Akupunktur

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Jeg prøvde akupunktur for første gang i dag. Skal tilbake igjen i morgen for ny runde. Spent på om det har noen effekt. Noen flere som har prøvd akupunktur i svangerskapet?
 
Jeg hadde og synes det funket bra på meg. Gikk 4 ganger og merket at det skjedde noe i kroppen. Etter 4 gangen fikk jeg mye murringer og kynnere og slimproppen gikk dagen etter. Etter 3 dager kom babyen, 39+6 4 dager før termin. Kan være tilfeldig, men vil anbefale det. Synes også det var deilig og avslappende mer akupunktur :)
 
Hvor gjør man dette egentlig?

Du kan enten betale for å gjøre det på private akupunkturklinikker slik som jeg gjør, ellers er det også mange kommuner som tilbyr det gratis på sin helsestasjon. Vi har ikke noe sånt her, det er bare jordmor en dag per uke, siden det er et veldig lite sted så da kjører jeg 45 minutter hver vei til nærmeste klinikk og betaler for det der. Vet også at en del drar og får det gratis på sykehuset når de går på overtid. Var jordmor der som anbefalte å gå til modningsakupunktur når jeg var på fødselsforberedende kurs.

Jeg har gått til det siden uke 36, ikke merket noen spesiell endring for min del, går to ganger per uke, men vet jo ikke hva jeg skal se etter for å vite om jeg modnes heller. Tenker uansett at det er en fin ting å gjøre, skal på første overtidskontroll i morgen, så da får jeg vel mer svar på hvordan det ser ut der nede med tanke på modning :)
 
Jeg får på sykehuset fra neste uke, er da 37+4 og 37+6..i håp om at jeg ikke trenger å settes i gang uka etter.. [emoji28] Fikk det med nr 2 og nr 3 også, funka ikke med nr 2, fikk mye mer murringer og maserier, men fødte ikke før to uker etter..
Med nr 3 fødte jeg to dager etter, men kan ha vært stripping også gjorde susen.. [emoji28]
 
Fikk tilbud om å komme på sykehuset etter uke 38 å få akupunktur. Funket ikke for min del, ble kjempesvimmel og var redd jeg skulle besvime så måtte ta ut nålene omtrent like fort som de ble satt inn [emoji28] Var tydeligvis ikke noe for meg. Syns det var dumt for har lest en del positivt om det!
 
Back
Topp