Aktivitet /trening ved IVF

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Hei! Dere som er blitt gravide med IVF. Hvor lenge ventet dere til vektløfting på treningsstudioet. Gikk dere opp eller ned i vekt under IVF behandlingen?

Merker at jeg har allerede gått opp en kg fra jeg begynte med Menopur sprøytene. Litt irritert over det. Håper jeg går litt ned igjen dersom vi lykkes.

Jeg er litt opptatt av at vekten holdes stabilt og ikke legger på meg for å unngå sykdommer som kommer med overvekt. Jogger på Tredemølle ca 7 km 2x i uka i tillegg en del styrke trening for armer, lår og armer. Savner å ikke kunne trene nå som vi er undr behandling, men graviditets ønsket er viktigere for meg da. :)
 
Risikosvangerskap på meg. Så her sitter jeg stille... premien er verdt alt tilslutt ❤
 
Jeg tok det med ro de første tolv ukene, gikk bare gode, lange turer. For meg var det viktigere at spiren satt og hadde det bra enn at jeg la på meg, for det skulle jeg jo uansett gjøre om jeg ble gravid.
Etter uke 14 fikk jeg litt energi igjen og trente styrke og kardio 4 ganger i uken og gikk turer resterende dager. La på meg 15kg totalt og alt var borte 3 uker etter fødselen.
Startet opp trening igjen når babyen var 7 uker, men det går mest i gåturer, styrke på senter blir nedprioritert nå :)
 
Jeg tok pause fra vektløfting i ca 2 uker fra innsett, men jeg løfter en del mindre nå enn jeg gjorde før. Til eksempel hadde jeg knebøying som en av øvelsene i en økt i går hvor jeg tok 3*10 med bare 35kg mot 45-50kg tidligere, og jeg har tatt markløft på bare 30-35kg mot 60kg før. Øvelser som ikke krever høyt buktrykk trener jeg som før, men jeg gjør det saktere fordi pulsen fyker opp for ingenting:) Passer på at pulsen ikke blir høyere enn at jeg klarer å snakke. Mens jeg gikk på spøyter trente jeg som normalt. Gikk på lavkarbodiett da, og klarte ta av litt de ukene. Nå må jeg spise ganske mye for å holde kvalmen i sjakk, så kiloene siger på. Fikk beskjed om å trene som normalt mellom uttak og testdag også, men det var jeg ikke i form til. Nå er jeg 9+5. Kondisen min er alltid bare sorgen som gravid, så jeg løper ikke noe, og ble kvalm av spinning sist jeg prøvde, men går en del lange turer. I dag skal jeg på aerobic etter en lang juleferie derfra. Spent på hvordan det blir:)
 
Takk for alle svar. Jeg har holdt meg i ro utenom korte turer på ca.30minutter. Dette har fungert bra så langt og jeg er i 6 rugedag idag :)
 
Jeg tenker det kommer veldig an på utgangspunktet en har. For noen om trener vekter til daglig, vil det gjerne gå fint å fortsette med det.

Jeg trente ikke noe særlig i utgangspunktet, så å begynne med vekter etc var ikke aktuelt. Jeg gikk mye turer i skog og mark, og svømte.
 
Jeg prøvde å trene som vanlig under forsøket, men etter et par dager med sprøyter var selv det å sykle til butikken (2km) som en tøff treningsøkt :wacky: Trente gjennom hele graviditeten, men lettere vekter, ingen løping (pga bekkenløsning) og bare spinning som kondisjonstrening... Gikk likevel totalt opp over 30kg :wideyed:
 
jeg tar det med ro pga eggstokkene er så "støle", klinikken i Sverige anbefalte også å ta det med ro etter hormonsprøytene. Tar tid før eggstokkene er i normal størrelse igjen
 
Back
Topp