne hatt sammen. F.eks prøver jeg å møte venninner til vennekvelder, går på kino og ser filmer han ikke er så interessert i, tar en tur på café etc. Eller som Aoede skriver planlegger en skikkelig kosedag med masse god mat, en bok, en film eller annen aktivitet hjemme som jeg vil like å gjøre. Gjerne noe litt "ekstra" og har fokus på å kose meg. Lager kanskje også litt ekstra god stemning med levende lys. Tenker at det er viktig å fokusere på at du skal kose deg isteden for at du blir overlatt til deg selv. Håper du får en god helg!
 
Jeg sliter med det samme, og når samboeren min var borte sist, så prøvde jeg først å holde maska. Men når han skjønte nøyaktig hvor vanskelig det var for meg så fant vi ut at det var mye bedre at jeg var åpen om det, og at han hjalp meg å bearbeide det. Det gjorde vi med at hvis jeg sendte han melding eller snap, så gjorde han sitt beste for å svare så fort han kunne (var en del opptatt med kurs og undervisning), og hver kveld ringte han meg for å fortelle litt om dagen sin og spørre hvordan jeg hadde det. Vi hadde gode lange samtaler før leggetid, og etterpå gikk han og la seg. Hvis det var festligheter ringte han meg etter det. Dette hjalp for meg, og det var fordi vi jobbet sammen med det. Hvis han hadde blitt sint på meg eller frustrert og nektet å snakke med meg så hadde jeg slitt mye mer, så jeg er veldig glad for at han er den han er, mange vil nok føle seg kvelt av sånt. Men nå var dette tre uker da, så kanskje ikke helt sammenlignbart med en helg, men jeg ville ønsket å snakke med han begge kveldene en helg også når situasjonen var slik.
 
Jeg føler med deg, kjæresten min og jeg bor ikke i samme land en gang... :confused: Og jeg kjenner det at jeg som egentlig ikke pleier å være sjalu, har vært fryktelig sjalu og mistenksom gjennom hele svangerskapet... Drømmer masse om at han er utro osv. :oops:

Men det som hjelper (og som jeg måtte gjenta noen ganger for at han skulle forstå hvor viktig det var for meg) er at han er "flink" å svare på meldinger, og så filmer han ofte (på eget initiativ) for å vise hva han driver med i løpet av dagene :)
 
Back
Topp