Akutt lei

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Flere enn meg som har plutselig blitt akutt lei?? Jeg er "bare" 37+0 idag og fytti katta så tregt tiden skal gå hvis jeg må gå over termindato.. nå har jeg vært inn og ut hos lege/jordmor siden uke 26 pga begynnende svangerskapsforgiftning og vært sykmeldt siden da. Blodtrykket steg mer i forrige uke og ble innlagt og fikk starte med blodtrykksmedisin. Nå må jeg bare slappe av mest mulig (som tidligere) og kan ikke engang kjøre bil.. og nå er jeg såå lei, det er så kjedelig å bare gå her hjemme å vente. Vil jo bare ha gutten min her nååå! [emoji170] så slipper jeg å bekymre meg for om jeg plutselig blir akutt dårlig, om jeg plutselig må ha akutt keisersnitt og om lille i magen har det bra..
Liten utblåsning herfra idag. Håper jeg ikke er alene om dette [emoji87]
 
Jeg er som deg nå. Helt akutt lei! Haha.
Sover dårlig om natten, våkner 2-6 ganger med ekstreme kramper foran på leggen spess høyre. Sliter med at jeg er så tett i pusten. Har astma itilegg til at jeg føler meg ekstremt tungpustet. Itilegg til at jeg er blitt forkjølet. Kunne godt tenkt meg å malt soverommet så det blir litt koselig der inne men jeg bare orker ikke. Har ordnet rommet til lille jenta så det er jo godt, men kjøpte en kommode på ikea som lukter dritt!! Så alle klærne må vaskes på nytt og kommoden er vasket med eddik. Har også eddik skåler i skuffene for å se om det hjelper... er 36 uker i morgen og kjenner det blir lange dager hvis jeg må sitte i sofan hele dagen. Har jo en gutt på 6 og han krever sitt når han kommer hjem fra skolen, kjenner at ho kan være inni her en uke til så kan ho bare komme altså :D
 
Skjønner hva du mener. Jeg hadde det slik forrige svangerskap. Var inn og ut hos JM annenhverdag fra uke 30, pga påvisning av SF.(også annenhver dag[emoji23]) tilslutt gadd ikke de eller vi mer så jeg ble sendt inn for i gangsettelse. Men det på overtid... Da var jeg mektig lei.

Nå er jeg bare lei pga bekken plager og vonde kynnere men alt står bra til med meg og lille. Men føler tiden etter uke 32 har gått ufattelig sakte iforhold til uke før [emoji849] Kan bare ikke raskt nok få baby i armene mine men forstår at hun har det bedre i magen på dette tidspunktet. Er 35 nå :p
 
Jeg er også akutt lei! Jeg er 39+5 i dag, så nå er snart termindatoen her. Jeg har i motsetning til deg hatt et helt ukomplisert svangerskap, så føler på en måte at jeg ikke kan klage. Men kroppen min har drevet og lurt meg i en uke nå med masse murringer og tak i ryggen. Tror hele tiden noe er på gang, også stopper det opp. Jeg er så utrolig lite gira på å gå over tiden og vil bare ha lillegutt her nååå :p
 
Word. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut.....
 
Jeg er i veldig god form, har ingen plager og sover godt.
Det jeg er driiiit lei av er bekymringene. Nå er jeg altså så lei av å være manisk opptatt av om det er nok liv i magen og se for meg alle mulige grusome scenarioer hele tiden. Hjernen ønsker et avbrekk nå!
 
Samme her, 37 + 1 i dag. Har ikke hatt de helt store plagene, men mer småting som kvalme, blodtrykksfall og halsbrann... Merker det skal bli godt å bli "normal" igjen! Så føler jeg meg så utrolig stor, tung, klønete og i veien. Mister alt og skumper borti ting, så er det et ork å bøye seg og plukke opp :arghh: Jeg har også slitt en del med bekymringer og tanker om at det skal skje noe med babyen, og merker det er psykisk slitsomt å gå sånn, spesielt dette med bekymringer rundt om det er nok liv hver dag! (Kan fortsatt ikke helt tro på at det skal gå bra)

Håper at babyen kommer senest på termindato og skrekken er å måtte gå veldig mye over...
 
Er dritt lei selv! Er 38+2 idag, og klarer ikke la være å vente på at ting skal skje! Kan jo enda gå over, og da skal jeg bli en sann glede å ha i hus kjenner jeg :p
Fødte begge jentene i uke 39, så klarer jo ikke legge fra meg håpet om reprise denne gangen også..
 
