adventskalender til barn

Lykkeliten

Glad i forumet
Hehe, jeg gikk i den fellen at jeg begynte å lage adventskalender til mine barn fra 2 års alderen. selvsagt tilpasset alder men dette var noe jeg aldri fikk så gledet meg slik til å få gjennleve det via mine barn :)

i fjor så tok det av. når det er 3 kalendere så blir det litt mye å jeg tenkte jeg kunne kjøpe ting de trengte ( forbruksvarer ) så ble i det dyreste laget. vil heller ikke skjemme de bort for mye siden juleaften får de mer enn nok!

hva gjør dere? Vet det er mange som har rampe nisse og andre har aktivitetskalender. fantastisk idé som jeg også vil prøve selv om med 100 % stilling og julekaos så ser jeg for meg det kan bli vanskelig enkelte ganger.

mye babbel bare på tanken jeg vil høre hva dere planlegger:)
 
Mine barn fikk en brodert kalender av min mor den julen de var sånn ca 2 år og siden har jeg fylt den med pakker. Tilpasset alder.

Det blir etterhvert litt mye ja, men vi har en kombinasjon av småting, aktiviteter og sjokolade.

De får kinobillett og går på kino, den ble etterhvert en besteforeldre-greie da så mamma og pappa betaler og tar dem med.
De får klistremerker til å lage julekort til besteforeldre, de får en kakeform (gjerne en vi har fra før men noen år nye) den dagen vi baker kakemenn.

Og hver sin juletrepynt den dagen vi pynter treet. Men det var ikke helt gjennomtenkt med tre barn så de må trolig få små trær på rommet sitt etterhvert...

Noe sjokoladenisser og så varierer det de andre dagene. Et år fikk de playmobil julekrybbe delt utover, et år har jeg åpnet en pakke lego og pakket en "tegning" pr dag, noen år shopper jeg mye smått på eBay og wish... Ikke bestemt meg i år. Men må begynne snart. Mannen ga meg kalender i fjor så jeg må finne på til ham også.
 
Har også en brodert kalender han fikk til dåpen av tanta mi, hvor han får små pakker.
Jeg kjøper gjennom året, når jeg finner småting på tilbud, feks Nille, lekebutikker og klesbutikker.
Så prisen blir ikke så ille og jeg har vel ca halvparten kjøpt inn allerede.
Blir er blanding mellom leker, praktiske ting og aktiviteter.

Han får en gave i kalenderen på juleaften, gjerne lego el.
 
Jeg begynte med kalenderen til 3åringen i fjord. Nå har vi bare en men jeg velte å kjøpe bøker og DVD på tilbud. Ellers kjøpte jeg de posene med sneks fra barnehyllen. Mest fordi de er sunne og han liker dem. Jeg kjøpte også pakker med flere biler som jeg delte opp.

Har ikke begynt å tenke noe i år, men har lyst på en kombinasjon av aktiviteter og nytteting. Bestemte meg for å ikke kjøpe for mye leker som fyller. Kanskje du kan ha noen fellesgaver?
 
Her har de funnet ut at lego kalender er gøy også, så her vil de ha annethvert år med gavekalender og lego. Heldigvis tid for legokalender i år, for gavekalender er så vanskelig å finne på ting som er billige. Men gir en del nyttig, som boksere, sokker, tannbørste, tannkrem, litt julepynt og godteri hver lørdag og søndag...
 
Går jo evt. an at de deler på hvem som åpner kalenderen? :) Husker mamma delte opp gavene, så vi fikk litt hver dag. Morsomt i starten, når det f. eks. bare var et batteri. Ett år fikk vi bl.a. sokker, og da var det en sokk hver dag:hilarious: Høres kjedelig ut, men sokkene var morsomme og vi var spent på når den andre sokken kom:p
 
Jeg får pakkekalender også i voksen alder jeg og synes fremdeles det er gøy:shy: men har sagt til Mamma at hun ikke behøver å lage det men at jeg synes det selvfølgelig er kjekt å få:)

Det er mye hjemmestrikk som blir laget og det er super koslig. Mamma liler å ha små strikkeprosjekt i gang hele tiden og jeg får varme sokker,lue,pånnebånd, kjøkkenkluter etc. Som er kjekt å få:)

Men om man liker å strikke så er det også en super ide til innhold i kalender til barn. De trenger jo altids også noen varme sokker, lue, pånnebånd eller lignende:)
 
Jeg får pakkekalender også i voksen alder jeg og synes fremdeles det er gøy:shy: men har sagt til Mamma at hun ikke behøver å lage det men at jeg synes det selvfølgelig er kjekt å få:)

Det er mye hjemmestrikk som blir laget og det er super koslig. Mamma liler å ha små strikkeprosjekt i gang hele tiden og jeg får varme sokker,lue,pånnebånd, kjøkkenkluter etc. Som er kjekt å få:)

Men om man liker å strikke så er det også en super ide til innhold i kalender til barn. De trenger jo altids også noen varme sokker, lue, pånnebånd eller lignende:)
lurt :) jeg strikker ikke men har andre hobbyer jeg kan tenke litt på :)
 
Back
Topp