3 måneders-tråd :)

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Ja, nå har noen bikket 3 måneder og noen er der snart.

Hvordan gikk det med vaksinene?

Hvor stor var baby nå i forhold til fødselsvekt? :)

Saga Marie er 3 måneder i dag og var også på kontroll på helsestasjonen i dag.
Vaksinene gikk overraskende greit. Litt sutring og skrik når hun fikk stikkene, men det gikk fort over :) Drikkevaksinen gikk ned på høykant.
Sov i 4 timer etterpå :)

Hun var ved fødsel 3860g og 50 cm

Nå var hun 7020g og 61,5 cm, stor og fin jente :)
 
Ja, nå har noen bikket 3 måneder og noen er der snart.

Hvordan gikk det med vaksinene?

Hvor stor var baby nå i forhold til fødselsvekt? :)

Saga Marie er 3 måneder i dag og var også på kontroll på helsestasjonen i dag.
Vaksinene gikk overraskende greit. Litt sutring og skrik når hun fikk stikkene, men det gikk fort over :) Drikkevaksinen gikk ned på høykant.
Sov i 4 timer etterpå :)

Hun var ved fødsel 3860g og 50 cm

Nå var hun 7020g og 61,5 cm, stor og fin jente :)

Håper det går like fint når det er vår tur... skal ikke inn før 16.
 
Her fikk vi 3 mnd kontroll 8 dager før ho er 3mnd[emoji12]
Ho hylgrein av stikkene, og ho brukte lang tid på å roe seg igjen[emoji53]
Ho slet med magen og var urolig den dagen. Så vaksiner er ikke gøy[emoji45]
Heldigvis så ble det ikke feber ihvertfall[emoji5]
Fødselsvekt var 3370 og 50 lang, og på tirsdag veide ho 5860 og er 61 lang[emoji5]
 
Det gikk fint med vaksinene her, hun hylskrek med en gang, men roet seg fort og sovnet tvert. De påfølgende dagene sov hun mye lengre lurer enn vanlig på dagen og virket litt utilpass innimellom, men ellers har vi ikke merket noe spesielt. Ingen diaré eller magevondt denne gangen. [emoji106]
Ellers følger hun vektkurven sin fint, og har nå så vidt bikket over 5 kg. 58 cm lang. Hun er litt mindre enn søsteren var på samme tid.
 
Gikk fint med vaksinene hos oss også :) merket igrunn ikke noe , minus magevondt (sikkert pga drikkevaksina).
han var nesten 6 kg. Fødselsvekta var 2590g, så han legger godt på seg :)
 
Vaksinene var hun ikke så begeistra for, men det gikk jo fint :) ingen feber i etterkant, synes nesten hun var roligere enn ellers om kvelden :)

Hun var 3295 gram ved fødsel, og 49cm lang. Nå veien hun 5500 gram, og er 60cm lang.
 
Vi hadde 3mnd kontroll sist uke 2 dager etter han ble 3 mnd.
Vaksinene gikk greit, men han gråt litt i etterkant.
Han var 3840g og 53 cm da han ble født, nå var han 61 cm og 7100g, helt perfekt:)
 
Var i dag, 3 mnd i morra :) litt ubehag etter vaksinene men sovet stort sett hele dagen :)
Veide 3450 g og 50 cm ved fødsel, var 5730 g og 61 cm i dag :)
 
Vi var på 3 mnd kontroll i går.
Elea var 53 cm og 4000 g ved fødsel, nå er hun 63 cm og 6480. Ca like stor som storebroren var på samme alder [emoji6]
Hun gråt litt i det sprøytene ble satt, men roet seg og sovnet etter litt mammakos [emoji171]
I dag har hun hatt et par rimelig heftige bleier [emoji85] Litt varmere enn vanlig og ekstremt sutrete og kavete ved legging - har nå prøvd siden 19:30 og ungen sover enda ikke ☹️
 
Skal på 3mnd-kontroll i morgen. Sist fikk vi beskjed om å handle inn Paracet sånn i tilfelle reaksjon på vaksinen. Men jeg føler hun sa at vi skulle gi han en før vi kom på timen. Jeg ble så usikker på om jeg husker rett:bored: Noen andre som har fått samme beskjed?

Prøvde å ringe for å høre,men kom ikke gjennom. Får prøve igjen om en stund.
 
Kom på nå at det var jeg som fikk beskjed om å ta Paracet før timen jeg egentlig skulle sette inn spiral:bag::joyful:

Ting går litt i surr for tiden:hungover:
 
Vi fikk beskjed om at vi kunne gi paracet etter vaksinen dersom hun fikk litt feber eller det virket som hun hadde ubehag :)
 
Da var kontrollen vel overstått!:)
Har lagt på seg 3kg og vokst 14cm på 13 uker:) Må si oss fornøyd med det!:joyful:

Å ta sprøytene gikk også fint,ble litt grining,men roet seg fort igjen. Men sutret litt fra og til etter det,for han var forferdelig trøtt stakkars.

Nå ligger han å sover,og jeg venter på den største bæsjebleia i historien. Han har ikke bæsjet siden kl.22 i gåkveld (noe som er unormalt for han), og i tillegg har ha fått den vaksinen i munnen. Så jeg tror bare jeg skal mentalt forberede meg på at det blir eksplosjon :joyful:
 
Her var lille 4225g og 53cm ved fødsel, og på 3 måneders kontroll var han 7190g og 63 cm [emoji4] vokser godt! [emoji85] vaksinen har for såvidt gått fint, litt feber samme dagen bare [emoji4]
 
Vi var på kontroll sist uke. Vaksinene gikk fint, litt skriking, men gikk fort over. Ingen feber eller plager i etterkant heller,

Han var 3690 kg, 52 cm v fødsel. Nå er han 7840 og 66 cm. Robust gutt. [emoji1348]
 
Var på kontroll 15 å jenta vår vokser så busta fyker.
3290 g til 5890 g
50 cm til 62 cm

Vaksina gikk greit litt grining med det samme men gikk over. Våkna en gang i løpet av natta av å ha litt vondt ellers ingen merkbare bivirkninger [emoji4]
 
Vaskine gikk greit, ingen bivirkninger. Kanskje litt mer sutrete på ettermiddagen/kvelden. Har vokst fra 50 til 63 cm, og fra 3800 g til 6500 g. :)
 
Snuppa her har vokst fra 48 cm til 61 cm, og gått opp fra 2884 gram til 6805 gram[emoji33][emoji28]

Vaksinene gikk greit, eneste vi la merke til var at hun sov mye mer enn vanlig den dagen.
 
Back
Topp