Er veldig enig. Jeg er 36+4 og er ganske så lei nå. Var lagt inn uke 30 med kort livmorhals og premature rier. Fikk lungemodningssprøyte etc. Har gått inn og ut av fødeobs omtrent hver uke. Har 2 cm åpni g og livmorhals på 1.5 cm. Baby ligger veldig langt ned i bekken og jeg sover omtrent ikke pga menssmerter, headbanging og andre smerter. Første kom uke 36 og de har hele tiden sagt at denne også vil komme før termin... Jeg tror ikke før termin hun har det altfor fint inni der. Slitsomt når man attpåtil har en 2 åring i beina
 
Forferdelig lei! 38 uker i morgen, så håpe noe skjer snart[emoji4]
 
Veldig lei jeg også:( Er 38 uker i dag og veldig klar for å møte lillesøster. Har ingen plager som er "helsefarlige" men nok av plager som gjør dagene litt tøffere. Og så sliter jeg med en del bekymringer nå som termin nærmer seg. Vil bare at alt skal gå bra med lillejenta mi, og føler ikke at svangerskapsomsorgen er hyppig nok når en passerer termin. Håper inderlig at vi får møte henne innen termin og at alt går helt fint! :Heartpink
 
Føler med deg! Uke 37+2 her og er dritt lei! Vil bare ha gutten min ut nå.
Sist fødte jeg i uke 38+2 og har et stort håp om at han her også kommer før termin. Prøver å tvinge gubben til å ha sex med meg for å få i gang fødselen (riene kom noen timer etter sex forrige gang), men han nekter fordi han ikke vil at jeg skal begynne å føde enda [emoji28] [emoji36]

Føler jeg går rundt å uroer meg så mye. Har vært på en del ekstra ul pga liten vekst og skal tilbake igjen neste fredag. Får jo panikk når jeg ikke har kjent bevegelse på en stund..
I tillegg er jeg lei av bekkenplager og myye nedpress!
 
Eg e bare 35+2 så begynner å kjenne at eg snuser på lei tendenser, litt tidlig hehe men tror det blir bedre når alt med jobb osv får roe seg, godt å få slappet godt av minst en.uke og to. Søsteren kom uken før så håper på gjentakelse.
 
Skjønner hvordan du har det! Hadde det heelt likt sist svangerskap, var så lei av alt dette med å trippe på tå hele dagen i redsel for at det skulle skje noe akutt med babyen og meg, og følte dagene sneglet seg forbi! Fødte riktignok av meg selv 38 +2 så slapp heldigvis å gå over!

Nå er jeg 35+1 og tenker at det passer fint at han skal være der inne to uker til iallefall. Fordi vi skal på vår første helg borte bare jeg og samboeren (og datteren vår er 3 år!:p:oops:) så det har vært etterlengtet, og jeg vil at vi skal rekke å ordne en siste ting ift oppussingen fordi det stresser meg noe voldsomt hvis han kommer før alt er ryddig og fint her. MEN kroppslig er jeg driit lei av å føle jeg ikke får puste fordi magen er oppi halsen, lei av vond rygg og bekkenløsning, lei av et energinivå lik en snegle, lei av å være kvalm og ikke sove om natten. Så siden jeg bare er 35+1 så føles det veldig lenge til termin, og jeg kan ikke unngå å håpe at han kommer litt før slik som lillesøster gjorde. Jeg vet at jeg kommer til å gå inn i akutt utålmodighet fra jeg passerer 37 uker:p

Når det er sagt så er jeg veeldig taknemlig for at jeg ikke har SF denne gangen og at alt ser så bra ut med lillebror:Heartblue Og det er jo i bunn og grunn det viktigste å ha fokus på. For det er det eneste som betyr noe.
 
38 uker og lei. Lei av å ikke få på sokker, av bekkenløsning og at magen er i veien for alt. Håper jeg rekker noen dager til med permisjon så jeg får ordnet med det siste til babyen. Samtidig hadde det vært veldig deilig å bli ferdig!!!
 
Føler at jeg er veldig klar til baby kommer, men samtidig er det ikke noe hast ennå. :) er 36+4, så kan vente litt. Er jo bare positivt å gå helt til termin.
 
Jeg kjenner jeg er så utrooolig nysgjerrig på hvordan hun ser ut! Nesten så jeg ikke klarer å vente. Men det må jeg jo nesten:p Bortsett fra det er jeg egentlig ikke kommet dit at jeg er drit lei.. Kan godt vente litt til. Har nok litt med bosituasjonen å gjøre og tenker jeg.
 
Nå er jeg en lettet sjel etter kontroll idag. Pga svangerskapsforgiftning blir jeg satt igang på mandag, da er jeg 38+3! Veldig glad for det da jeg slipper å bekymre meg mer for at det skal bli noe galt med meg eller den lille i magen. Neste uke blir jeg mor!! [emoji7] og veldig rart er det også, plutselig bare tre dager igjen...
 
Nå er jeg en lettet sjel etter kontroll idag. Pga svangerskapsforgiftning blir jeg satt igang på mandag, da er jeg 38+3! Veldig glad for det da jeg slipper å bekymre meg mer for at det skal bli noe galt med meg eller den lille i magen. Neste uke blir jeg mor!! [emoji7] og veldig rart er det også, plutselig bare tre dager igjen...
Så bra :) da er det bare å slappe av så godt som mulig i helgen da :D
 
Back
Topp