!ADVARSEL!

J

Juli17April19

Guest
Sitter og leser på Tv2 nyhetene nå..
Det RIVER i mamma hjertet!! :sad010

Denne saken har ikke skjedd i Norge.
MEN vi har sommer og varme! Og det har vært ekstra varme di siste ukene..

Uansett baby eller dyr.. ALDRI FORLAT DEM FRA BILEN .. Jeg fatter ikke hva folk tenker med.. Jeg blir så forbanna sint...:smiley-angry002

Vær så snill og tenk!! :(

https://www.tv2.no/nyheter/9877204/

Og for gudsskyld heller ikke dekkover barnevogner med pledd som stopper oksygenopptak til de små....
 
Man trenger ikke grafer eller lignende.
Er man i tvil på hvor ille det egentlig er skal man gjøre følgende:
1. Parker bilen midt i solsteiken på en varm dag
2. Påse at alle vinduer og dører er lukket
3. Slå av motoren
4. når det blir så varmt at du begynner å føle det ubehagelig, tenk deg hvordan situasjonen ville vært for et lite barn eller dyr som ikke ville hatt mulighet til å komme seg ut
 
Man trenger ikke grafer eller lignende.
Er man i tvil på hvor ille det egentlig er skal man gjøre følgende:
1. Parker bilen midt i solsteiken på en varm dag
2. Påse at alle vinduer og dører er lukket
3. Slå av motoren
4. når det blir så varmt at du begynner å føle det ubehagelig, tenk deg hvordan situasjonen ville vært for et lite barn eller dyr som ikke ville hatt mulighet til å komme seg ut

Som jeg skulle sagt det selv!
 
Man trenger ikke grafer eller lignende.
Er man i tvil på hvor ille det egentlig er skal man gjøre følgende:
1. Parker bilen midt i solsteiken på en varm dag
2. Påse at alle vinduer og dører er lukket
3. Slå av motoren
4. når det blir så varmt at du begynner å føle det ubehagelig, tenk deg hvordan situasjonen ville vært for et lite barn eller dyr som ikke ville hatt mulighet til å komme seg ut

Trenger ikke lukke vinduene en gang. Selv med åpne vinduer vil dette raskt bli uutholdelig. Denne artikkelen gjorde VONDT å lese, og jeg håper noe sånt aldri skjer igjen verken med dyr eller barn. Selv om jeg innser at det kanskje er for mye å håpe på :(
 
Hadde ALDRI gått fra baby/barn/dyr i bilen!
 
Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt dekker vogn-åpningen med teppe, forlater baby/barn/dyr i bilen.. dette er fremme i media hvert eneste bidige år, og likevel fortsetter folk å gjøre det.
 
Man trenger ikke grafer eller lignende.
Er man i tvil på hvor ille det egentlig er skal man gjøre følgende:
1. Parker bilen midt i solsteiken på en varm dag
2. Påse at alle vinduer og dører er lukket
3. Slå av motoren
4. når det blir så varmt at du begynner å føle det ubehagelig, tenk deg hvordan situasjonen ville vært for et lite barn eller dyr som ikke ville hatt mulighet til å komme seg ut
Greia er at det er ille i skyggen også på en ganske kjølig dag! Ikke at man «trenger» grafer. Men jeg visste ikke at det blir 38 grader inne i en bil som står i SKYGGEN i 18 grader. Så jeg synes det var veldig interessant.

Det betyr ikke at man må sjekke en graf.

Men til og med om morgenen eller om ettermiddagen i skyggen blir det for varmt i bilen. Ikke bare i solsteiken på en varm dag!! Vil tro de fleste vet at en bil i solsteiken blir glohet. Men at det blir det også i skyggen er viktig å være klar over
 
Tragisk! Stakkars barn!

Lurer litt på hvordan det er mulig å glemme barnet sitt i bilen på formiddagen og ikke komme på at barnet er borte før den andre forelderen kommer hjem timesvis senere...
 
Stakkar, fikk så vondt inni meg av å lese dette:(
 
Å fy flate så fælt [emoji20][emoji24]
 
Tragisk! Stakkars barn!

Lurer litt på hvordan det er mulig å glemme barnet sitt i bilen på formiddagen og ikke komme på at barnet er borte før den andre forelderen kommer hjem timesvis senere...

Du sier noe der.. Da kan man begynne og lure om det var mening eller ikke.. Tragiske saker sånn..
 
Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt dekker vogn-åpningen med teppe, forlater baby/barn/dyr i bilen.. dette er fremme i media hvert eneste bidige år, og likevel fortsetter folk å gjøre det.

Det er vel dessverre dem som trenger det mest, som får med seg minst. Og det går utover noen barn (og dyr) og det er helt grusomt å tenke på:( Det kan virkelig handle om liv og død.

Jeg har sagt i fra til folk med barnevogn flere ganger der de går med teppe foran vognen, jeg klarer ikke å se på. Så får jeg bare tåle rare blikk.

Jeg må gjerne forklare hvorfor i tillegg, og ofte på engelsk og da skulle jeg ønske jeg hadde en brosjyre med bilder for jeg er usikker på om de forstår hva jeg mener:(

Tar en ekstra runde og ser til bilene på varme dager, særlig der det ikke er parkeringsvakter.

Har sett på noen kjøpesentre at de opplyser om dette, og på helsestasjonen. Men syns informasjonen kunne vært enda bedre, og gjerne med info fra helsesøstre, jordmødre og leger ved kontroller o.l. Apper om baby/barn kunne også inneholdt info om dette.
 
Jeg måtte de dokumentaren «Å gløyme et barn» i dag etter å ha lest om den i kommentarfeltet til denne saken. Sterkt å se, men viser at dette skjer med helt vanlige folk. Og en forsker som gir en forklaring på hvorfor det skjer. Fortsatt vanskelig å skjønne at det kan skje, men det kan jo tydeligvis det siden dette skjer hvert år.

Edit: dokumentaren ligger på nrk nett-tv. Anbefales, men fare for snørr og tårer de første 15 minuttene.
 
Jeg måtte de dokumentaren «Å gløyme et barn» i dag etter å ha lest om den i kommentarfeltet til denne saken. Sterkt å se, men viser at dette skjer med helt vanlige folk. Og en forsker som gir en forklaring på hvorfor det skjer. Fortsatt vanskelig å skjønne at det kan skje, men det kan jo tydeligvis det siden dette skjer hvert år.

Huffda. Da er det enda mer grunn til å passe på. Og å gi beskjed hvis man ser noe som ikke stemmer.
 
Back
Topp